Foutmelding view NX

Troubleshooting

Topic Starter
Fotono
Berichten: 372
Lid geworden op: vr 24 jul 2009, 17:29

Foutmelding view NX

Bericht door Fotono »

Zwoegers,

Ik heb sinds een aantal weken deze foutmelding als ik View NX opstart.

Afbeelding

Dit verschijnt midden in het scherm van View NX.

Door een 5 keer op annuleren te klikken gaat View NX verder en laadt deze de foto's.
Ik snap er geen moer van. Ik heb View NX gedeïnstalleerd en opnieuw erop gezet. Nikon Messagecenter ook gedeïnstalleerd, maar niets helpt.

- Het systeem draait onder Windows 7
- Firewall van Comodo, waarin ik expliciet heb aangegeven dat View NX een vertrouwde applicatie is en verkeer in en uit voor de applicatie toegestaan is.

Op internet kan ik er niets over vinden, zo ook biedt de helpfunctie geen soelaas.
Is er iemand met ideeën?

Groet,
Irwan
Gebruikersavatar

Daniël
Berichten: 3356
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 16:17
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Thuis

Re: Foutmelding view NX

Bericht door Daniël »

Ik herinner me dat er een melding was over Windows 7. Dat er iets van problemen waren. Wat weet ik niet meer.
Misschien helpt het

strangeartefact
Berichten: 4161
Lid geworden op: di 01 jun 2010, 09:31
Favoriete camera merk: Niet meer merk gebonden
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Re: Foutmelding view NX

Bericht door strangeartefact »

Nikon transfer en capturenx hebben dit probleem niet?
https://peterzeedijk.myportfolio.com/
-Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid-

Topic Starter
Fotono
Berichten: 372
Lid geworden op: vr 24 jul 2009, 17:29

Re: Foutmelding view NX

Bericht door Fotono »

Ik gebruik geen Nikon transfer en NX geeft dit probleem inderdaad niet.
Alleen View NX, heeeuul apart.

Ik heb ook nog gezocht op het door Daniël genoemde probleem, maar ook daarop niets gevonden.
Groet,
Irwan
Gebruikersavatar

Daniël
Berichten: 3356
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 16:17
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Thuis

Re: Foutmelding view NX

Bericht door Daniël »

Ik zie dat de melding er niet meer staat op de Nikon site.

Heb je de nieuwste gedownload?
Gebruikersavatar

Ree
Berichten: 673
Lid geworden op: vr 09 okt 2009, 16:19

Re: Foutmelding view NX

Bericht door Ree »

Ik weet niet of je Nikon Message Center geïnstalleerd hebt staan, misschien een optie om die dan even te de-installeren, volgens mij is dat progggie degene die met internet connect.
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9145
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Foutmelding view NX

Bericht door remoss »

Draai je de meest recente versie van Comodo? Zet de Sandbox eens uit, wellicht heeft NX daar last van. Ik heb ook een (ander) programma die dingen niet doet als de Sandbox van Comodo actief is, ondanks dat het programma niet in de Sandbox draait.

Ik gebruik zelf dus ook Comodo, alleen ViewNX niet ;)
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

Topic Starter
Fotono
Berichten: 372
Lid geworden op: vr 24 jul 2009, 17:29

Re: Foutmelding view NX

Bericht door Fotono »

René ik heb het geprobeerd, maar het maakt geen verschil.

Irwan
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9145
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Foutmelding view NX

Bericht door remoss »

Mh, da's nou jammer. Ik heb ViewNX wel eens op de laptop gehad maar vind het een draak van een programma. Altijd zo traag hier, brrrr.
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

Topic Starter
Fotono
Berichten: 372
Lid geworden op: vr 24 jul 2009, 17:29

Re: Foutmelding view NX

Bericht door Fotono »

@ Ree, daar was ik mee begonnen, maar dat helpt ook niet.
Ach het is geen ramp, alleen even lastig. je moet 5 x op annuleren klikken en daarna draait het als een zonnetje.

Rene, voordeel voor mij is dat ik heel makkelijk full screen kan kijekn naar de NEF's en dan met de rechtermuisknop aan kan geven met welk programma ik de NEF wil openen.
Enneuh het draait best vlot hier hoor, behalve de opstart er van.....

Ik zal de vraag ook even op NCN stellen, misschien dat iemand daar wat weet.

Irwan
Plaats reactie

Terug naar “Software problemen”