Foto's plaatsen via ImgBB

Voor alle forumnieuwtjes, -vragen en -tips
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
remoss
Berichten: 9123
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Foto's plaatsen via ImgBB

Bericht door remoss »

Foto's plaatsen via TinyPic is leuk, alleen is de site vergeven van reclame en hoogst irritant. Ik denk dat ik een redelijk goed alternatief heb gevonden, namelijk ImgBB. Het is wel het beste om even een account aan te maken omdat alleen dàn mogelijk is om BBCODE voor een volledig foto te maken in plaats van een teruggeschaalde foto.

Stappenplan:
1. ga dus naar ImgBB en maak een account aan. Deze stap is eenmalig uiteraard.

2. Voor uploaden van foto's, ga weer naar ImgBB en log in. Eenmaal ingelogd kun je meteen op START UPLOADEN klikken om naar je foto te bladeren. Ook kan je op het "wolk icoontje" naast je naam klikken:
Afbeelding

3. Het voordeel van op het "wolkje" klikken is dat je dan een extra scherm krijgt waar je je foto ook heen kunt slepen. Maar je kunt vanuit dit scherm ook gewoon bladeren naar je foto:
Afbeelding

4. Als je een foto hebt gekozen maakt ImgBB meteen een klein voorbeeldje aan in het venster. Je kunt hier op klikken voor de opties:
Afbeelding

5. De opties kun je gewoon standaard laten staan zoals ze staan:
Afbeelding

6. Klik na het verlaten van het Opties scherm op UPLOADEN:
Afbeelding

7. Na het UPLOADEN kies je bij "Insluitcodes" voor "Volledige BB code". Deze is alleen beschikbaar indien je ingelogd bent en is dus de bonus voor geregistreerde accounts:
Afbeelding

8. Kopieer daarna de gehele url van de foto inclusief de IMG tags:
Afbeelding

9. Plan de gekopieerde BB code in je bericht en voila, voor elkaar!

Als je een account hebt bij ImgBB heb je dus als extra mogelijkheid extra BB codes zoals de volledige grootte van je foto kunnen posten. Maar ook dat je een gemakkelijk overzicht hebt van je foto's op de ImgBB site en je kunt bijvoorbeeld Albums aanmaken.
En natuurlijk geen reclame, wel zo prettig.

Er is ook een plugin voor het forum integratie op het forum echter daar krijg je alleen een "preview" code mee met een verkleinde foto. Ik heb ze hierover gemaild om de originele grootte te krijgen. Tot dat zo is kunnen we de plugin niet goed gebruiken.
Hoe ouder ik word, des te beter ik was
Gebruikersavatar

ger k.
Berichten: 1376
Lid geworden op: wo 30 dec 2009, 18:23
Favoriete camera merk: SONY A7RV
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Berg en Dal

Re: Foto's plaatsen via ImgBB

Bericht door ger k. »

Dank voor deze info!
Fotograferen is schrijven met licht.
Plaats reactie

Terug naar “Info, nieuws en mededelingen”