Lanzarote

Rapportages van waar je bent geweest
Plaats reactie

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6586
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Lanzarote

Bericht door Skippy »

Afgelopen week zijn Mevr. Skippy en ik een week op het Canarische eiland Lanzarote geweest. Het was weer heerlijk, ik wil zo weer terug.
Voor ons voelt dit eiland als een tweede thuis. Mevr. Skippy heeft zeven jaar op Lanzarote gewoond en gewerkt en heeft er dus uitgebreide kennis van.
De Canarische Eilanden zijn ontstaan ​​door vulkaanuitbarstingen. De laatste uitbarsting op Lanzarote duurde van 1730 tot 1736 en was de grootste sinds mensenheugenis.
Dit natuurgeweld creëerden de prachtige landschappen die we vandaag zien. Lanzarote is gelukkig nog relatief ongerept en onvergelijkbaar met b.v. Tenerife dat veel toeristischer is.
De invloed hierop van de beroemdste inwoner, de schilder, beeldhouwer en architect César Manrique (1919-1992), is overal op het eiland zichtbaar.
Dankzij zijn inspanningen is het eiland vrij van hoogbouw (op één hotel in Arrecife na) en zijn bijna alle gebouwen wit geschilderd.
Hij ontwierp ook fraaie kunstwerken verspreid over het eiland. Zijn voormalige huis en werkplaats is nu een museum (een bezoek waard) genaamd de Fundación César Manrique.

Tijdens ons verblijf heb ik deze foto's gemaakt met mijn reisset van Z6 + Z 24-50 mm f4-6.3 (kwalitatief goed en fijn voor lichtgewicht reizen).

1. Ons hotel in Puerto del Carmen was ideaal gelegen, direct aan de boulevard. Leuke winkels, bars en restaurants op loopafstand. Insider tip; vermijd de veelal door Engelsen gerunde restaurants met opschriften als hamburguesa, pizza etc. en kies een authentiek Canarisch restaurant voor beter eten en sfeer. Oh ja, in Spanje lunchen ze later dan bij ons en uitgebreider.
AfbeeldingZ6_DSC3608 by Luc de Schepper, on Flickr

2. Ik vind dit een mooi gebouw met fraai retro letter type.
AfbeeldingZ6_DSC3603 by Luc de Schepper, on Flickr

3. De oude stad van Puerto del Carmen.
AfbeeldingZ6_DSC3727 by Luc de Schepper, on Flickr

4. Dit mag je zeker niet missen, de wijnvallei van La Geria. De wijnranken worden tegen de wind beschermd door muurtjes. De asgrond absorbeert het water uit voornamelijk nachtelijke condens en geeft dit geleidelijk af aan de wijnranken.
AfbeeldingZ6_DSC3623 by Luc de Schepper, on Flickr

5. La Geria.
AfbeeldingZ6_DSC3617 by Luc de Schepper, on Flickr

6. Een samenkomst van oldtimers en eigenaren.
AfbeeldingZ6_DSC3628 by Luc de Schepper, on Flickr

7. Mevr. Skippy maakte voor hun een paar groepsfoto's. Ik lifte mee op dit moment.
AfbeeldingZ6_DSC3631 by Luc de Schepper, on Flickr

8. Fundación César Manrique.
AfbeeldingZ6_DSC3716 by Luc de Schepper, on Flickr

9. Prachtige cacti in de tuin.
AfbeeldingZ6_DSC3689 by Luc de Schepper, on Flickr

10. Fundación César Manrique.
AfbeeldingZ6_DSC3694 by Luc de Schepper, on Flickr

11. Een klein Hof van Eden en een fantastische nalatenschap gecreëerd door Manrique.
AfbeeldingZ6_DSC3687 by Luc de Schepper, on Flickr

12. Blik op het vulkanische landschap buiten, foto gemaakt door een groot raam.
AfbeeldingZ6_DSC3709 by Luc de Schepper, on Flickr

PeterD
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Lanzarote

Bericht door PeterD »

Mooie platen waarbij nr 5 mijn voorkeur heeft.De wolken,bergen en huis denk dat dat daarbij een rol speelt.En deze foto heeft iets minder dat vakantieachtige .

GeorgeF
Berichten: 347
Lid geworden op: di 01 sep 2009, 14:01

Re: Lanzarote

Bericht door GeorgeF »

Mooie serie Luc.
1 heeft mijn voorkeur.
Echt weer Skippy kleuren en lekker scherp.

Groetjes van George
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Lanzarote

Bericht door remoss »

Een hele fijne serie Luc, brengt veel herinneringen boven. We zijn daar ook vaak geweest en het is inderdaad een prachtig eiland. De wijnroute met de vele bodega's aan de LZ-30 is erg leuk om te rijden en we hebben uiteraard de meeste bogega's bezocht, zo ook Bodegas Rubicón op foto 6.

Dank voor het delen!
Hoe ouder ik word, des te beter ik was
Gebruikersavatar

gvdnberg
Berichten: 585
Lid geworden op: di 25 dec 2012, 11:06
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Lanzarote

Bericht door gvdnberg »

Tja, weer een echte Skippy serie! Mooi Luc! Helder, kleurrijk en scherp. Leuke diversiteit, kan mijns inziens zo in een brochure over het eiland geplaatst worden.
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg

Al mijn foto's staan op Flickr

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6586
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Lanzarote

Bericht door Skippy »

Bedankt mannen voor jullie reacties. Uiteraard is dit maar een selectie van wat het eiland te bieden heeft. Wij hebben twee dagdelen met de huurauto wat rond gereden, vaste prik is altijd langs de plekken rijden waar Mevr. Skippy gewoond en gewerkt heeft. Fotografie is niet het belangrijkste doel, wel herinneringen ophalen en de sfeer van ons favoriete eiland proeven. Mocht ik langere tijd op het eiland verblijven zou ik wel dagenlang kunnen fotograferen, daar is het fotogeniek voor (mits je van vulkaanlandschappen houdt).
Plaats reactie

Terug naar “Landen”