Scherpe meeuwen

Lief, schattig, met poten en/of vleugels
Plaats reactie

Topic Starter
PeterD
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Scherpe meeuwen

Bericht door PeterD »

Ik ben flink aan spelen en prullen geweest eer het mij lukte wat scherpe opnamen te krijgen van 1 van de vele rondvliegende meeuwen op deze plek langs de Thaise kust. Het tracking/volgsysteem of hoe het ook mag heten en de XE-3 camera op AF-C met 8 beelden per/sec gaf alleen maar teleurstelling.Geen enkele scherpe opnamen.Het kwam niet eens in de buurt van een beetje scherpte.Maar ik denk dat het ook wel teveel gevraagd was.De meeuwen vlogen op flinke snelheid op slechts enkele meters afstand.Mijn XE-3 met volgsysteem was daar niet voor bekwaam.
Ik heb toen de AF op AF-S gezet.Daar heb ik altijd al de beste resultaten mee gehad.Het scherstelvenstertje (wat groen oplicht bij scherpte) op zijn grootst.En de drive-instelling heb ik op Continue gezet 11 frames per seconde.De ISO op 1600 gezet.
En kijk het aantal scherpe opnames schoot omhoog.Deze opname is er 1 van.
Lang leve de AF-S.


Afbeelding
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9146
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Scherpe meeuwen

Bericht door remoss »

Het is inderdaad vaak even uitvogelen wat het beste voor je werkt. Mooi dat je een goede manier gevonden hebt en getuige deze foto lukt dat nu prima!
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

Topic Starter
PeterD
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Scherpe meeuwen

Bericht door PeterD »

Als je dit dagelijks doet zou je een andere camera moeten hebben.Maar ook bij de top camera,s is het niet altijd zo eenvoudig.Daar is genoeg over te lezen.Bovendien, en daar is ook genoeg over te lezen,blijft Fuji achter met hun volgsysteem op bv Sony en Nikon.
Ik doe het niet vaak en de nieuwere camera's zijn ook flink verbetert tov de XE 3.Die gaat ook alweer een paar jaartjes mee.Maar het was voor mij en misschien anderen die dit lezen een leerzame ervaring.
Dank voor de respons.
Plaats reactie

Terug naar “Dieren”