70-300 op de D80

Variabel brandpunt? Geen punt

Topic Starter
marbo
Berichten: 47
Lid geworden op: di 30 nov 2010, 07:48
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Spijkenisse

Re: 70-300 op de D80

Bericht door marbo »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Als ik het goed begrijp zijn de Tamron en Sigma helemaal uit beeld.
Los van het budget, vallen deze qua kwaliteit af??
Of valt de kwaliteit wel mee maar is de nikkor gewoon veel beter.
Gebruikersavatar

Cyrus
Berichten: 1559
Lid geworden op: vr 01 apr 2011, 22:20
Favoriete camera merk: Sony - Olympus
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: NH
Contacteer:

Re: 70-300 op de D80

Bericht door Cyrus »

De Nikkor 70-300 is dusdanig goed voor zijn prijs, dat het zonde is om slechts een handvol euro's te besparen bij aanschaf van een Tamron of Sigma 70-300. Die halen het namelijk niet bij de Nikkor, qua kwaliteit.

Met andere woorden: de Nikkor is vele malen beter dan het prijsverschil tussen Nikkor 70-300 enerzijds en Tamron 70-300 anderzijds doet vermoeden.

Ik kan niet over jouw portemonnee beslissen, maar als een 70-200 financieel een brug te ver is, is de Nikkor 70-300 wat mij betreft de enige keuze (qua nieuw spul).
Groeten,
Edwin

flickr

strangeartefact
Berichten: 4161
Lid geworden op: di 01 jun 2010, 09:31
Favoriete camera merk: Niet meer merk gebonden
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Re: 70-300 op de D80

Bericht door strangeartefact »

Budget was bij mij grote factor.
Ik heb de 70-210 voor 5 tientjes te samen met nog een objectief en een f301 via MP. Dus goedkoop.
Is budget een probleem bij de 70-300vr? ! tip de andere 2 70-300 varianten van nikon, de voorlopers van de vr versie zou ik links laten liggen, ik heb gespeeld met de 70-300g van me vader en was niet onder de indruk ervan.
https://peterzeedijk.myportfolio.com/
-Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid-

Topic Starter
marbo
Berichten: 47
Lid geworden op: di 30 nov 2010, 07:48
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Spijkenisse

Re: 70-300 op de D80

Bericht door marbo »

Tja ... das echt een prikkie Maar ja er zijn mensen die zoveel geluk hebben dat als ze van een flat af vallen dat er toevallig net een zwembad oversteekt :lol:
Maar ik zal de generaal hier thuis eens vriendelijk bejegenen ... want die vroeg al wat ik voor mijn verjaardag wilde hebben. Dus ik heb goede hoop.
Gebruikersavatar

Werner
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 17 aug 2009, 10:40

Re: 70-300 op de D80

Bericht door Werner »

Ook ik was eens in bezit van de D80 met de 70-300 VR, prima combinatie hoor, als je budget niet meer toelaat. Zoals eerder aangegeven kan het altijd beter maar op 200 mm kun je toch echt retescherpe plaatjes maken. Daarna wordt hij wat soft maar stoort op zich niet. Naarmate je langer fotografeert kan dit natuurlijk wel gaan storen, maar dan stap je ook makkelijker over een budgettaire grens en schaf je de 70-200 aan....
Plaats reactie

Terug naar “Zoom”