Rechtsklikken bij Opanda werkt niet meer

Troubleshooting

Topic Starter
Riemke
Berichten: 1013
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 18:17
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Rechtsklikken bij Opanda werkt niet meer

Bericht door Riemke »

Ik heb altijd de Exifviewer van Opanda gebruikt. Reuze gemakkelijk, omdat je (mits er exifgegevens in het fotobestand staan) snel even de Exif van een foto kunt bekijken door rechts te klikken. Als ik rechts klikte op een foto stond er in het menu altijd de optie View Exif/IPTC.
Deze optie is er ineens niet meer?? Ik heb Opanda al opnieuw gedownload, computer opnieuw opgestart,maar nee, die optie verschijnt niet. Nu moet ik, als ik Exif wil uitlezen de bewuste foto eerst opslaan en vervolgens openen in Opanda. Rechtsklikken was juist zo gemakkelijk! Wie herkent dit probleem?
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9145
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Rechtsklikken bij Opanda werkt niet meer

Bericht door remoss »

Geen oplossing voor Opanda maar wel een alternatief: [url_nv]http://www.photome.de/[/url_nv] Ik gebruik het al een tijd en bevalt me uitermate goed.
Hoe ouder ik word, des te beter ik was
Gebruikersavatar

Marco
In memoriam ♰
Berichten: 3143
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 23:04
Favoriete camera merk: telkens iets anders
Bewerk mijn foto's: Nee
Contacteer:

Re: Rechtsklikken bij Opanda werkt niet meer

Bericht door Marco »

Heb je een browser update gehad, waarin de huidige Opanda versie nog niet werkt ?

Ben zelf al een tijdje van Opanda af (Mac) en gebruik tegenwoordig Exif Everywhere. Muis op de foto zetten, op control drukken en daar opent zich het exif venster rechts op je beeldscherm.
flickr

Dragging heavy cameras is so uncool...

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Rechtsklikken bij Opanda werkt niet meer

Bericht door mikemix »

Zie dat deze $ 14,95 kost ?

Topic Starter
Riemke
Berichten: 1013
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 18:17
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: Rechtsklikken bij Opanda werkt niet meer

Bericht door Riemke »

Misschien een update gehad ergens, heb even systeemherstel gedaan en nu werkt het wel weer! Probleem dus weer opgelost.
PhotoMe ken ik ook en werkt ook prettig.
@MikeMix: Er zijn volgens mij verschillende versies van Opanda in omloop. Ik ben inderdaad bij het zoeken een sharewareversie tegengekomen, maar via een ander forum vond ik een freeware versie :D
Gebruikersavatar

Marco
In memoriam ♰
Berichten: 3143
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 23:04
Favoriete camera merk: telkens iets anders
Bewerk mijn foto's: Nee
Contacteer:

Re: Rechtsklikken bij Opanda werkt niet meer

Bericht door Marco »

Klopt Mike en dat was het me wel waard, want andere voorzieningen voor Mac zijn allemaal slechter of minder makkelijk in gebruik.

Ik heb wel eerst de trial een tijdje gebruikt, maar daarmee kan je maar een beperkt aantal foto's per sessie bekijken.

Het zou trouwens leuk zijn, wanneer weer meer mensen foto's met exif info gaan plaatsen.... :denk:
flickr

Dragging heavy cameras is so uncool...
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9145
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Rechtsklikken bij Opanda werkt niet meer

Bericht door remoss »

Marco schreef:Het zou trouwens leuk zijn, wanneer weer meer mensen foto's met exif info gaan plaatsen.... :denk:
+1

Snap ook niet zo goed waarom het eruit wordt gehaald.
Hoe ouder ik word, des te beter ik was
Gebruikersavatar

Daniël
Berichten: 3356
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 16:17
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Thuis

Re: Rechtsklikken bij Opanda werkt niet meer

Bericht door Daniël »

PhotoME werkt inderdaad erg lekker.

Opanda ben ik geen fan van.

Dat met die exif komt vaak door de site waar deze foto's geplaatst worden.
En dan zitten we nog met het feit dat enkele van ons nog NCN zitten. Daar mag je maar met 1024 plaatsen. Dan heb je als je groter upload geen exif.

Daarom voor LC upload ik nu 1600 pix en voor NCN heb ik dan maar geen exif :grijns:

Topic Starter
Riemke
Berichten: 1013
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 18:17
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: Rechtsklikken bij Opanda werkt niet meer

Bericht door Riemke »

Ik vind het ook jammer als er geen Exif in staat. Je kunt er veel van leren als je de instellingen op het moment van opname kunt uitlezen.
Sommige fotografen willen echter hun instellingen niet prijsgeven en halen de exifgegevens eruit. Ook zijn er programma's die de exifgegevens uit de foto halen.

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Rechtsklikken bij Opanda werkt niet meer

Bericht door mikemix »

Riemke schreef:Sommige fotografen willen echter hun instellingen niet prijsgeven en halen de exifgegevens eruit.
Grappig idd. Ik had laatst een schilder, die ging al mijn door hem net beschilderde witte muren met viltstift bekrassen.
Hij was bang dat ik het de volgende keer zelf wit ging maken nu ik hem heb zien schilderen :o

Eigenlijk geef je als fotograaf blijk dat het een "kunstje" is en het daarom heel makkelijk is na te maken.
Plaats reactie

Terug naar “Software problemen”