Problemen triggering flitser

Brengt verlichting
Plaats reactie

Topic Starter
jalle
Berichten: 68
Lid geworden op: wo 30 sep 2009, 08:17
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Problemen triggering flitser

Bericht door jalle »

Hoi allemaal,

Nu ik mijn Nikon heb, dacht ik mijn IR-transmitter weer af te stoffen en wat testhots te maken met de flitser.
Ik gebruik een standaard IR-transmitter met één Dörr DAF 42 flash en één Yongnuo YN460 flash.

Alles netjes neergezet met de statieven en even proberen, dacht ik. Bij de eerste foto ging maar één van de twee flitsers aan en bij de volgende foto's gebeurde helemaal niks.
Ik had dit probleem al eerder met de Sony camera maar toen dacht ik dat het lag aan de vershillende adapters hier en daar. Maar nu met de Nikon ben ik weer terug bij af lijkt het wel.

Had ik de flitsers te dicht op elkaar staan (1.5m van elkaar) of doe ik gewoon wat fout?
Ik weet dat de IR transmitter die ik nu heb niet de optimale oplossing is en kijk al een tijd lang rond naar een alternatief. Bijvoorbeeld zijn er Cactus v4 triggersetjes of Phottix nieuwe spullen om te triggeren. Komend jaar wil ik de flitser meer gaan gebruiken en wil er zeker van dat ze altijd af gaan. Wellicht is het een alternatief om niet eens verder te denken over deze IR transmitter die ik nu heb en eventueel bovenstaande alternatieven te kopen?

Uitleggen van iets op papier/beeldscherm is niet mijn sterkste kant dus als er iets onduidelijk is hoor ik wel!

Alvast bedankt
// Hjalmar
[url_nv_extra=http://www.flickr.com/photos/jallegraphics]Flickr[/url_nv_extra]
Plaats reactie

Terug naar “Flitsers en andere licht”