R1C1 testen

Brengt verlichting
Plaats reactie

Topic Starter
Renik
Berichten: 635
Lid geworden op: ma 19 apr 2010, 23:18
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

R1C1 testen

Bericht door Renik »

Weet niet zeker of het onderwerp op de juiste plaats staat maar ben eigenlijk op zoek naar iemand met een R1C1 kit.
Zit er sterk over te twijfelen om zo'n set (2e hands) aan te schaffen maar ben bang dat het eigenlijk nooit meer gebruikt wordt???
(Dat is wat ik van de meeste gebruikers ook te horen krijg althans)

Ben eigenlijk benieuwd naar de gebruiksvriendelijkheid in het veld.
Kan ik nu met een macrolens met TC en evt tussenring met deze set gewoon uit de hand fotograferen in de tuin bijvoorbeeld?
Heeft het zin om dit mee te nemen naar Borneo en daar in het oerwoud op insecten ed los te laten?
Mocht ik deze set bij iemand kunnen uitproberen zou dat heel fijn zijn!

Alvast bedankt!
Gr,

Renik

Topic Starter
Renik
Berichten: 635
Lid geworden op: ma 19 apr 2010, 23:18
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: R1C1 testen

Bericht door Renik »

Niemand :beg:
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9123
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: R1C1 testen

Bericht door remoss »

Ik hád een R1C1 set en heb deze weer verkocht als R1 set (de SU800 zelf gehouden). Heb o.a. deze ermee geschoten, met de hand: http://www.remoss.nl/index.php?pagina=p ... vlieg1.jpg , dit vliegje zat in een vrij donker stuk tussen de kiwibladeren en had zonder deze set veel lastiger geweest om goed vast te leggen.

Het is op zich een hele fijne set maar in the field is het wel een gedoe en gesjouw. De koffer waar alles (netjes) in zit is erg groot en als je op locatie even objectief wilt wisselen is het lastig als je niet dezelfde wijdte als objectief hebt. Je moet sowieso veel op en afbouwen telkens. Ik vond het in ieder geval niet erg handig en waar jij bang voor bent is bij mij ook gebeurt, de set bleef in de kast.

Ik had hem 2e hands en ook weer goed verkocht dus dat ging wel goed.
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

Topic Starter
Renik
Berichten: 635
Lid geworden op: ma 19 apr 2010, 23:18
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: R1C1 testen

Bericht door Renik »

Thnx René!

Blijft idd een twijfel geval - zie het voor me dat ik de set opbouw op de macro lens en vervolgens laat zitten en beestjes ga fotograferen.
Snel wisselen van lens idd niet. Koffer is netjes maar erg groot om mee te nemen idd... hmm

Mocht ik een mooie 2e hands set tegenkomen waag ik het erop voor de vakantie en anders laat ik het zo... :)
Nogmaals dank!
Plaats reactie

Terug naar “Flitsers en andere licht”