Fauna in Meijendel *update*

Lief, schattig, met poten en/of vleugels
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
Daniël
Berichten: 3356
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 16:17
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Thuis

Fauna in Meijendel *update*

Bericht door Daniël »

Op 3 juli zijn we lekker naar Meijendel geweest. Dit ligt in Wassenaar.
Het is een groot stuk duin gebied wat geheel beheerd wordt door Dunea (voorheen DZH)

Had de macro lens erop zitten en kon lekker veel Fauna erop zetten.
Kleine impressie:
1
Afbeelding
2
Afbeelding
2 update
Afbeelding
3
Afbeelding
3 update
Afbeelding
4
Afbeelding
5
Afbeelding
6
Afbeelding

Kritiek en commentaar is welkom :):

nikonshooter
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 19:48
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Rijswijk

Re: Fauna in Meijendel

Bericht door nikonshooter »

Mooie serie, goed idee er bij zetten kritiek en commentaar welkom. (ga ik ook doen :D )
Ik vind wel dat er in sommige erg veel zwart zit.
nr.4 favoriet.

greetz
Nikonshooter
Gebruikersavatar

Topic Starter
Daniël
Berichten: 3356
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 16:17
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Thuis

Re: Fauna in Meijendel

Bericht door Daniël »

ja ik had het zwart iets hoger gezet om zo iets meer extra te krijgen.
Teveel dus ;)

strangeartefact
Berichten: 4161
Lid geworden op: di 01 jun 2010, 09:31
Favoriete camera merk: Niet meer merk gebonden
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Re: Fauna in Meijendel

Bericht door strangeartefact »

Dat teveel zwart is juist wat mij vaak wel smaakt ;)
Nette foto's, nr 1 lekker contratsrijk, let op stukjes gras aan de randen van de foto's, nr2 heeft dat, dat maakt hem voor mij minder prettig. Nr 3 zou ik ook croppen en hele linkerkant die halve bloem eraf. Nr4 is lekker omdat het echt gaat om de vlieg, er is geen storende factor in de foto meer. Nr 5 staat de libelle er mooi op in een best drukke omgeving(doe je niks aan) en nr 6 mwoah das de minste vor mij.

Ga zo door Daniel, laat die macro's maar komen!

Grts
https://peterzeedijk.myportfolio.com/
-Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid-
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9142
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Fauna in Meijendel

Bericht door remoss »

Op zich een nette serie. Wat er opvalt is de de objecten die je wilt tonen wat wegvallen in de drukke omgeving. Nr 4 is daarom ook veruit favo hier en bij nr 6 valt het ook mee.
Hoe ouder ik word, des te beter ik was
Gebruikersavatar

Topic Starter
Daniël
Berichten: 3356
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 16:17
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Thuis

Re: Fauna in Meijendel

Bericht door Daniël »

@Peter, bedankt. Is inderdaad slordig van die sprietjes.
@René, ja daar heb je wel gelijk in. Soms ontkom je er niet aan. Het moment is dan belangrijker dat de omgeving. Maar je hebt 100% gelijk. Bedankt voor je favo :D
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9142
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Fauna in Meijendel

Bericht door remoss »

Je kunt besluiten dat het moment belangrijker is en dat kan soms ook zo zijn. Maar zeker niet altijd.
Je kunt vaak ook besluiten dat een foto dan maar niet geworden is zoals je had gehoopt en weg ermee en/of niet misschien niet plaatsen. Klinkt hard misschien maar het leert je selectiever te worden waardoor de keuzes om een serie samen te stellen veranderen en de series veel beter worden.
Zo, lange zin hè :)
Hoe ouder ik word, des te beter ik was
Gebruikersavatar

Henk
Berichten: 704
Lid geworden op: za 26 jun 2010, 10:29
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: In de Betuwe
Contacteer:

Re: Fauna in Meijendel

Bericht door Henk »

Eens met René! Zwart vind ik overigens ook niet storend..
Zoals je weet ben ik de laatste tijd ook met macro aan het spelen. In 't begin vind je misschien alles mooi, vanwege 't moment geslaagd.
Hangt er een beetje van af wat 't doel van je foto's is. Zoveel mogelijk diersoorten in je arhief, zo mooi / origineel mogelijke foto's.

Heb mijzelf erover verbaast hoeveel hetzelfde ogende macro-foto's je bijvoorbeeld op Flickr kan vinden. Om die reden denk ik dat die lange zin van René een hele terechte is. (Ook voor mijzelf...)

Als ik nog een keer kijk naar bijvoorbeeld #5 vind ik de achtergrond / omgeving niet alleen druk. Maar eigenlijk ook niet mooi.. onscherpte kijkt niet lekker.
Groet, Henk

Bekijk [url_nv_extra=http://www.flickr.com/photos/h_v_m/]Flickr[/url_nv_extra], [url_nv_extra=http://hvmphotography.com/]website[/url_nv_extra] of "like" [url_nv_extra=http://facebook.com/HVMPhotography/]Facebook[/url_nv_extra].
Gebruikersavatar

Topic Starter
Daniël
Berichten: 3356
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 16:17
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Thuis

Re: Fauna in Meijendel

Bericht door Daniël »

strangeartefact schreef:let op stukjes gras aan de randen van de foto's, nr2 heeft dat, dat maakt hem voor mij minder prettig.
aangepast
strangeartefact schreef:Nr 3 zou ik ook croppen en hele linkerkant die halve bloem eraf.
done
remoss schreef:Je kunt besluiten dat het moment belangrijker is en dat kan soms ook zo zijn. Maar zeker niet altijd.
Je kunt vaak ook besluiten dat een foto dan maar niet geworden is zoals je had gehoopt en weg ermee en/of niet misschien niet plaatsen. Klinkt hard misschien maar het leert je selectiever te worden waardoor de keuzes om een serie samen te stellen veranderen en de series veel beter worden.
Zo, lange zin hè :)
:duimop: gelijk heb je. Soms is het dan maar jammer. Zeker iets om mee te nemen.
Henk schreef:Als ik nog een keer kijk naar bijvoorbeeld #5 vind ik de achtergrond / omgeving niet alleen druk. Maar eigenlijk ook niet mooi.. onscherpte kijkt niet lekker.
Ok, duidelijk verhaal. Niet om kort af te zijn hoor. Maar ik zie jullie punt. Weer een leer moment :duimop:
Plaats reactie

Terug naar “Dieren”