Oslo 2010

Rapportages van waar je bent geweest
Plaats reactie

Topic Starter
ALE
Berichten: 407
Lid geworden op: wo 21 okt 2009, 16:16
Bewerk mijn foto's: Ja

Oslo 2010

Bericht door ALE »

Oslo is de hoofdstad en grootste stad van Noorwegen. Het is ook de naam van een provincie en gemeente; de gemeente en provincie Oslo overlappen elkaar volledig. Oslo heeft circa 590.000 inwoners is gelegen in het zuidoosten van het land, aan het begin van de Oslofjord.

De stad is gesticht rond 1048 door koning Harald III van Noorwegen. In 1624 werd de stad door een brand grotendeels verwoest. De Deens-Noorse koning Christiaan IV liet de stad iets meer naar het westen herbouwen en veranderde de naam van de stad naar zichzelf in Christiania. De naam werd in 1877 naar de officiële spelling in Kristiania veranderd. In 1925 werd de naam naar de oude iets oostelijker gelegen stad weer terug veranderd in Oslo, wat "vlakte van de goden" betekent.

Voordat wij doorvlogen naar de Noordpool hebben wij nog een middag in Oslo doorgebracht. Hieronder een kleine impressie.

1) Afbeelding

2) Afbeelding

3) Afbeelding

4) Afbeelding

5) Afbeelding

6) Afbeelding

7) Afbeelding

8) Afbeelding

9) Afbeelding

10) Afbeelding

Op- en of aanmerking zijn zoals altijd van harte welkom.
Groet,



ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters | Mono- & Tripod
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9144
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Oslo 2010

Bericht door remoss »

Geen idee dat Oslo van die mooie statige gebouwen had. Zou er nog wel meer willen zien zoals de eerste twee. Heb je nr 8 overigens ook in kleur?
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

Topic Starter
ALE
Berichten: 407
Lid geworden op: wo 21 okt 2009, 16:16
Bewerk mijn foto's: Ja

Re: Oslo 2010

Bericht door ALE »

remoss schreef:Heb je nr 8 overigens ook in kleur?
Voila,

Afbeelding

Groet,



ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters | Mono- & Tripod
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9144
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Oslo 2010

Bericht door remoss »

Dank Arthur, vlotte service :D Ik vind de z/w mooi maar vind deze versie beter in de serie passen.
Hoe ouder ik word, des te beter ik was
Gebruikersavatar

Ree
Berichten: 673
Lid geworden op: vr 09 okt 2009, 16:19

Re: Oslo 2010

Bericht door Ree »

Mooi hoor!
Foto 1 vind ik echt heerlijk kijken, lekker met die glooiing.... streetview op z'n best zeg maar....
Plaats reactie

Terug naar “Landen”