Gitzo GT1540G ?

Kortom, voor wie stabiliteit nodig heeft
Plaats reactie

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6554
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Gitzo GT1540G ?

Bericht door Skippy »

Ik ben al enige tijd op zoek naar een goed en licht statief.

De Gitzo Gt1540G; carbon, 1,25kg, lengte opgebouwen 52cm, hoogte 133cm zonder en 149cm met middenkolom lijkt me wel wat.

Nu in de aanbieding voor € 249 bij Konijnenberg, nette prijs toch?

http://www.koopdigitaal.nl/product/2474 ... rie_1.html

Suggesties voor goed en nog betaalbaar balhoofd? Markins M10, Gitzo GH2780QR?

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Gitzo GT1540G ?

Bericht door mikemix »

Da's een beste aanbieding "even" € 449,- eraf.
Enige wat mij tegenstaat is zo'n slinger hendel, misschien dat iemand dit per direct kan tegenspreken hoor.
Gitzo en Carbon is wel een hele fijne combinatie, daar ben ik inmiddels ook achter.
Vooral aan gewicht direct merkbaar.

Tja een mooie balhoofd, zou toch ook RRS in je overweging meenemen, immers een goed statief is voor het leven.
succes met je keuze.

luc
Berichten: 257
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 16:40

Re: Gitzo GT1540G ?

Bericht door luc »

Heb je nog iets gekocht Luc ?

Ben zelf ook aan het rondneuzen voor een niet al te zware Gitzo. zat serieus te denken aan een Basalt GT1840 Maar volgens mij is het niet stek genoeg voor de combi D700 MB-d10 24-70 max draagvermogen is geloof ik 4 KG en deze combi weegt al 2,645 KG X 3 en zit ik er al ver boven.

Blijft lastig en de aanbiedingen lijken inderdaad interessant zowel bij KE als konijn maar ik hoef ook niet zo een slinger geval en eigenlijk wil ik het liefst helemaal geen middenzuil.

Wat me dan weer meer in de richting van Feissol stuurt en daar lees je weer erg veel tegenstrijdigheden over de ene vind het helemaal te gek en de ander vind het helemaal niets. Misschien dan toch maar een Redget.

Iemand Tips
Plaats reactie

Terug naar “Statieven en zo”