AF-S problemen (UPDATE)

Het glaswerk besproken

Topic Starter
Riemke
Berichten: 1013
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 18:17
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: AF-S problemen

Bericht door Riemke »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Brief voor Nikon gemaakt, wordt vervolgd..............

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: AF-S problemen

Bericht door mikemix »

Ik zou het zeker waarderen als je de uitkomst hier zou willen delen.
Jouw gedaalde vertrouwen in Nikon kan ik mij levendig voorstellen nu.
Ben benieuwd en hoop dat je met goed nieuws komt.
Gebruikersavatar

QWERTY
Berichten: 1322
Lid geworden op: do 25 mar 2010, 01:13
Favoriete camera merk: Sony A7Mk3
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: 51o54’ N / 4o34’ O

Re: AF-S problemen

Bericht door QWERTY »

Riemke schreef:Ik heb net contact gehad met CameraNu waar de lens destijds gekocht is. Daar wordt aangegeven dat hij niet stuk kan gaan van liggend opbergen.
In de magazijnen van fotozaken "liggen" de lenzen ook in de stelling werd me verteld. Dat kon ik dus uitsluiten als oorzaak.
Verkooppraatjes ....... deze heren hebben totaal geen benul van techniek en waarom staand opbergen de voorkeur geniet om eventuele problemen te voorkomen.
Hou je veilig,

Harrie "H" Gerritz

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: AF-S problemen

Bericht door mikemix »

Die jongens houden alleen rekening met het zoveel mogelijk efficiënt benutten van opslagruimte.
Al mijn objectieven bewaar ik trouwens zo, zo ook de MF Nikkors, Leica's, Canon en Zeiss objectieven.
Tot nu toe zonder problemen.
Gebruikersavatar

QWERTY
Berichten: 1322
Lid geworden op: do 25 mar 2010, 01:13
Favoriete camera merk: Sony A7Mk3
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: 51o54’ N / 4o34’ O

Re: AF-S problemen

Bericht door QWERTY »

mikemix schreef:Die jongens houden alleen rekening met het zoveel mogelijk efficiënt benutten van opslagruimte.
Dat zal best wel meevallen ....... moet de eerste dozenschuiver nog tegenkomen die van elk serieus AFS / USM objectief schappen vol heeft staan.

Poging om een klagende consument de mond te snoeren.

Grappig te lezen dat Cameranu.nl praat namens alle retailers in deze!
Hou je veilig,

Harrie "H" Gerritz

malidi
Berichten: 235
Lid geworden op: za 09 jan 2010, 15:28

Re: AF-S problemen

Bericht door malidi »

Ik vind het toch wel wat ver gaan. Een objectief van twee mile, als het niet staand wordt opgeborgen is de kans aanwezig dat de AF-S motor het begeeft. :duimneer:
Die dingen zijn toch niet van papier mache gemaakt?

Riemke, ik hoop van harte dat het onder coulance gerepareerd wordt.

Gr Dick

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: AF-S problemen

Bericht door mikemix »

In essentie heb je natuurlijk helemaal gelijk, Dick.
De nuance in deze is wel dat we niet willen zeggen dat de oorzaak ligt bij het opbergen
dan wel dat de ervaring leert dat de manier van opslaan positief kan uitvallen op de lange duur.
Zie het als tip, los van de vervelende ervaring van Riemke.

Topic Starter
Riemke
Berichten: 1013
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 18:17
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: AF-S problemen

Bericht door Riemke »

Inmiddels zijn er twee weken voorbij en vanuit de Nikon hoek blijft het vooralsnog stil. Geen reactie op mijn brief. :negatief:
Vanochtend nog maar eens een e-mail gestuurd met een kopie van mijn brief. ik wacht maar weer af.......

Skippy
Berichten: 6580
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: AF-S problemen

Bericht door Skippy »

Riemke schreef:Inmiddels zijn er twee veken voorbij en vanuit de Nikon hoek blijft het vooralsnog stil. Geen reactie op mijn brief. :negatief:
Vanochtend nog maar eens een e-mail gestuurd met een kopie van mijn brief. ik wacht maar weer af.......
Riemke, ik had nu toch gebeld i.p.v. een mail die vast ook de vertraging in gaat. Maar goed, dat Nikon niet adequaat reageert is wel duidelijk. Lullig voor je, sterkte er mee!

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: AF-S problemen

Bericht door mikemix »

Ik deel je -terechte- teleurstelling in deze.
Hou ons svp op de hoogte, hoop uiteraard dat het alsnog goed gaat uitpakken voor je.

Topic Starter
Riemke
Berichten: 1013
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 18:17
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: AF-S problemen (UPDATE)

Bericht door Riemke »

Reactie van Nikon!

Ik kreeg vandaag een reactie van Nikon n.a.v. mijn laatste e-mail. Er werd netjes excuses gemaakt dat het zo lang geduurd had. Mijn brief was in ieder geval niet op de juiste plek terecht gekomen. (ik had hem naar het postadres op de site gestuurd :?: )
Eerst een heel verhaal over de kwaliteit van Nikon en dat fabricagefouten meestal het eerste jaar naar boven komen.

Om de oorzaak van het defect te onderzoeken moet het objectief nu eerst naar NSP in Beverwijk. Als ik de bevindingen en de prijsopgave krijg moet ik die doormailen naar Nikon en aan de hand van de uitkomst wordt er dan bekeken of ik evt. aanspraak kan maken op een coulance regeling.

Overigens heb ik aan de hand van mijn foto's nog even gekeken wanneer ik het objectief het laatst gebruikt heb. Dat was tijdens de bruiloft van mijn dochter in oktober verleden jaar. Ik heb toen geen problemen ondervonden. Daarna heb ik hem niet meer gebruikt tot de bewuste workshop eind januari bij Arend.

Vrijdag dus maar richting Beverwijk en duimen voor een goede afloop!
Plaats reactie

Terug naar “Objectieven”