Bloemen UPDATE

Flora in pracht en praal

Topic Starter
Barry
Berichten: 507
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 12:19
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Longwaycity

Re: Bloemen

Bericht door Barry »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Als ik de reacties lees ben ik toch blij dat ik de D300 gekocht heb :D Ik kan er beter mee overweg dan de D80 lijkt het wel :oops:
Bedankt voor het compliment over het flitsen mannen :D

Mike
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 19 jul 2009, 08:19
Favoriete camera merk: The Dark master. S
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Rosevally
Contacteer:

Re: Bloemen

Bericht door Mike »

Netjes Barry.......

Flitswerk is inderdaad erg goed. Je kan niet zien dat ze geflitst zijn dus die missie is geslaagd.
Compositie is goed. Nummer 2 is voor mij persoonlijk de mooiste.
Kleuren en scherpte is top......Niks meer aan doen.

Het is duidelijk te zien dat de D80 beperkingen had voor je. Nu je met de D300 fotografeert kom je pas echt goed uit de verf.
En je zal de pijn van het afrekenen nu ook wel vergeten zijn..... :mrgreen:

Groeten.
Groeten Mike.

Flickr

Gino
In memoriam ♰
Berichten: 807
Lid geworden op: za 18 jul 2009, 11:03
Favoriete camera merk: Nikon en Leica
Locatie: Kapellebrug
Contacteer:

Re: Bloemen

Bericht door Gino »

Vergeet ook het nieuwe objectief niet mensen.
De 17-55mm f2.8 staat bekend om zijn scherpte!!!
Groeten, Gino

Every man dies, not every man really lives!!!! (William Wallace)

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

Topic Starter
Barry
Berichten: 507
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 12:19
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Longwaycity

Re: Bloemen

Bericht door Barry »

De 17-55 is echt wel een prettig lensje om mee te werken. Kost een paar centen maar daar heb je wel veel plezier mee :D

Topic Starter
Barry
Berichten: 507
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 12:19
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Longwaycity

Re: Bloemen UPDATE

Bericht door Barry »

Ik heb nu een paar foto's op verschillende manieren geflitst. Graag reactie wat het mooiste overkomt :D
Ze zijn allemaal met pop-up flitser en SB-600 draadloos gemaakt! Ik vind het erg moeilijk om het te snappen :oops:

1, Pop-up -0.7 sbgekaats via plafond
Afbeelding

2, pop-up -o.7 sb schuin belicht vanaf linksboven
Afbeelding

3, pop-up -0.7 sb achter bloem gezet
Afbeelding

4, pop-up 0.0 sb via plafond
Afbeelding

5, pop-up 0.0 sb via links onder
Afbeelding

6, pop-up 0.0 sb via plafond
Afbeelding

Gino
In memoriam ♰
Berichten: 807
Lid geworden op: za 18 jul 2009, 11:03
Favoriete camera merk: Nikon en Leica
Locatie: Kapellebrug
Contacteer:

Re: Bloemen UPDATE

Bericht door Gino »

Hoi Barry,

Nummer 4 vind ik het mooiste.
Alleen het bovenste blaadje van de bloem leid nogal af, en de onderste twee blaadjes is een stukje vanaf.
Misschien iets zakken met de camera en wat verder uitzoomen zodat alle blaadjes erop staan.

Nummer 1 is heel mooi qua compositie maar had ik misschien met een groter diafragma gemaakt om de achtergrond wat waziger te krijgen.
En hier had je misschien beter de bloem frontaal met de flitser belicht zodat de kelk de aandacht trekt.

Op 2 en 5 heb je slagschaduw wat niet zo mooi is.
De laatste foto, nummer 6 met die verwelkte tulp zou ik persoonlijk niet geplaatst hebben denk ik. :fluiten: :fluiten: :fluiten:

Maar ik neem mijn petje af voor jou leergierigheid en zie wel vooruitgang, wat ga jij snel zeg :yahoo: :yahoo:
Hoop dat je hier wat mee kan.

Groetjesssssss
Groeten, Gino

Every man dies, not every man really lives!!!! (William Wallace)

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

Riemke
Berichten: 1013
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 18:17
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: Bloemen UPDATE

Bericht door Riemke »

Ik denk dat de basis goed is Barry, maar ik zou er een reflectiescherm bij pakken , zodat je de schaduwen op kunt lichten.
Foto 4 vind ik wat "rommelig"overkomen, de andere vind ik zeker omdat je pas met deze materie begint, zeker niet verkeerd! Gewoon doorgaan! :D

Topic Starter
Barry
Berichten: 507
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 12:19
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Longwaycity

Re: Bloemen UPDATE

Bericht door Barry »

Ik vind het in de avond makkelijker om te flitsen omdat je dan geen last hebt van invallend licht. Het moeilijke van met 2 flitsers is toch wel de schaduw die je snel krijgt. Als ik de Sb op de camera plak gaat het bijna altijd wel goed, gezien de reacties op mijn andere foto's.

Ik kan de "standaard instellingen" niet makkelijk opslaan in mezelf :lol: en ben daarom vanalles aan het proberen om een mooi resultaat te behalen!

@Riemke, dank voor de complimenten. Het is wel appart dat Gino nr4 mooi vind en dat jij hem juist rommelig vind.

@Gino, Ik wil dit erg graag onder de knie krijgen en ben daarom erg veel aan het posten om reacties te krijgen! Ik kan het wel mooi vinden maar als iedereen het niet mooi vind dan ligt het toch wel aan mij :D
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9145
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Bloemen UPDATE

Bericht door remoss »

Bij 1 t/m 3 zijn er meer zaken belicht dan alleen de bloem en dat leidt erg af vind ik. Dat is bij 3 minder, mede door de uitsnede of compositie. Daarom heeft deze ook mijn voorkeur.

Nr 5 is fijn, alleen jammer van de bloemen op de achtergrond welke ook hier door teveel licht de aandacht trekken. Nr 6 is een beetje een rommeltje. Klinkt wat oneerbiedig maar je snapt me wel hoop ik ;)
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

Topic Starter
Barry
Berichten: 507
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 12:19
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Longwaycity

Re: Bloemen UPDATE

Bericht door Barry »

remoss schreef:Bij 1 t/m 3 zijn er meer zaken belicht dan alleen de bloem en dat leidt erg af vind ik. Dat is bij 3 minder, mede door de uitsnede of compositie. Daarom heeft deze ook mijn voorkeur.

Nr 5 is fijn, alleen jammer van de bloemen op de achtergrond welke ook hier door teveel licht de aandacht trekken. Nr 6 is een beetje een rommeltje. Klinkt wat oneerbiedig maar je snapt me wel hoop ik ;)
Dit zijn antwoorden waar ik wat aan heb. Als je allen zegt welke foto mooi is en welke niet zonder uitleg dan weet ik nog niks! Deze foto's heb ik puur gemaakt om de verschillen van flitsen te laten zien. Met de reacties erop kan ik leren wat goed is en wat niet :D
Dank je wel :mrgreen:

Riemke
Berichten: 1013
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 18:17
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: Bloemen UPDATE

Bericht door Riemke »

:oops: Sorry, vergist in de telling Barry! Ik bedoelde foto 6!
Plaats reactie

Terug naar “Bloemen en Planten”