Uit de tuin

Flora in pracht en praal
Plaats reactie

Topic Starter
strangeartefact
Berichten: 4161
Lid geworden op: di 01 jun 2010, 09:31
Favoriete camera merk: Niet meer merk gebonden
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Uit de tuin

Bericht door strangeartefact »

https://peterzeedijk.myportfolio.com/
-Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid-

pbreev
Berichten: 451
Lid geworden op: di 27 jul 2010, 15:31
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Uit de tuin

Bericht door pbreev »

Dag Peter,

Ik kan geen exif vinden op de platen dus is het een beetje gissen.

Plaat no 1 lijkt bij redelijk fel daglicht te zijn genomen. Dit maakt hem weinig contrastrijk. Hetgeen jammer is want de plaats is op zich mooi een mooie compositie (op de halve bloempies na).

Plaat no 2 lijkt mij overbelicht in het rode kanaal. Verder is de bokeh minder mooi, hetgeen ik relateer aan de afstand waarop de niet scherpe delen staan ten opzichte van de wel scherpe delen (in combo natuurlijk met F waarde, bla bla)

Maar zeker weet ik het niet, It's a wild guess...
Groet Patrick.

"Er zijn twee mensen nodig om een foto mooi te vinden. Eén die hem maakt en één die hem bekijkt !"

Topic Starter
strangeartefact
Berichten: 4161
Lid geworden op: di 01 jun 2010, 09:31
Favoriete camera merk: Niet meer merk gebonden
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Re: Uit de tuin

Bericht door strangeartefact »

pbreev schreef:Dag Peter,

Ik kan geen exif vinden op de platen dus is het een beetje gissen.

Plaat no 1 lijkt bij redelijk fel daglicht te zijn genomen. Dit maakt hem weinig contrastrijk. Hetgeen jammer is want de plaats is op zich mooi een mooie compositie (op de halve bloempies na).

Plaat no 2 lijkt mij overbelicht in het rode kanaal. Verder is de bokeh minder mooi, hetgeen ik relateer aan de afstand waarop de niet scherpe delen staan ten opzichte van de wel scherpe delen (in combo natuurlijk met F waarde, bla bla)

Maar zeker weet ik het niet, It's a wild guess...
Dank voor je reactie.
Exif, tja tis een non cpu lens dus verder als iso/sluitertijd kwam je toch niet. Ik vermoed dat het op f5.6 is beide, misschien f8. Kan ik allemaal niet onthouden. Beide zijn idd in hard daglicht genomen.
Clippen in het rood, dacht dat dat wel meeviel eigenlijk, misschien zie ik het mis ;)
Bij de roos is het midden links erg druk in de onscherpte als je dat bedoeld dan. En idd onderlinge afstand is anders dan bij foto 1. Het is een tuin he kan niet de omgeving aanpassen aan hoe ik vind dat de foto moet, dat kost me mijn relatie vrees ik :denkna: :bang:

Grts Peter
https://peterzeedijk.myportfolio.com/
-Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid-

pbreev
Berichten: 451
Lid geworden op: di 27 jul 2010, 15:31
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Uit de tuin

Bericht door pbreev »

strangeartefact schreef: Dank voor je reactie.
Exif, tja tis een non cpu lens dus verder als iso/sluitertijd kwam je toch niet. Ik vermoed dat het op f5.6 is beide, misschien f8. Kan ik allemaal niet onthouden. Beide zijn idd in hard daglicht genomen.
Clippen in het rood, dacht dat dat wel meeviel eigenlijk, misschien zie ik het mis ;)
Bij de roos is het midden links erg druk in de onscherpte als je dat bedoeld dan. En idd onderlinge afstand is anders dan bij foto 1. Het is een tuin he kan niet de omgeving aanpassen aan hoe ik vind dat de foto moet, dat kost me mijn relatie vrees ik :denkna: :bang:

Grts Peter
Yep, links van het midden bedoel ik. Maar dan vooral onder het midden. Voor wat clippen betreft, misschien komt het allen door het minder contrastrijk zijn door het harde daglicht... is voor mij ook een vraag. Leek een beetje op clippen maar zonder histo is dat maar a wild guess voor mij.

Laat die tuin maar voor wat het is ... wil ik niet op mijn geweten hebben! Nee zonder gekheid, ik opperde dat het misschien met de afstand te maken zou hebben (my best guess).
Groet Patrick.

"Er zijn twee mensen nodig om een foto mooi te vinden. Eén die hem maakt en één die hem bekijkt !"

Topic Starter
strangeartefact
Berichten: 4161
Lid geworden op: di 01 jun 2010, 09:31
Favoriete camera merk: Niet meer merk gebonden
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Re: Uit de tuin

Bericht door strangeartefact »

pbreev schreef:Laat die tuin maar voor wat het is ... wil ik niet op mijn geweten hebben! Nee zonder gekheid, ik opperde dat het misschien met de afstand te maken zou hebben (my best guess).
;) I know
https://peterzeedijk.myportfolio.com/
-Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid-
Plaats reactie

Terug naar “Bloemen en Planten”