Apple iPad

Gebruikersavatar

Marco
In memoriam ♰
Berichten: 3143
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 23:04
Favoriete camera merk: telkens iets anders
Bewerk mijn foto's: Nee
Contacteer:

Re: Apple iPad

Bericht door Marco »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Yep, ze hebben aardig hard terug geslagen.

Heb je trouwens dit gezien ?

"This device has not yet been authorized as required by the rules of the Federal Communications Commission. This device is not, and may not be, offered for sale or lease, or sold or leased, until authorization is obtained."

Hmmm, zal wel geregeld worden...
flickr

Dragging heavy cameras is so uncool...

luc
Berichten: 257
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 16:40

Re: Apple iPad

Bericht door luc »

Iemand stelde hier net de vraag .. Wie is die man in die foute spijkerbroek en dat foezelig clotruitje dan toch .... :lol:
Gebruikersavatar

Marco
In memoriam ♰
Berichten: 3143
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 23:04
Favoriete camera merk: telkens iets anders
Bewerk mijn foto's: Nee
Contacteer:

Re: Apple iPad

Bericht door Marco »

luc schreef:Iemand stelde hier net de vraag .. Wie is die man in die foute spijkerbroek en dat foezelig clotruitje dan toch .... :lol:
Je vergeet de schoenen.... :yahoo:
flickr

Dragging heavy cameras is so uncool...

jpauwels
Berichten: 97
Lid geworden op: vr 14 aug 2009, 11:52
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Apple iPad

Bericht door jpauwels »

Hij is erg mooi en heeft een groot hebben hebben hebben gehalte.
Alleen jammer dat de Ibooks in eerste in stantie alleen in de US verkrijgbaar zijn.
Maar goed, ze hebben weer iets apparts op de markt gezet bij apple.

Eerst maar eens gaan sparen voor een Imac 27"
D80 | MB-D80 | 18-70 | 50 1.8 | 70-300ED | SB600 | 055xprob-488RC2
iMac 27" i5


~ Waar Gehackt wordt vallen Servers ~

nikonshooter
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 19:48
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Rijswijk

Re: Apple iPad

Bericht door nikonshooter »

Hallo,

Ja die Mac's lonken ook naar mij, ik ga ook bijna over de streep. :denk:
Maar switchen van Windows naar een Mac kost een hoop geld, er komt alleen al bijna een Mac bij aan software.
Mijn eerste computer was een Mac zo'n kleine cubus was dat niet de classic ?

Die Apple IPad komt er met de tijd wel bij mij thuis, echt een handig ding waar Apple goed mee gaat scoren.

mvg
Robert

joepert
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 31 aug 2009, 22:06

Re: Apple iPad

Bericht door joepert »

Ik las dat er standaard al ondersteuning voor Nederlands en Vlaams op de iPad zit, wat zou kunnen duiden op een snelle introductie hier.

@luc: De kleding van Jobs is natuurlijk een statement op zich. Ik vind pakken onzin en mag het wel dat iemand er zó'n lak aan heeft. Maar verder was ik toch niet zo heel erg onder de indruk van het stuk van de presentatie dat ik gezien heb. Maar ja, wat weet ik?

@nikonshooter
Ik ben onlangs geswitcht (of liever gezegd, ik heb nu allebei en het valt inderdaad niet mee. Komt voor een deel ook doordat OSX 10.6 nog maar matig geïmplementeerd is (zie bv de late aanpassing van CaptureNX2) Gelukkig kan ik via mijn werk sommige software (Office, Adobe CS) voor een prikkie kopen, maar anders ben je behoorlijk de sigaar. Verder ondersteunt ie mijn scanner niet, ondersteunt-ie van mijn printer het dubbelzijdig printen niet (so much voor het 'groene' imago van Apple) en heb ik problemen met firewire, maar dat zou hardwarematig kunnen zijn. Ook de mogelijkheden om mijn Nokia-telefoon aan te sluiten zijn beperkter. Communiceren met mijn sony MP3-speler gaat niet. VPN met mijn werk gaat ook (nog) niet. Nu is dit allemaal geen ramp want ik heb nog 3 windows-systemen staan thuis [geekmode]2 laptops en een desktop[/geekmode]. Maar als je echt wilt switchen, moet je dus heel goed nagaan wat dat betekent voor je software en je randapparatuur. Uiteraard kun je tegenwoordig ook windows installeren op een Mac, maar ook dat is natuurlijk niet gratis en als je steeds moet switchen lijkt mij ook irritant.
Wat ook niemand mij vertelde is dat je een externe harde schijf die voor een windows-pc is geformatteerd (NTFS), niet kunt beschrijven vanaf een mac. Kan alleen als je 'm in FAT32 heb geformatteerd (en dan kan je weer geen bestanden van 4 GB of meer opslaan; kan lastig zijn met .avi bestanden). Toen ik in de Mac-winkel vroeg of ik mijn oude externe harde schijf kon blijven gebruiken hadden ze dat er wel ff bij kunnen zeggen vind ik. Ik raak off-topic.
Ben verder wel razend enthousiast over de Mac hoor, maar (en dat blijkt nu ook weer bij de iPad: geen Adobe Flash!) Apple heeft nog wel wat compatibiliteits-issues te overwinnen (Microsoft trouwens ook). Een deel van de problemen ligt natuurlijk ook bij de fabrikanten van produkten, die tegenwoordig na een jaar of 5 doodleuk zeggen: zoek het maar uit (lees: koop maar een nieuwe).

luc
Berichten: 257
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 16:40

Re: Apple iPad

Bericht door luc »

nikonshooter schreef:Hallo,

Ja die Mac's lonken ook naar mij, ik ga ook bijna over de streep. :denk:
Maar switchen van Windows naar een Mac kost een hoop geld, er komt alleen al bijna een Mac bij aan software.
Mijn eerste computer was een Mac zo'n kleine cubus was dat niet de classic ?

Die Apple IPad komt er met de tijd wel bij mij thuis, echt een handig ding waar Apple goed mee gaat scoren.

mvg
Robert
Ik zou zeggen gewoon doen. :tease:
Ik heb ook ooit die stap gemaakt en er geen seconde spijt van gehad.

Het is inderdaad best een investering. Maar pak nou de nieuwe I-mac in 27" ben je voor ongeveer 1400 euro gelijk helemaal klaar en wat heb je aan software dan nog nodig misschien voor je office toepassingen . Ik gebruik open office op de mac en ben daar best tevreden over, helemaal gratis. Dan kun je vaak zoals bijvoorbeeld in geval NX of LR ook nog eens de licentie's overzetten van PC naar MAC en een MAC draait via bootcamp ook gewoon windows dus kun je alle software die je al had gewoon lekker blijven gebruiken als je dat zou willen ....

Luc.

jpauwels
Berichten: 97
Lid geworden op: vr 14 aug 2009, 11:52
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Apple iPad

Bericht door jpauwels »

Ik moet even in mijn financiën kijken, maar ik zag net de btw actie van de mediamarkt

1499 - 19% btw (ongeveer 16% korting) 1259.66 dan moet ik toch echt even achter mijn oren krabben. maarja he, de centen moeten er wel zijn ......

Ik ben voor de overstap niet bang hoor, bijna alles wat ik gebruik zit er op al op alleen CS4 niet maar die heb ik nu ook niet gekocht :zwijg: :tease: en mijn printer wordt ook ondersteund op de mac.
D80 | MB-D80 | 18-70 | 50 1.8 | 70-300ED | SB600 | 055xprob-488RC2
iMac 27" i5


~ Waar Gehackt wordt vallen Servers ~
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9123
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Apple iPad

Bericht door remoss »

Ik lees helaas al op diverse plekken dat vanmorgen vroeg net na openingstijd de imac's al snel waren uitverkocht. Er werd ook niet besteld, alleen de voorraad verkocht. Maar je kan een poging wagen, wellicht heb je geluk.
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Apple iPad

Bericht door mikemix »

De BTW gaat eraf als korting, is dit dan niet "gewoon" 19% korting ? Of maak ik een denkfout ?

yoyo
Berichten: 694
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 11:34
Favoriete camera merk: Nikon and LEICA
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Somewhere in the middle

Re: Apple iPad

Bericht door yoyo »

mikemix schreef:De BTW gaat eraf als korting, is dit dan niet "gewoon" 19% korting ? Of maak ik een denkfout ?
16% korting.
BTW betaal je uiteindelijk altijd als consument.
Ik overdrijf altijd graag een beetje... :schamen:
Quote of the Day : Nikon and Canon came to a similar conclusion: Amateurs need more pixels, pros probably don't. - Thom Hogan
Plaats reactie

Terug naar “Tablets”