iPad voor de fotograaf?


Dennis71
Berichten: 915
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 19:27
Favoriete camera merk: Contax
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: iPad voor de fotograaf?

Bericht door Dennis71 »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Renik schreef:
Dennis71 schreef:Of wachten op de xpad 360 van Microsoft. Heeft iets meer te bieden waaronder een ingebouwde webcam en telefoonfunctie.

Zal zeker een optie zijn...
Webcam is voor mij geen noodzaak en telefoonfunctie... daar heb je een telefoon voor (mijn bescheiden mening uiteraard)

Verder als alles thuis Mac is dan is de keuze voor mij snel gemaakt...
Uiteraard, de webcam functie zal voor een aantal mensen best een uitkomst zijn, zeker gezien de video conferenties die hun opmars maken. Wel zo handig als je dan ook kan praten met de ander :)
Als je alles mac thuis hebt dan is de keuze inderdaad snel gemaakt.
Voor mij zou het misschien ook wel iets zijn. Heb je altijd je portfolio bij je!
Ik wil graag fotograaf worden!

www.dennisbeekelaar.com
Gebruikersavatar

Marco
In memoriam ♰
Berichten: 3143
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 23:04
Favoriete camera merk: telkens iets anders
Bewerk mijn foto's: Nee
Contacteer:

Re: iPad voor de fotograaf?

Bericht door Marco »

Renik,

In de Mac sectie op Dpreview lopen meerdere iPad onderwerpen, meest foto gerelateerd, een ervan is deze: [URL_NV] http://forums.dpreview.com/forums/readf ... angemode=1[/URL_NV]

Een en ander heeft mij er nog niet van kunnen overtuigen dat je er voor serieus fotowerk echt iets aan hebt, anders dan het gebruik als viewer. Wel een hele dure viewer.
JPG files die je op de iPad wil bekijken zou je ook nog eens moeten verkleinen tot een bepaalde resolutie, anders renderen je foto's erg beroerd, meer hierover wordt verteld door Matt K. op Lightroom Killertips.
flickr

Dragging heavy cameras is so uncool...

Topic Starter
Renik
Berichten: 635
Lid geworden op: ma 19 apr 2010, 23:18
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: iPad voor de fotograaf?

Bericht door Renik »

Marco schreef:Renik,

In de Mac sectie op Dpreview lopen meerdere iPad onderwerpen, meest foto gerelateerd, een ervan is deze: [URL_NV] http://forums.dpreview.com/forums/readf ... angemode=1[/URL_NV]

Een en ander heeft mij er nog niet van kunnen overtuigen dat je er voor serieus fotowerk echt iets aan hebt, anders dan het gebruik als viewer. Wel een hele dure viewer.
JPG files die je op de iPad wil bekijken zou je ook nog eens moeten verkleinen tot een bepaalde resolutie, anders renderen je foto's erg beroerd, meer hierover wordt verteld door Matt K. op Lightroom Killertips.

Hi Marco,

Ja klopt idd - volg Dpreview ook (meestal voor de lenzen).
Het is absoluut een dure photo-viewer, mee eens.

Voor de professionele fotograaf een onmisbare tool? Denk het zeker niet...
Gadget? Absoluut
Nodig? Absoluut niet maar wel leuk.

Het is een leuk apparaat om een boek op te lezen, filmpje te kijken, internetten etc.
Extra handigheid is dat je onderweg je foto's erop kunt backuppen, bekijken en vervolgens importeren naar je Mac. Vervolgens zet je je mooiste foto's terug en heb je een mooie portfolio bij me...

Zo denk ik althans het te gaan gebruiken...

Topic Starter
Renik
Berichten: 635
Lid geworden op: ma 19 apr 2010, 23:18
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: iPad voor de fotograaf?

Bericht door Renik »

Marco schreef:Renik,

JPG files die je op de iPad wil bekijken zou je ook nog eens moeten verkleinen tot een bepaalde resolutie, anders renderen je foto's erg beroerd, meer hierover wordt verteld door Matt K. op Lightroom Killertips.
Heb overigens nog geen last gehad hiervan. Uiteraard moet de grote import test nog volgen maar foto's vanuit Aperture naar de iPad gaat vlekkeloos en zien er fantastisch uit op het scherm (afhankelijk vd foto zelf natuurlijk :grijns: )

Topic Starter
Renik
Berichten: 635
Lid geworden op: ma 19 apr 2010, 23:18
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: iPad voor de fotograaf?

Bericht door Renik »

Vanmiddag de CCK binnen gekregen en natuurlijk meteen even testen.

Moet echt zeggen dat het perfect werkt!
Raw of Jpg of beide, geen enkel probleem...

Na het (snelle) inladen evt de kaart in de camera leegmaken, foto's bekijken op de iPad en meteen verwijderen welke niet goed zijn.

Laatste import wordt onthouden en anders kiezen voor gerangschikt op gebeurtenis !
Bij het opnieuw inladen herkent hij de foto's die nog evt op de camera stonden en welke je op de iPad had verwijderd dus daar kun je super makkelijk omheen werken.

Erg tevreden, dit moet een goede (en leuke) oplossing zijn voor de vakanties.
Vanavond even checken hoe de foto's in Aperture worden ingeladen vanaf de iPad...

:dans:

Jolanda
Berichten: 1143
Lid geworden op: vr 24 jul 2009, 16:11
Favoriete camera merk: Nikon 1
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: In het gezellige Zuiden des lands

Re: iPad voor de fotograaf?

Bericht door Jolanda »

Ik hou dit draadje ook echt wel in de gaten. Was van plan om tot aanschaf van een e-reader over te gaan. WEllicht kan dat nu omgezet worden naar een iPad, je weet maar nooit....
Zoek altijd nog vriendjes voor op Facebook......

Topic Starter
Renik
Berichten: 635
Lid geworden op: ma 19 apr 2010, 23:18
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: iPad voor de fotograaf?

Bericht door Renik »

Net even aangesloten op de Mac en via Aperture netjes alles in projects overgezet.
Ook nu geen enkel probleem met jpg en/of raw beelden, het werkt gewoon allemaal perfect!

Het enige nadeel zou kunnen zijn dat 64GB niet genoeg is maar denk zelf dat het voor mij wel uit moet komen...

Topic Starter
Renik
Berichten: 635
Lid geworden op: ma 19 apr 2010, 23:18
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: iPad voor de fotograaf?

Bericht door Renik »

Jolanda schreef:Ik hou dit draadje ook echt wel in de gaten. Was van plan om tot aanschaf van een e-reader over te gaan. WEllicht kan dat nu omgezet worden naar een iPad, je weet maar nooit....
Er komen nog een aantal iPad concurrenten op de markt dus mocht je niet aan Apple willen zit daar misschien wat tussen... (ik heb zelf verder alles van Apple dus voor mij was de keuze snel gemaakt)
Moet echt zeggen dat alles perfect werkt en de batterij/werktijd zeer zeer goed is!

Jij hebt ook een D700 toch? Weet je iig dat die combi perfect werkt haha...
Gebruikersavatar

QWERTY
Berichten: 1322
Lid geworden op: do 25 mar 2010, 01:13
Favoriete camera merk: Sony A7Mk3
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: 51o54’ N / 4o34’ O

Re: iPad voor de fotograaf?

Bericht door QWERTY »

De CCK werkt inderdaad geweldig en met een volledige Apple omgeving hier in huis / kantoor is de naadloze integratie perfect.

Naast foto's, video's, internet en e-mail via exchange servers gebruik ik de iPad ook voor mijn PowerPoint presentaties .....

Geen seconde spijt van deze aankoop.
Hou je veilig,

Harrie "H" Gerritz

a90
Berichten: 1242
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 21:49
Favoriete camera merk: Vtech

Re: iPad voor de fotograaf?

Bericht door a90 »

Een kennis van me was ook al zo blij met zijn Eyepad :mrgreen:

Afbeelding

Maar even zonder gein. De connectiviteit die nu met de CCK wordt geboden is wel geweldig. Mijn aanstaande aankoop staat al weer vast. Hebben jullie overigens die met 3g ?
"All these idiots are worried about going green, worry more about having green"
Gebruikersavatar

QWERTY
Berichten: 1322
Lid geworden op: do 25 mar 2010, 01:13
Favoriete camera merk: Sony A7Mk3
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: 51o54’ N / 4o34’ O

Re: iPad voor de fotograaf?

Bericht door QWERTY »

a90 schreef:Maar even zonder gein. De connectiviteit die nu met de CCK wordt geboden is wel geweldig. Mijn aanstaande aankoop staat al weer vast. Hebben jullie overigens die met 3g ?
3G / 64GB
Hou je veilig,

Harrie "H" Gerritz
Plaats reactie

Terug naar “Tablets”