Van dichtbij maar geen macro

Flora in pracht en praal
Plaats reactie

Topic Starter
Robin
Berichten: 1934
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 11:33
Favoriete camera merk: lichtbox
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Van dichtbij maar geen macro

Bericht door Robin »

Het verrassende zit hem altijd in het geen waar je het niet van verwacht...

Deze foto is ontstaan tijdens het proberen van de Quickbounce van Lumiquest op de flitskop van mijn SB-900 in cominatie met mijn 17-55mm objectief.


Ik had namelijk een onderwerp nodig om te experimenteren met schaduwen dus nam ik een amaryllis na wat geprobeerd te hebben sprak mijn de stamper erg aan en ging dus weer verder. Alleen heb ik geen macro objetief en ging wat proberen met mijn SB-900 en Nikon 17-55mmf2,8 en manueel focus.

Met het onderstaande als resultaat:


[imgexif]http://farm3.static.flickr.com/2769/436 ... 31df_o.jpg[/imgexif]

De foto is s'avonds zonder statief gemaakt in de huis kamer met een een paar sfeer lampjes aan. Na het stoeien met ISO eerder deze avond heb ik deze vergeten terug te zetten vandaar dat deze zo hoog is.
Robin's Flickrstream

Bad Sound Kills Good Music

ALE
Berichten: 407
Lid geworden op: wo 21 okt 2009, 16:16
Bewerk mijn foto's: Ja

Re: Van dichtbij maar geen macro

Bericht door ALE »

Mooi hoor Robin. Misschien de volgende keer Focus Bracketing proberen toe te passen. Gewoon voor de grap. Je stelt scherp op de voorste meeldraad en je neemt de foto. Daarna focus je iedere keer een stukje verder zodat je laatste foto op de bladeren scherp is gesteld. Als diafragma kies je f/8. Andere instellingen niet meer veranderen. Eenmaal je serie gemaakt, denk dat het er snel een stuk of 6 - 8 stuks zullen zijn, voeg je ze samen in PS.

Suc6,



ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters | Mono- & Tripod

Topic Starter
Robin
Berichten: 1934
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 11:33
Favoriete camera merk: lichtbox
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Van dichtbij maar geen macro

Bericht door Robin »

@ Arthur

Bedankt voor je compliment, van focus bracketing heb ik wel eens gehoord ,alleen op dit moment gebruik ik nog geen PS. Heb het wel bekeken maar er zitten zoveel functie's op dat ik eerst eens CNX 2 onder de knie probeer te krijgen, dit laatste gaat me al wat beter af na een kleine snel cursus van Monique (D-90s).
Robin's Flickrstream

Bad Sound Kills Good Music
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9144
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Van dichtbij maar geen macro

Bericht door remoss »

Mooie plaat weer. Scherptediepte zou inderdaad fraaier zijn over een groter gebied.

Mhh, focus bracketing, ook leuk om mee te spelen natuurlijk :denk: :D
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

Weef
Berichten: 871
Lid geworden op: di 19 mei 2009, 09:46
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Glasgow, Scotland

Re: Van dichtbij maar geen macro

Bericht door Weef »

Ik vind de compo wel geslaagd.

De ruis vind ik erg storend.
Plaats reactie

Terug naar “Bloemen en Planten”