Rotterdam vanaf de Port of Rotterdam

Er zijn veel mooie stadjes
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
Arthur Mol
Berichten: 481
Lid geworden op: za 25 jan 2014, 23:18
Favoriete camera merk: Die ik bij me heb..
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Rotterdam

Rotterdam vanaf de Port of Rotterdam

Bericht door Arthur Mol »

Vandaag een cursusdagje gehad op de 21e verdieping van het "Port of Rotterdam" gebouw. Natuurlijk neem je dan je camera mee..Een mooie gelegenheid om de Olympus E-M5II uit te proberen. Natuurlijk heb ik de cursusleider gevraagd of we even het dak op mochten voor een paar plaatjes (brutale mensen hebben de halve wereld toch?).. En ja hoor, om half 12 werd het terras op de 32e verdieping netjes voor ons opengesteld, een kleine bijdrage:

01 Het gebouw:
Afbeelding

02 Je moest geen hoogtevrees hebben:
Afbeelding

03 De hele groep maakte dankbaar gebruik van de openstelling:
Afbeelding

04
Afbeelding

05 De MS Rotterdam lag ook nog aan de kade:
Afbeelding

06 Hoe hoog is die brug nou? Nou, zo hoog! :):
Afbeelding

07 Richting Zuid kan je De Kuip zien liggen:
Afbeelding

08 Richting Oost zie je Het Luxor theater en de Rijnhaven
Afbeelding

09 Richting West zie je de SS Rotterdam
Afbeelding

10 En richting Noord het Centrum van de stad
Afbeelding

11 A room with a view!!
Afbeelding

12 En tot slot een panorama, klik HIER voor een grote foto .
Afbeelding

Bedankt voor het kijken.
Arthur.
Sony RX10 MKIII + MKIV.
flickr

Skippy
Berichten: 6583
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Rotterdam vanaf de Port of Rotterdam

Bericht door Skippy »

Hoi Arthur, unieke gelegenheid waar je goed gebruik van hebt gemaakt. Mooie beelden van Rotterdam!
Al eerder ergens gemeld maar wellicht niet "doorgekomen", met M43 kun je beter lagere diafragmawaarden kiezen dan je gewend was.
De 12-40mm presteert optimaal op f4, met f10 zit je ver in de diffractie en heb je niet nodig voor de gewenste scherptediepte bij deze beelden.
Ik zie onnodige ruis (op iso 200?) op foto 11. Heb je een filter op het objectief? De foto's ogen namelijk wat flets.
Gebruikersavatar

Topic Starter
Arthur Mol
Berichten: 481
Lid geworden op: za 25 jan 2014, 23:18
Favoriete camera merk: Die ik bij me heb..
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Rotterdam

Re: Rotterdam vanaf de Port of Rotterdam

Bericht door Arthur Mol »

Bedankt voor je reactie Skippy, dat van de meest optimale diafragmaopening was ik al naar op zoek geweest maar kon er nog niets over vinden, dank voor deze tip! Ik ben nog aan het zoeken wat het beste uit pakt.

Voor wat betreft het filter heb je gelijk. Ik had nog een filter liggen en zuinigheid op m'n nieuwe spulletjes heeft er toe geleid dat ik dat filter (B+W F Pro 62 010 1x) op de 12-40 heb geschroefd. Ik had al twijfels over de witbalans, wellicht dat dit de oorzaak is.

Dat van die ruis komt denk ik van de nabewerking die ik er op losgelaten heb.. :coolerm:
Sony RX10 MKIII + MKIV.
flickr

Skippy
Berichten: 6583
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Rotterdam vanaf de Port of Rotterdam

Bericht door Skippy »

Qua witbalans zal dat filter niet veel invloed hebben maar wellicht wel op de beeldkwaliteit, dit i.c.m. de hoge diafragmawaarde.
Je zou eens kunnen proberen zonder filter en op maximaal f5.6. Overigens heb ik het Olympus PRF-D62 PRO filter er op zitten. Duur maar heel goed.
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9144
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Rotterdam vanaf de Port of Rotterdam

Bericht door remoss »

Geweldig om zo'n gelegenheid te hebben Arthur en goed gebruik van gemaakt. Luc heeft al de nodige opmerking gemaakt, voor de rest is het fijne kijkserie met unieke uitzichten natuurlijk.

Op foto 1 is nog een stukje van hotel New York te zien, daar hebben we nog eens een nachtje doorgebracht, uniek hotel en een aanrader.
Hoe ouder ik word, des te beter ik was
Gebruikersavatar

Topic Starter
Arthur Mol
Berichten: 481
Lid geworden op: za 25 jan 2014, 23:18
Favoriete camera merk: Die ik bij me heb..
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Rotterdam

Re: Rotterdam vanaf de Port of Rotterdam

Bericht door Arthur Mol »

Hotel New York is geweldig, één en al historie. Prachtig Art Deco interieur en alle hotelkamers zijn anders ingericht. Echt een Aanrader. Heb je al eens eens in die kapsalon gekeken onder het hotel? Ook een bezoekje waard hoor:

Afbeelding

Voor wat betreft dat filter: die heb ik er meteen afgehaald, want dat was denk ik wel de oorzaak van de wat teleurstellende resultaten. Ik doe het eerst even zonder en als blijkt dat de resultaten gewijzigd zijn ga ik weer nadenken over een eventuele vervanger zoals de PRF-D62 PRO.
Sony RX10 MKIII + MKIV.
flickr
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9144
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Rotterdam vanaf de Port of Rotterdam

Bericht door remoss »

Nee de kapsalon heb ik helaas gemist. Weet niet meer of dat toegankelijk was voor mij of dat ik het gewoon over het hoofd heb gezien. Ziet er wel gaaf uit!
Hoe ouder ik word, des te beter ik was
Plaats reactie

Terug naar “Steden en plaatsen”