Voor het eerst langs de lijn

Als het echt actief wordt...

Topic Starter
Robin
Berichten: 1934
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 11:33
Favoriete camera merk: lichtbox
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Voor het eerst langs de lijn

Bericht door Robin »

Hier zijn ze dan

De foto's: Voor het eerst langs de zijlijn
Dit is een seletie van een jeugd toernooi van 15-05-2010.
Op dit toernooi speelden jongen/meiden uit de F, E, D en C-tjes, de meiden spelen bij somige team's mee omdat hun voetbal club niet groter is en te kort jongens / meiden hebben om een gescheiden team te maken. Het voetbal is er niet minder om :D

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5 Mis!
Afbeelding

6
Afbeelding

6.1 Gewijzigde crop van het origineel van foto 6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding

9
Afbeelding

10 Ook dit hoort bij sport.
Afbeelding

11
Afbeelding
Robin's Flickrstream

Bad Sound Kills Good Music
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9153
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Voor het eerst langs de lijn

Bericht door remoss »

Zo zeg, voor de eerste keer doen en dan zo'n serie. Heel netjes gedaan Robin :duimop:
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

Geoff
Berichten: 292
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 20:57

Re: Voor het eerst langs de lijn

Bericht door Geoff »

Goed hoor!!
Alle tips heb je goed gebruikt :duimop:

Hier en daar nog ff de horizon rechtzetten en je bent klaar voor de volgende wedstrijd.

Topic Starter
Robin
Berichten: 1934
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 11:33
Favoriete camera merk: lichtbox
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Voor het eerst langs de lijn

Bericht door Robin »

Bedankt voor jullie leuke reactie's,

Heb de mooiste 20 op flickr gezet en laten zien aan mijn neef (medeorganisator van het toernooi) en was erg tevreden, dit is echt wat ze een beetje wilden begreep ik van hem.

@ Rene, ach als je 1030 foto's maakt en daar dan 200 van over houd en daar de mooiste uit zoekt houd je er maar 20 over voor op Flickr ;)

@ Geoff, de tips waren erg waardevol vooral de tip over het diafrafma en sluitertijd, heb het geprobeerd tussen de F3,5 en 4 maar ik merk dat ik daar nog even alert op moet zijn want er zijn ook een paar foto's waar de actie niet echt mooi geisoleerd is door het kleinere diafragma. De sluitertijd heb ik ingesteld met auto ISO op 1/1250e dit ging prima.
De Witbalans heb ik op Auto gehouden dit ivm de wisselende bewolking/zon(extra parameter).
Nu zie ik het ook dat bij een paar de horizon niet recht zijn (zal de serie nog eens nakijken voor ik deze af geef

Ik merkte wel hoe later op de dag het werd hoe minder geconcentreerd ik was op het spel (ivm actie momenten).
Soms is 70mm net te veel op DX vlak bij de doel lijn maar dat mag de pret niet drukken (hmm toch maar een 2e camera NAS syndroom begint op te spelen)

Ik mag AS Zaterdag weer :grijns: alleen nu is de ochtend gevuld met Meiden teams en s'middags de B en A junioren (nog meer actie ;) )

Misschien heeft iemand nog een tip behalve een krukje (die miste ik echt hoe langer de dag werd :mrgreen: )
Robin's Flickrstream

Bad Sound Kills Good Music

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Voor het eerst langs de lijn

Bericht door mikemix »

Asonia, lachen. Ook vroeger tegen gespeeld. ik speelde bij FC Spirit, Hoogkarspel.
Nette serie hoor. prima resultaat.

Topic Starter
Robin
Berichten: 1934
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 11:33
Favoriete camera merk: lichtbox
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Voor het eerst langs de lijn

Bericht door Robin »

mikemix schreef:Asonia, lachen. Ook vroeger tegen gespeeld. ik speelde bij FC Spirit, Hoogkarspel.
Nette serie hoor. prima resultaat.
Bedankt Michael,

Zo dus jij ben ook een West-Fries ;)
Zelf heb ik ook ooit aan voetbal gedaan (bij Asonia) maar ik was het al snel zat. Het maken van foto's is veel leuker :yahoo:
Robin's Flickrstream

Bad Sound Kills Good Music

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Voor het eerst langs de lijn

Bericht door mikemix »

theshadow schreef:Zo dus jij ben ook een West-Fries ;)
Nee, import :D
A'dam, heb er wel heel wat jaren gewoond.
Mijn meisje is er wel geboren en getogen (Venhuizen).

paulderidder
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 04 apr 2010, 08:56

Re: Voor het eerst langs de lijn

Bericht door paulderidder »

Netjes Robin, voor de eerste keer prima! Probeer er iets meer kleur/contrast in te brengen de volgende keer... zijn nu ietsje te flets.

Paul komt trouwens uit Hoogwoud van oorsprong.... West-Friesland is een mooie omgeving.

Gr. Paul

Geoff
Berichten: 292
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 20:57

Re: Voor het eerst langs de lijn

Bericht door Geoff »

.

Topic Starter
Robin
Berichten: 1934
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 11:33
Favoriete camera merk: lichtbox
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Voor het eerst langs de lijn

Bericht door Robin »

paulderidder schreef:Netjes Robin, voor de eerste keer prima! Probeer er iets meer kleur/contrast in te brengen de volgende keer... zijn nu ietsje te flets.

Paul komt trouwens uit Hoogwoud van oorsprong.... West-Friesland is een mooie omgeving.

Gr. Paul
Dat over contrast en verzadiging lees ik vaker in mijn berichten, ik denk dat het toch aan me Macbook Pro scherm (glanzend) ligt :evil:
Maar ik ga de eerste serie op nieuwe uitzoeken en bewerken samen met de nieuwe (2e) serie samen 2000 :fluiten: foto's dus heb nog even wat te doen.
Robin's Flickrstream

Bad Sound Kills Good Music
Plaats reactie

Terug naar “Sport”