Fietstocht langs Eem naar Spakenburg

Er zijn veel mooie stadjes

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6556
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Fietstocht langs Eem naar Spakenburg

Bericht door Skippy »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

gvdnberg schreef: zo 01 aug 2021, 22:33 Dat klinkt mooi Luc, 5 minuten per foto met behulp van Capture One.
Ik hink nog steeds op 2 benen. Mijn bibliotheek staat in Lightroom, terwijl ik Capture One soms mooier vind, waarmee subtielere aanpassingen gedaan kunnen worden. Maar als ik thuis kom en mijn kaartjes leeg maak door de opbrengst in tweevoud op mijn harde schijven te zetten, verval ik toch nog regelmatig in "even kijken of ik er in LR snel iets van kan maken". En voor ik het weet zit ik dan weer gewoon in LR te bewerken. Heeft volgens mij ook met de import in Capture One te maken, daar vergis ik mij soms nog wel eens mee.
Combineren werkt niet voor mij. Voordat ik de definitieve keuze voor Capture One heb gemaakt heb ik Youtube Video's bekeken waarin de basis werd uitgelegd. Daarna heb ik rigoureus voor C1 gekozen en moest ik wel even door de zure appel heen bijten en extra tijd vrijmaken om mijn kennis van de software te verdiepen.




strangeartefact
Berichten: 4161
Lid geworden op: di 01 jun 2010, 09:31
Favoriete camera merk: Niet meer merk gebonden
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Re: Fietstocht langs Eem naar Spakenburg

Bericht door strangeartefact »

Fijne serie Luc. Ja Olympus en C1 is goede combi. Hoe dan ook is Olympus geweoon top in mijn ogen. De e-m10 versie 1 die ik dankzij u weer gebruik levert ook verassend leuke beelden nog op viel mij weer op. Hoewel de Pen-f dat wel duidelijk beter doet.
De a7R3 is geweldig maar ik betrap me er meer en meer op dat ik de Pen-f pak ivm compacter meenemen. De 12-40 is ook gewoon zo enorm goed.....Mooi spul en zeker zoals jij op de fiets heel leuk werken!
https://peterzeedijk.myportfolio.com/
-Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid-

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6556
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Fietstocht langs Eem naar Spakenburg

Bericht door Skippy »

Bedankt Peter. Fijn dat de E-M10 in goede handen is. Die Pen F is heel fraai inderdaad. De Olympus 12-40mm f2.8 is een geweldig objectief, het beste zoomobjectief waar ik mee gewerkt heb. De Nikon Z 24-70mm f4 is ook heel goed maar duidelijk groter. Groeten!

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Fietstocht langs Eem naar Spakenburg

Bericht door mikemix »

Fijne serie Luc.

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6556
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Fietstocht langs Eem naar Spakenburg

Bericht door Skippy »

Bedankt Michael. Voor morgen heb ik weer een fietstocht gepland, naar Wijk bij Duurstede en vandaar langs de Nederrijn naar Rhenen. Vandaar via Amerongen en Overberg terug naar Amersfoort. Eens kijken of ik onderweg wat leuks kan fotograferen.
Gebruikersavatar

gvdnberg
Berichten: 578
Lid geworden op: di 25 dec 2012, 11:06
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Fietstocht langs Eem naar Spakenburg

Bericht door gvdnberg »

Mooi rondje Luc, daar moet toch zeker wat leuks of interessants aan foto’s uitkomen.
Vroeger toen ik nog klein was kwam ik weleens in Wijk bij Duurstede, mijn grootouders woonden aan de overkant van het water in het dorpje Rijswijk, onderdeel van de gemeente Maurik.
Ik kan me er niet heel veel meer van herinneren. Reden om er toch weer eens te gaan kijken…..
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg

Al mijn foto's staan op Flickr
Plaats reactie

Terug naar “Steden en plaatsen”