tilt-head of balhoofd?

Kortom, voor wie stabiliteit nodig heeft
Plaats reactie

Topic Starter
Riemke
Berichten: 1013
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 18:17
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

tilt-head of balhoofd?

Bericht door Riemke »

Ik heb een magfiber monopod Manfrotto 694 op de kop getikt en moet daar nog een statiefkop voor hebben, liefst met quickrelease,
Wat is hier handig voor? Ik heb evt. nog een Kangrinpoche balhoofd, met een Benro snelkoppeling, maar ben via Google ook een Manfrotto 234 RC tegengekomen wat geschikt zou zijn (en in de aanbieding bij KE :D )

Idee is om deze combi in de vakantie mee te nemen i.p.v. mijn driepoot (die als ruimbagage mee zou moeten en dat doe ik liever niet met oog op beschadigen)

Heeft iemand hier ervaring mee?
Gebruikersavatar

Marco
In memoriam ♰
Berichten: 3143
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 23:04
Favoriete camera merk: telkens iets anders
Bewerk mijn foto's: Nee
Contacteer:

Re: tilt-head of balhoofd?

Bericht door Marco »

Riemke schreef: Idee is om deze combi in de vakantie mee te nemen i.p.v. mijn driepoot (die als ruimbagage mee zou moeten en dat doe ik liever niet met oog op beschadigen)
Hallo Riemke, er is een kans dat je monopod ook niet mee mag in je handbagage, kan nl. gebruikt worden als slagwapen. Ik zou hem lekker in je koffer stoppen !
Heb zelf ook dat neigkopje van Manfrotto gebruikt, maar deed het vaker zonder. Gewoon de statiefgondel van de 80-200 op je monopod schroeven. Of welke telezoom dan ook.

Misschien eerst even zonder proberen ?

groeten,
Marco
flickr

Dragging heavy cameras is so uncool...

Topic Starter
Riemke
Berichten: 1013
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 18:17
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: tilt-head of balhoofd?

Bericht door Riemke »

Hoi Marco,
Dank voor je reactie.
Hij hoeft ook niet mee als handbagage, maar kan iig in de koffer :D
Het gaat me met name ook nog om het gewicht. Een D3 met telezoom weegt er behoorlijk in en een balhoofd is wellicht steviger dan zo'n kantelkop?
Plaats reactie

Terug naar “Statieven en zo”