De 85 mm op de D3

Het zijn van die aparte wezens

Topic Starter
Riemke
Berichten: 1013
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 18:17
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: De 85 mm op de D3

Bericht door Riemke »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

remoss schreef: onwijs kleine dof op fullframe hè ;)
Ja, dat heb ik in de gaten :D Eigenlijk ook wel macht der gewoonte dat ik bij portretten vaak een groot diafragma gebruik.
Weer wat geleerd :yahoo: en zo zal ik nog wel dingen tegenkomen, die misschien specifiek horen bij het werken met een FF camera.

hans1956
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 19 jul 2009, 09:37
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee
Contacteer:

Re: De 85 mm op de D3

Bericht door hans1956 »

Marco schreef: Helaas heb ik mijn cream machine ingeruild voor een groothoekzoom, wellicht komt ie ooit wel weer eens in mijn tas.....

groeten,
Marco
Dacht het niet :mrgreen: :mrgreen:

hans1956
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 19 jul 2009, 09:37
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee
Contacteer:

Re: De 85 mm op de D3

Bericht door hans1956 »

Inderdaad prachtige foto's Riemke. Foto 4 voor mij ook op nummer 1.

Dennis71
Berichten: 915
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 19:27
Favoriete camera merk: Contax
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: De 85 mm op de D3

Bericht door Dennis71 »

Prachtig Riemke. Die set is aan jou wel besteed!
Ben erg benieuwd naar je volgende portret series :klappen:
Ik wil graag fotograaf worden!

www.dennisbeekelaar.com

luc
Berichten: 257
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 16:40

Re: De 85 mm op de D3

Bericht door luc »

Mooie series en mooi licht. soms zet ik bewust de iso wat hoger dan nodig is je krijgt vaak een wat zachter aangenamer beeld.

Ben aan het kijken voor kleine softbox voor de sb900
Zoiets als dit bijv. http://www.pdngearguide.com/gearguide/c ... 95c3cccb92
Is misschien voor jou ook wel handig op locatie het lijken mij geweldige dingen voor iemand die dit soort opnames en veel portretten maakt.

Luc

Topic Starter
Riemke
Berichten: 1013
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 18:17
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: De 85 mm op de D3

Bericht door Riemke »

Ik ken ze Luc, maar dat spul van Lastolite is best heel duur. Ik vraag me af of je hetzelfde effect niet zou kunnen krijgen bij het gebruik van pluutjes (1x met reflecterende binnenkant en 1x doorflits)
Overigens heeft Cameranu zoiets dergelijks als die Ezybox en een heel stuk voordeliger. Je zou het moeten bekijken of dat evt. ook zou voldoen.

Yizu
Berichten: 342
Lid geworden op: di 01 sep 2009, 23:40
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Paramaribo
Contacteer:

Re: De 85 mm op de D3

Bericht door Yizu »

luc schreef:Mooie series en mooi licht. soms zet ik bewust de iso wat hoger dan nodig is je krijgt vaak een wat zachter aangenamer beeld.

Ben aan het kijken voor kleine softbox voor de sb900
Zoiets als dit bijv. http://www.pdngearguide.com/gearguide/c ... 95c3cccb92
Is misschien voor jou ook wel handig op locatie het lijken mij geweldige dingen voor iemand die dit soort opnames en veel portretten maakt.

Luc
Riemke schreef:Ik ken ze Luc, maar dat spul van Lastolite is best heel duur. Ik vraag me af of je hetzelfde effect niet zou kunnen krijgen bij het gebruik van pluutjes (1x met reflecterende binnenkant en 1x doorflits)
Overigens heeft Cameranu zoiets dergelijks als die Ezybox en een heel stuk voordeliger. Je zou het moeten bekijken of dat evt. ook zou voldoen.
Bij kameraexpress is de kit nog voordeliger....
"You miss 100% of the shots you don't take." By Wayne Gretzky

Skippy
Berichten: 6589
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De 85 mm op de D3

Bericht door Skippy »

Leuk achtergrond verhaal over het ontwerp van de Nikon 85mm f1.4
http://imaging.nikon.com/products/imagi ... /n41_e.htm

luc
Berichten: 257
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 16:40

Re: De 85 mm op de D3

Bericht door luc »

Riemke schreef:Ik ken ze Luc, maar dat spul van Lastolite is best heel duur. Ik vraag me af of je hetzelfde effect niet zou kunnen krijgen bij het gebruik van pluutjes (1x met reflecterende binnenkant en 1x doorflits)
Overigens heeft Cameranu zoiets dergelijks als die Ezybox en een heel stuk voordeliger. Je zou het moeten bekijken of dat evt. ook zou voldoen.
Ja inderdaad, Lastolite is best duur in vergelijk tot andere oplossingen maar als ik het allemaal moet geloven zijn de ezybox sets van hun wel erg goed en softbox licht of plu licht is toch wel wat anders in mijn ervaring. Eigenlijk zou je alles gewoon eens een keer een paar dagen moeten kunnen uitproberen maar helaas is dat met dit soort artikelen niet zo heel eenvoudig .
Ik heb wel gezien dat er van het merk Interfit (konijn)vergelijkbare softboxen in 40x40 zijn voor ongeveer 59 euro voor een kleine 90 euro kun je dan een vergelijkbare set samenstellen met statief en hotshoe bevestiging.

Ben van plan om dat setje misschien toch maar gewoon te bestellen.

Luc

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: De 85 mm op de D3

Bericht door mikemix »

Skippy schreef:Leuk achtergrond verhaal over het ontwerp van de Nikon 85mm f1.4
http://imaging.nikon.com/products/imagi ... /n41_e.htm
Met plezier gelezen idd.

luc
Berichten: 257
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 16:40

Re: De 85 mm op de D3

Bericht door luc »

Nog even terugkomend op het softbox verhaal. heb uiteindelijk toch besloten om voor een set te gaan met 40" witte doorflits plutjes heb alles bij konijn besteld statieven swivels en plutjes 2x en was voor onder de 100 euro klaar. Beetje een standaard strobist starters kitje. Voorlopig ga ik hier eerst eens mee aan de gang gebruikmakend van Het Nikon cls draadloos systeem voor het triggeren van de SB 600 en 900 misschien dat ik het later nog aanvul met een softbox en/of reflectie plu's of RF draadloze triggering.

Je zou dus kunnen stellen dat ik je advies ter harte heb genomen Riemke het heeft me in ieder geval aan het denken gezet.

Luc.
Plaats reactie

Terug naar “Mensen”