Feisol CB-50DC Ballhead

Kortom, voor wie stabiliteit nodig heeft

Jolanda
Berichten: 1143
Lid geworden op: vr 24 jul 2009, 16:11
Favoriete camera merk: Nikon 1
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: In het gezellige Zuiden des lands

Re: Feisol CB-50DC Ballhead

Bericht door Jolanda »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Goed idee Luc.

Overigens had ik gisteren nog een oud-collega van jou hier binnen.........

Zijn commentaar over jou: 'die gozer weet écht alles!'

:lol:
Zoek altijd nog vriendjes voor op Facebook......

Topic Starter
luc
Berichten: 257
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 16:40

Re: Feisol CB-50DC Ballhead

Bericht door luc »

Jolanda schreef:Goed idee Luc.

Overigens had ik gisteren nog een oud-collega van jou hier binnen.........

Zijn commentaar over jou: 'die gozer weet écht alles!'

:lol:
OOOw jee niet doorvertellen :lol: Ik zou wel willen gaan raden naar wie het was maar het probleem is dat ik sinds de crisis nogal veel oud collega's heb bijgekregen. Zoveel dat zelfs ik het eigenlijk niet meer zo goed weet :heilig: ...

Luc
Gebruikersavatar

Marco
In memoriam ♰
Berichten: 3143
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 23:04
Favoriete camera merk: telkens iets anders
Bewerk mijn foto's: Nee
Contacteer:

Re: Feisol CB-50DC Ballhead

Bericht door Marco »

Heerlijk zo'n andere wending dat een draadje hier kan nemen, zonder dat er iemand moeilijk over doet :klappen:

Balhoofdje houdt alles goed stabiel Luc ?
Heb je al testfoto's genomen met hem ?
flickr

Dragging heavy cameras is so uncool...
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9103
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Feisol CB-50DC Ballhead

Bericht door remoss »

Marco schreef:Heerlijk zo'n andere wending dat een draadje hier kan nemen, zonder dat er iemand moeilijk over doet :klappen:
Als jullie met een meeting geen rekening houden met mijn werkrooster zal ik toch in moeten ingrijpen en de boel ontoppic moeten editten.................. :lachhard:
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Feisol CB-50DC Ballhead

Bericht door mikemix »

Eens met Marco, wat een verademing.

Luc, eerste indruk van je nieuwe aanwinst ?
Wat betreft de voorgestelde uitjes, klinkt allemaal erg goed, sluit me aan bij Marco.

Topic Starter
luc
Berichten: 257
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 16:40

Re: Feisol CB-50DC Ballhead

Bericht door luc »

mikemix schreef:Eens met Marco, wat een verademing.

Luc, eerste indruk van je nieuwe aanwinst ?
Wat betreft de voorgestelde uitjes, klinkt allemaal erg goed, sluit me aan bij Marco.
Afbeelding

Eerste indruk is helemaal top, alleen is nu wel de zwakste schakel in het geheel de verbinding tussen de MB-D10 en de D700 als je eenmaal begrijpt hoe je dit apparaat moet instellen is niet moeilijk maar wel een beetje tegenstrijdig. Om de frictie in release stand groter te maken moet je met de grote knop de frictie verhogen en vervolgens kun je met het kleine knopje de frictie in release stand verhogen.

Enig probleempje dat ik ben tegen gekomen "was eigenlijk mijn eigen fout, draaien met een bal die gelockt is gaat gewoon niet" is dat het QR plaat boutje was losgekomen van de bal bevestiging. Boutje goed terug vastgezet met een druppeltje locktite tussen de verbindingen en die komt nooit meer los.

Ga binnenkort eens even wat testplaatjes maken kijken of je verschil ziet tussen de oude combinatie en de nieuwe.

Luc

Gobert
Berichten: 289
Lid geworden op: za 09 jan 2010, 14:42
Favoriete camera merk: Nikon en Leica
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Omgeving Arnhem

Re: Feisol CB-50DC Ballhead

Bericht door Gobert »

Die MB-10 zit toch muurvast? Althans bij mij wel.
Moet die camera-plate niet andersom? De RRS plates (Arca Swiss Style) hebben overigens aan beide zijden een verhoging, waardoor hij denk ik nog beter verankerd zit.
Gobert - La passione passa dal cuore

Topic Starter
luc
Berichten: 257
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 16:40

Re: Feisol CB-50DC Ballhead

Bericht door luc »

Gobert schreef:Die MB-10 zit toch muurvast? Althans bij mij wel.
Moet die camera-plate niet andersom? De RRS plates (Arca Swiss Style) hebben overigens aan beide zijden een verhoging, waardoor hij denk ik nog beter verankerd zit.
Klopt RRS heeft een plaat met zowel aan de voorzijd als aan de achterzijde een lip voor onder de MB-D10
Afbeelding

Maar het gaat er om dat de plaat niet kan roteren onder de body en dat is in het geval van de jobu plaat ook gerealiseerd als ik hem omdraai komt hij scheef onder de body te zitten dus dat lijkt me niet de bedoeling.

Als ik nu, als alles goed vast staat tegen de camera aan druk dan zie je daar(tussen grip en camera) toch wat beweging. kan ook komen omdat er best veel rubber tussen zit wat ovrigens niet altijd slecht hoeft te zijn.

Luc
Plaats reactie

Terug naar “Statieven en zo”