Kreta 2010: Knossos

Rapportages van waar je bent geweest

Topic Starter
ALE
Berichten: 407
Lid geworden op: wo 21 okt 2009, 16:16
Bewerk mijn foto's: Ja

Kreta 2010: Knossos

Bericht door ALE »

Knossos, de beroemde hoofdstad van het Minoïsche Kreta, is te vinden op vijf kilometer ten zuiden van Heraklion. Tien eeuwen lang was Knossos de eerste en grootste stad in Griekenland en van heel Europa. Nu zijn er nog de prachtige overblijfselen van het grote paleis van koning Minos, de villa's, het theater, grote kruiken en de graven. Op deze plaats leefde de mens voor het eerst ongeveer 6000 jaar voor Chr. in georganiseerd verband. De door opgraver Arthur Evans uitgevoerde reconstructies geven de bezoekers een inzicht in de structuur van zo'n Minoïsch paleizencomplex. Kreta is de poort waardoor de heel oude beschaving van het Midden-Oosten Europa binnenkwam. Deze beschaving kwam tot een hoogtepunt onder koning Minos. Kreta heeft in de Minoïsche tijd een enorme bloeitijd gekend, het toppunt van bloei zou hebben gelegen tussen 3000 en 1000 v. Chr.

1) Afbeelding

2) Afbeelding

3) Afbeelding

4) Afbeelding

5) Afbeelding

6) Afbeelding

7) Afbeelding

8) Afbeelding

9) Afbeelding

Op- en/of aanmerkingen zijn van harte welkom.
Groet,



ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters | Mono- & Tripod
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9168
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Kreta 2010: Knossos

Bericht door remoss »

Dit is weer een fraai samenhangend stukje oudheid zeg, top. Vind dit zelf ook altijd erg mooie locaties om te bezoeken.
Hoe ouder ik word, des te beter ik was
Gebruikersavatar

MARS
Berichten: 310
Lid geworden op: zo 10 jan 2010, 11:17
Favoriete camera merk: even op mijn camera kijken
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Kreta 2010: Knossos

Bericht door MARS »

Arthur, waar heb je al die toeristen gelaten?
Knossos is ook zo'n locatie met een indrukwekkende geschiedenis. Ben er twee keer geweest 1990 en 2006. De eerste alles op dia geschoten. In 2007 met een coolpix 5700.
Leuk om al die plaatsen in jouw series weer tegen te komen. Top.


groet,

Marcel

JvdL
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 29 aug 2010, 11:15
Locatie: "Baronie van Breda en Markiezaat"

Re: Kreta 2010: Knossos

Bericht door JvdL »

Mooie plek ook weer!
En idd... waar zijn al die toeristen?
Ik ben een paar keer naar west-Kreta geweest, omdat alle toeristen in het oosten zouden zitten.
Prejudice busted! :D
Don't be a fool and die for your country. Let the other sonofabitch die for his.
--George S. Patton--

Dennis71
Berichten: 915
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 19:27
Favoriete camera merk: Contax
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Kreta 2010: Knossos

Bericht door Dennis71 »

Mooi hoor. Lekkere serie!
Ik wil graag fotograaf worden!

www.dennisbeekelaar.com

yoyo
Berichten: 694
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 11:34
Favoriete camera merk: Nikon and LEICA
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Somewhere in the middle

Re: Kreta 2010: Knossos

Bericht door yoyo »

Ik ben er vorig jaar nog geweest... :heilig:
Maar vond Kreta nou niet echt interessant... Toch de minste van de eilanden die ik heb bezocht.
Ik overdrijf altijd graag een beetje... :schamen:
Quote of the Day : Nikon and Canon came to a similar conclusion: Amateurs need more pixels, pros probably don't. - Thom Hogan
Gebruikersavatar

Daniël
Berichten: 3356
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 16:17
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Thuis

Re: Kreta 2010: Knossos

Bericht door Daniël »

Het is je altijd moeilijk om je voor te stellen dat hier echt mensen gelopen hebben.
Zeker als het eigenlijk vergaan was.

Maar het is zeker mooi weergeven.
Ik begin me ook af te vragen waar al die toeristen zijn. Weg gekloond :lol:

Topic Starter
ALE
Berichten: 407
Lid geworden op: wo 21 okt 2009, 16:16
Bewerk mijn foto's: Ja

Re: Kreta 2010: Knossos

Bericht door ALE »

Nope, niets weggegomd. Heen gaan als het 40 graden plus is, dan ligt iedereen aan het strand :warm: Daarnaast als je met een softbox gebruikt gaan de mensen vanzelf aan de kant. Heb op Knossos een fotoshoot van the Kids gemaakt m.b.v. de Light Catch variable ND filter. Dat trok veel bekijks :D

Iedereen bedankt voor de leuke reacties,


ALE :zon2:
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters | Mono- & Tripod

Riemke
Berichten: 1013
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 18:17
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: Kreta 2010: Knossos

Bericht door Riemke »

Prachtige serie Arthur! Het je hier overal ook dat filter gebruikt? ik kan me voorstellen dat je op dit tijdstip van de dag redelijk hard licht hebt, maar dat zie je in de foto's niet terug. :D
En die toeristen lopen vast hard weg als ze jou met je gear aan zien komen :lol:

Topic Starter
ALE
Berichten: 407
Lid geworden op: wo 21 okt 2009, 16:16
Bewerk mijn foto's: Ja

Re: Kreta 2010: Knossos

Bericht door ALE »

Riemke schreef:Het je hier overal ook dat filter gebruikt? ik kan me voorstellen dat je op dit tijdstip van de dag redelijk hard licht hebt, maar dat zie je in de foto's niet terug.
Nee, voor deze shoot heb ik het Nikon CP-II filter gebruikt. Er was inderdaad hard licht getuige de "korte" schaduw partijen. Alleen voor de kids het Light Catch ND filter op mijn objectief geschroefd om het diafragma verder te openen. Reden kun je wel raden.

Bedankt voor de leuke reactie Riemke,


ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters | Mono- & Tripod
Plaats reactie

Terug naar “Landen”