Laptop vernietigd door verzekeraar!!!

Ongerubriceerde harde zaken

noortje53
Berichten: 30
Lid geworden op: do 21 okt 2010, 16:13
Bewerk mijn foto's: Ja

Re: Laptop vernietigd door verzekeraar!!!

Bericht door noortje53 »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Jeetje Riemke, dit is behoorlijk kl.te zullen we maar zeggen.
Inderdaad hadden ze die harde schijven terug moeten geven. Dat is al erg genog dat ze die zomaar vernietgd hebben. Ik geloof er geen snars van.
Je kunt zondermeer stellen dat de waarde van toen nu gekelderd is naar een bedrag waar je de jouwe niet in herkend.
Wat wel te billijken is dat je een gelijkwaardig product terug krijgt en dat is nu niet het geval. Daar moet je dus op staan.
Dus niet accepteren maar via aangetekende brief protest aantekenen en aangeven dat je de extra kosten die dit proces met zich meebrengt in rekening gebracht zullen worden. Ook nog: vraag naar je kansen bij een advocaat, (advies geven ze meestal eerste keer gratis).
Sterkte want dit is wel erg zeg!

Overigens: wij hebben ooit een van de eerste videorecorders gekocht van een merk uit Eindhoven die keer op keer kapot ging.(flink bedrag toen)
Uiteindelijk mochten we een nieuwere terugkrijgen van hetzelfde merk omdat ook zij vonden dat dit niet kon.
Deze was stukken goedkoper dan wat we voor de vorige hadden betaald, maar wel beter in z´n bediening, kleiner en nog een aantal voordelen. We hebben toen wel besloten dat merk niet te nemen maar voorgesteld aan de verkoper of we met wat bijbetaling een ander merk konden kiezen. Zo geschiede. :tevreden:

strangeartefact
Berichten: 4161
Lid geworden op: di 01 jun 2010, 09:31
Favoriete camera merk: Niet meer merk gebonden
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Re: Laptop vernietigd door verzekeraar!!!

Bericht door strangeartefact »

Pff, wat een naar gebeuren.....moet er niet aan denken zeg. Suces ermee Riemke, hoop dat het opgelost word op een of andere manier.
https://peterzeedijk.myportfolio.com/
-Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid-

Topic Starter
Riemke
Berichten: 1013
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 18:17
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: Laptop vernietigd door verzekeraar!!!

Bericht door Riemke »

Ik geloof ook eerlijk gezegd niet dat die harde schijven vernietigd zijn. Het waren twee nieuwe schijven van elk 500 Gb. Ik denk eerder dat ze netjes geformatteerd zijn voor hergebruik door het bedrijf.....

veneboer
Berichten: 186
Lid geworden op: wo 25 aug 2010, 14:09
Favoriete camera merk: Sony Nex
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Nederland

Re: Laptop vernietigd door verzekeraar!!!

Bericht door veneboer »

Ik zit het verhaal met ongeloof te lezen. Ik denk dat het merendeel van de mensen wellicht hiermee akkoord gaat en dat ze wellicht standaard aansturen op z'on oplossing. Ik ben echter wel bang dat dit nog wel eens een lang kan duren en veel energie zal kosten om dit op te lossen. Volgens mij is Dixons als keten ook aangesloten bij een geschillencommissie. Alternatief is misschien ook nog een geschillencommissie van de verzekeraars. (het is immers niet alleen een geschil met Dixons maar ook met de verzekeraar). Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dit goed afloopt.

Topic Starter
Riemke
Berichten: 1013
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 18:17
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: Laptop vernietigd door verzekeraar!!!

Bericht door Riemke »

@Veneboer: De eerste stap is inderdaad de (al dan niet) aangetekende brief naar de verzekeraar. De volgende stap is naar de Kifid, dat is inderdaad de geschillencommissie.
Overigens heeft Dixons ook een mail gestuurd naar de verzekeraar om te achterhalen of mijn laptop daadwerkelijk al vernietigd is. Ik verwacht hier aankomende dinsdag wat van te horen. (ga ze bellen)
Het vreemde vind ik dat ook met Dixons niet is gecommuniceerd dat mijn laptop niet gerepareerd kon worden. Dat was toch wel het minste wat ze hadden kunnen doen.

veneboer
Berichten: 186
Lid geworden op: wo 25 aug 2010, 14:09
Favoriete camera merk: Sony Nex
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Nederland

Re: Laptop vernietigd door verzekeraar!!!

Bericht door veneboer »

Ik denk dat het verstandig is om in je brief aan te geven hoeveel er nodig is qua bedrag om wél een vergelijkbare laptop terug te kopen. Onderbouw dit met specificaties van de laptop die je had (bluetooth, enz).Trek daar een x percentage van af voor veroudering/gebruik. (je gaat er immer op vooruit door je oude te vervangen voor een nieuwe) Door een prijs te noemen maak je hun duidelijk hoeveel ze meer moeten betalen dan wat ze je nu aangeboden hebben. Diegene die dan voor het hekje mag komen zal dan een afweging maken om hierin mee te gaan (en een tijdrovende procedure welke ook voor hen om die reden kostbaar is) of niet voorkomen. Laat je niet overbluffen door brieven die je krijgt met allerlei verwijzingen naar voorwaarden waarmee ze schermen. Dit is allemaal onderdeel van de politiek en er bestaat ook nog iets als redelijkheid en billikheid. Je hebt immers al een "nee"; Ja kun je krijgen. Hoewel verzekeraars eigen juristen in dienst hebben zetten ze die ook liever ergens anders voor in. Een paar uur voor een jurist is duurder dan wat jij waarschijnlijk meer zal vragen.Je moet het ze zeg maar gemakkelijk maken om ja te zeggen tegen jouw voorgestelde bedrag door het concreet te maken. Bovendien houd een zaak voor een geschillencommissie of kantonrechter ook een risico op negatieve publiciteit in wat ze graag willen voorkomen. Verzekeraars gaan er van uit dat het gros van de mensen genoegen neemt met de geboden oplossing. Bovendien zou ik ook aangeven dat er hier sprake is van koppelverkoop (bij wet verboden) omdat je alleen bij Dixons een nieuwe mag kopen. Het zou mij zelfs niet verbazen dat hier voor de verzekeraar een voordeel aan vast zit omdat Dixons (is dit de ook de partij die je de verzekering verkocht?) de goederen immers voor inkoopprijs kan leveren. Het zou hun immers meer kosten wanneer je het geld uitgekeerd krijgt en dan elders een nieuwe koopt.

Topic Starter
Riemke
Berichten: 1013
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 18:17
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: Laptop vernietigd door verzekeraar!!!

Bericht door Riemke »

@Veneboer: Die koppelverkoop.......daar had ik nog niet bij stilgestaan. Vandaag maar eens broeden op een brief.
Mijn partner vindt dat ik aangifte moet doen bij de politie. Mijn eigendom is zonder overleg vernietigd door de maatschappij.
Gebruikersavatar

Ree
Berichten: 673
Lid geworden op: vr 09 okt 2009, 16:19

Re: Laptop vernietigd door verzekeraar!!!

Bericht door Ree »

Riemke schreef:Mijn partner vindt dat ik aangifte moet doen bij de politie. Mijn eigendom is zonder overleg vernietigd door de maatschappij.
Heb je dat op schrift?
Het is al genoemd maar doe aan dossieropbouw.
Mondelinge verklaringen kunnen ontkent worden en als je het op schrift hebt is het voor een eventuele aangifte een mooie bijlage.
Als je eerst aangifte doet zullen ze je nooit meer een schriftelijk bevestiging geven dus probeer even de rust te vinden voor de opbouw van het dossier.

Topic Starter
Riemke
Berichten: 1013
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 18:17
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: Laptop vernietigd door verzekeraar!!!

Bericht door Riemke »

@Ree:Dixons zou er voor mij ook achteraan gaan om bevestigd te krijgen dat de laptop in zijn geheel vernietigd is, zoals mij verteld is in het eerste telefonisch contact met de maatschappij. Ze hebben vrijdag een e-mail gestuurd naar de verzekeraar. Ik ga Dixons morgen bellen of ze daar antwoord op gekregen hebben. Het gesprek van afgelopen vrijdag met de verzekeraar is overigens opgenomen. Dat werd aan het begin van het telefonisch contact gezegd. Op die bandopname staat dus ook dat de medewerkster mij meedeelt dat mijn laptop vernietigd is.
Gebruikersavatar

Arend-ho
Berichten: 1437
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 14:57
Favoriete camera merk: Nokin - Opuslym
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Heerhugowaard

Bericht door Arend-ho »

Dat hun het opnemen is leuk maar heb je zelf niet veel aan. Als het er op aan komt is de opname meestal weg.
Er zijn genoeg diensten waar je zelf ook tel gesptekken mee op kan nemen.
Of het toelaatbaar is weet ik niet maar spreek uit eigen ervaring dat ik het melde aan de andere partij ik mijn hond in no-time terug had ( ja het beest was ontvoerd / verkocht )

Net wat de rest al zegt bouw dossier op.
En wat hun doen moeten zij weten. ( opnames e.d. ) LB dus.

Succes

Arend

Jolanda
Berichten: 1143
Lid geworden op: vr 24 jul 2009, 16:11
Favoriete camera merk: Nikon 1
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: In het gezellige Zuiden des lands

Re: Laptop vernietigd door verzekeraar!!!

Bericht door Jolanda »

Riemke,
wacht eerst eens rustig af. Doe aan dossieropbouw/informatiewinning. Door het nu op de spits te drijven dmv aangifte doet je onderhandelingspositie geen goed. Als je morgen iets hoort van partijen, daarna je brief/sommatie verzenden. Hoeft niet aangetekend, als ze hem maar ontvangen. Dus evt. ook per mail/fax. Geef aan wat je wilt en geef ze daar een termijn voor van bijv. 2 werkdagen.
Jolanda
Zoek altijd nog vriendjes voor op Facebook......
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere hardware zaken”