Extern scherm aan Mac - vraag

Plaats reactie

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6554
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Extern scherm aan Mac - vraag

Bericht door Skippy »

Als ik een extern scherm aan mijn MacBook koppel en ik zet de MacBook in de slaapstand (ik klap 'm dicht) krijg ik 'm niet geactiveerd. Ik plug tijdens de slaapstand mijn tekentablet in de USB-poort en verwacht daarmee de Mac tot leven te wekken maar helaas pindakaas. Wat doe ik verkeerd?
Gebruikersavatar

Marco
In memoriam ♰
Berichten: 3143
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 23:04
Favoriete camera merk: telkens iets anders
Bewerk mijn foto's: Nee
Contacteer:

Re: Extern scherm aan Mac - vraag

Bericht door Marco »

Luc, heb je je MacBook wel op het lichtnet aangesloten ?

Wellicht helpt het tevens een extern toetsenbord aan te sluiten, je MacBook in sluimer te zetten en hem dan via je externe toestenbord te laten ontwaken.
Ik wil het morgen wel even proberen voor je, maar dan MacBook + Apple Cinema Display met bijbehorende connectors. Daar zou het ook nog in kunnen zitten.

gr.
Marco
flickr

Dragging heavy cameras is so uncool...

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6554
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Extern scherm aan Mac - vraag

Bericht door Skippy »

Marco schreef:Luc, heb je je MacBook wel op het lichtnet aangesloten ?
Uh, nee. Begrijp ik goed dat dat een vereiste is? :denk:

joepert
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 31 aug 2009, 22:06

Re: Extern scherm aan Mac - vraag

Bericht door joepert »

Ik meen eens ergens gelezen te hebben dat wat jij wil niet kan en dat je dus je MB open moet laten staan.
Ook is het wel logisch dat een computer in de slaapstand niet functioneert. Ook bij een windows-laptop werkt dat volgens mij niet. Maar dan kan je in windows het zo instellen dat het dichtklappen van je laptop enkel het beeldscherm van de laptop uitzet en verder niets. Een dergelijke instelling heb ik op mijn MacBook Pro nog niet gevonden (maar die heb ik ook nog maar een paar dagen), dus die gaat inderdaad op standby als je hem dichtklapt.

Overigens krijg ik het (nog) niet voor elkaar om die MBP met de speciaal daartoe aangeschafte Mini Displayport kabel aan te sluiten op mijn iMac. Ik krijg dan enkel een leeg bureaubladscherm te zien en verder niets :denk: Volgens Apple zou het meteen moeten werken.
Ik lees overal op internet trouwens dramaverhalen over die mini displayport aansluitingen waar Apple tegenwoordig mee werkt. Schijnt echt het tegenovergestelde van plug-and-play te zijn...
Heb jij ook die mini displayport aanslutiingen of nog ouderwetse VGA?

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6554
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Extern scherm aan Mac - vraag

Bericht door Skippy »

joepert schreef:Ik meen eens ergens gelezen te hebben dat wat jij wil niet kan en dat je dus je MB open moet laten staan.
Ook is het wel logisch dat een computer in de slaapstand niet functioneert. Ook bij een windows-laptop werkt dat volgens mij niet. Maar dan kan je in windows het zo instellen dat het dichtklappen van je laptop enkel het beeldscherm van de laptop uitzet en verder niets. Een dergelijke instelling heb ik op mijn MacBook Pro nog niet gevonden (maar die heb ik ook nog maar een paar dagen), dus die gaat inderdaad op standby als je hem dichtklapt.

Overigens krijg ik het (nog) niet voor elkaar om die MBP met de speciaal daartoe aangeschafte Mini Displayport kabel aan te sluiten op mijn iMac. Ik krijg dan enkel een leeg bureaubladscherm te zien en verder niets :denk: Volgens Apple zou het meteen moeten werken.
Ik lees overal op internet trouwens dramaverhalen over die mini displayport aansluitingen waar Apple tegenwoordig mee werkt. Schijnt echt het tegenovergestelde van plug-and-play te zijn...
Heb jij ook die mini displayport aanslutiingen of nog ouderwetse VGA?
Ik gebruik een verloop mini-display naar DVI (dus digitaal naar digitaal) op mijn externe monitor, dat werkt op zich prima. Ik ga vanavond aan de slag met de tip van Marco d.w.z. externe voeding aansluiten. Wordt vervolgd.

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6554
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Extern scherm aan Mac - vraag

Bericht door Skippy »

Skippy schreef:Ik ga vanavond aan de slag met de tip van Marco d.w.z. externe voeding aansluiten. Wordt vervolgd.
Het heeft even geduurd maar vanavond getest en de tip van Marco was de juiste, de MacBook MOET aan het lichtnet hangen ander werkt e.e.a. niet.

Bedankt Marco, top!
Gebruikersavatar

Marco
In memoriam ♰
Berichten: 3143
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 23:04
Favoriete camera merk: telkens iets anders
Bewerk mijn foto's: Nee
Contacteer:

Re: Extern scherm aan Mac - vraag

Bericht door Marco »

Graag gedaan Luc.

En dat voor iemand die ook nog niet echt een Mac expert is...., tenminste niet zoals sommige gebruikers met jaren ervaring. ;)
flickr

Dragging heavy cameras is so uncool...

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Extern scherm aan Mac - vraag

Bericht door mikemix »

Toch vreemd,

mijn Macbook Pro's werken ook met een extern Mac scherm maar ook zonder adapter aan de compu....?!
Wellicht dat de laatste versies, zoals Skip heeft, daarin zijn aangepast/veranderd ?

Renik
Berichten: 635
Lid geworden op: ma 19 apr 2010, 23:18
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Extern scherm aan Mac - vraag

Bericht door Renik »

Iig moet er een extern toetsenbord oid aan verbonden zijn om te werken...

Gebruik mijn MAcbook vaak aan de TV (lichtnet aangesloten maar dat maakt niet uit) voor series ed maar je moet dan een externe muis, ab, keyboard er aan hebben hangen.
Deze zet ik eerst aan, klap dan het notebook dicht, beeld verdwijnt even maar komt dan binnen een paar seconden weer terug (zo is het de enige manier die werkt bij mij althans)
Plaats reactie

Terug naar “Monitoren”