OpenOffice

Gratis, wat wil je nog meer
Plaats reactie

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6589
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

OpenOffice

Bericht door Skippy »

Vandaag OpenOffice hét alternatief voor de MS Office software, gedownload en geïnstalleerd. Even eraan gesnuffeld, ziet er overzichtelijk uit. En dat gratis, geweldig!
Is zowel voor Windows als Mac beschikbaar http://nl.openoffice.org/downloaden.html
Nog meer OpenOffice-gebruikers hier? Ervaringen, tips?
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9149
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: OpenOffice

Bericht door remoss »

Ik heb het ook een tijdje gebruikt. Werkt inderdaad perfect. Ik ben alleen zelf een fanatieke Excel gebruiker waarbinnen ik ook veel gebruik maak van macro's en deze programmeer in VBA (visual basic for applications). De tegenhanger in OpenOffice, genaamd Calc, converteert niet alle Excel macro's even goed naar Calc macro taal. Dus ik val telkens weer terug op MS Office eigenlijk.

Maar als je niet programmeert en/of schoon begint dan is OpeOffice een uitstekend pakket.
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

joepert
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 31 aug 2009, 22:06

Re: OpenOffice

Bericht door joepert »

Ik krijg op mijn werk vaak word documenten gemaild van heel veel verschillende mensen. Als ik een .doc document niet kan openen (wat op zich niet vaak gebeurt) is het niet zelden afkomstig van OpenOffice. Maar mijn schoonvader gebruikt het fanatiek en zijn documenten kan ik altijd openen. En op mijn werk weet ik natuurlijk niet hoeveel van de documenten die ik gewoon wél kan openen misschien toch in OpenOffice zijn gemaakt. Al met al zijn er dus af en toe compatibiliteitsproblemen, maar daar is volgens mij goed mee te leven. MS is ook niet heilig op dat vlak...
Ik heb hier ook de mac-variant en die ziet er ook heel netjes uit. Gebruik hem uiteindelijk nooit, want heb nu ook Office voor Mac, maar daar kan ik nu eenmaal goedkoop aankomen via mijn werk, anders had ik denk ik voorlopig OO gebruikt.
Overigens (en wellicht ten overvloede) is het natuurlijk niet helemaal de bedoeling dat je het als 'gratis' ziet. De mores omtrent dit soort software houden in dat je er, als je tevreden bent, wel iets voor betaalt.

Henri
Berichten: 497
Lid geworden op: za 03 okt 2009, 09:48
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Re: OpenOffice

Bericht door Henri »

Download the freeware versie van Ragtime

van oorsprong geschreven voor de mac maar nu ook voor windows beschikbaar
is een verbazingwekkend flexibel programma waarmee je de functies van excel en word op dezelfde pagina kan integreren

je kan documenten openen, bewerken en opslaan in alle office extensies dus dat is ook geen beperking.
volgens mij leest het ook de open office documenten.

als je er een tijdje mee werkt dan gebruik je vanzelf office niet meer

groet
Henri
Nikon & Canon camera's met glaswerk dat altijd beter kan maar waar ik best tevreden mee ben.

In the race for quality there is no finish line

rocksoff
Berichten: 752
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 22:10
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: OpenOffice

Bericht door rocksoff »

Ik heb het een tijdje gebruikt. Ben nu over naar iWork.
Je moet toch wat
Plaats reactie

Terug naar “Freeware”