Overzetten Lightroom catalogus van PC naar Mac

Alles over Adobe, Corel en andere branches
Plaats reactie

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6580
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Overzetten Lightroom catalogus van PC naar Mac

Bericht door Skippy »

Ik moet mijn Lightroom 2.7 catalogus nog overzetten van de PC naar Lightroom 3.0 op mijn Mac.

Kan ik simpelweg de catalogus naar een externe HD exporteren en importeren? Ik neem aan dat dan de in LR 2.7 toegepaste LR-bewerkingen worden overgezet?
De foto's waarnaar verwezen wordt in de catalogus staan dan op een andere plek, deze moet ik dus allemaal opnieuw synchroniseren? Graag jullie advies, bedankt alvast.
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9142
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Overzetten Lightroom catalogus van PC naar Mac

Bericht door remoss »

Het is maar de vraag of de catalogus dezelfde indeling/extensies heeft voor zowel Windows als Mac. Daarbij staat de catalogus in Windows ergens in de mappenstructuur van je user deel op de c- schijf. Is dat bij Mac ook zo? Geen idee.

Al met al, aangezien dit al zoveel vragen oplevert (bij mij in ieder geval en bij jou blijkbaar ook), is het dan niet simpeler om Lightroom gewoon de catalogus opnieuw op te laten bouwen? Kost ff tijd maar dan heb je wel wat ;)
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

pbreev
Berichten: 451
Lid geworden op: di 27 jul 2010, 15:31
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Overzetten Lightroom catalogus van PC naar Mac

Bericht door pbreev »

Hoi Skippy,

Volgens mij verplaats je de originelen naar je MAC of laat ze staan op een externe HD en exporteert de catalogus, al dan niet via de externe HD en opent deze op je MAC. Afhakelijke van je keuze hiervoor zul je de mappen weer moeten zoeken of niet.

http://tv.adobe.com/watch/the-complete- ... anagement/

Mogelijk kan Julianne Kost je daarbij helpen. Afhankelijk van je preset-settings gaan deze ook mee met je catalogus.

Voor een één op één overgang ziten je zorgen bij;
  • Originelen
    Catalogus
    Presets
Groet Patrick.

"Er zijn twee mensen nodig om een foto mooi te vinden. Eén die hem maakt en één die hem bekijkt !"

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6580
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Overzetten Lightroom catalogus van PC naar Mac

Bericht door Skippy »

Inmiddels is de boel overgezet op de volgende wijze; op PC backup gemaakt van LR2 catalogus op externe schijf. Deze aan MacBook gekoppeld en geimporteerd in LR3. Wordt automatisch geconverteerd naar LR3-catalogus. Hierna de foto's geimporteerd en klaar is kees. Bedankt voor de tips!

pbreev
Berichten: 451
Lid geworden op: di 27 jul 2010, 15:31
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Overzetten Lightroom catalogus van PC naar Mac

Bericht door pbreev »

Graag gedaan en veel plezier! Al is het op een :macbook: 8-) :lol:
Groet Patrick.

"Er zijn twee mensen nodig om een foto mooi te vinden. Eén die hem maakt en één die hem bekijkt !"
Plaats reactie

Terug naar “Commerciële software”