HELLLLPPPPPP!!!!

Troubleshooting

Topic Starter
Yizu
Berichten: 342
Lid geworden op: di 01 sep 2009, 23:40
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Paramaribo
Contacteer:

Re: HELLLLPPPPPP!!!!

Bericht door Yizu »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ben ik geheel met je eens, mag geen risico lopen door met kaartjes te gaan experimenteren tijden een opdracht.

Van veel fotografen hoor ik hele goede verhalen over Lexar kaarten, vandaar mijn 'overstap' hiernaar.

Doe voorlopig mij Sandisk kaarten ook niet weg, wil het toch zelf ondervinden of de kaartjes bevallen.

Wellicht heeft iemand hier ervaring met Lexar kaarten, dan ben ik wel benieuwd naar de ervaringen.
"You miss 100% of the shots you don't take." By Wayne Gretzky

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: HELLLLPPPPPP!!!!

Bericht door mikemix »

Gebruik al jaren Sandisk en werkelijk nog nooit problemen gehad.
Heb vanaf het begin ook altijd met een losse cardreader gewerkt.
mijn Sandisk FW400 is net een maand geleden gesneuveld, baal daar echt van.
Werk nu met een USB2 versie en dat is qua snelheid niet te vergelijken.

Werk zelf alleen maar met Sandisk Extreme IV 8G kaarten.

rbfoto
Berichten: 142
Lid geworden op: do 30 jun 2011, 10:13
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Re: HELLLLPPPPPP!!!!

Bericht door rbfoto »

4 merken die ik vertrouw en verder niet.
Lexar, Sandisk, Kingston en Transcend.
Niet onbelangrijk is de kaartlezer waarmee het gebeurt. Daar kan ook nog zat mee misgaan. Een van de meest gebruikte kaartlezers is de multikaartlezer van Hama, die doorzichtige paars/blauwe. Sneller en betrouwbaarder zijn de kaartlezers van Lexar. Inmiddels zijn daar 3 versies van. De normale, de UDMA-geschikte versie en de USB3-versie. De normale wil nog wel eens een foutje maken met overzenden. Dit doordat Lexar op de een of andere manier de snelheid op het randje heeft gezet waardoor er snel een foutje gemaakt kan worden. De UDMA- en USB3-versie werken uitstekend. Zeer snel en betrouwbaar.
Voorheen had je van Sandisk handige kaartlezers op FireWire maar die kun je zo goed als nergens meer krijgen, en als je hem ergens vindt, dan vragen ze de hoofdprijs.

yoyo
Berichten: 694
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 11:34
Favoriete camera merk: Nikon and LEICA
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Somewhere in the middle

Re: HELLLLPPPPPP!!!!

Bericht door yoyo »

Ik gebruik inmiddels alleen maar SanDisk Extreem III, zowel SD als CF II. En een SanDisk USB2 Kaartlezer.
Mijn Imagetank werkt alleen op 1GB/minuut vanaf Sandisk Extreem III. Die Imagetank is echt gebouwd voor de Sandisk Extreem III. Sandisk geeft ook levenslange garantie op die kaartjes. Ze vertrouwen hun product dus wel enigszins.

Ik heb hier twee hele oude Lexar CFII kaartjes van elk 1GB. 80x kaartjes. Maar die vond ik te langzaam en mijn Imagetank gaat dan in de trage modus... En daar gaat gelijk mijn Imagetank van op hol wat een keer een handvol beschadigde bestanden gaf. En de accu is dan ook heel snel leeg. Sindsdien dus alleen Sandisk Extreme III hier. Daar heb ik nooit problemen mee gehad.

Die Lexars gebruik ik alleen bij mijn PC nu. Niet meer met foto's.

En sinds de kaartjes een stuk goedkoper zijn geworden heb ik nu 4 kaartjes van 4GB (voor de D2Xs) en 2 van 2GB (voor mijn D2Hs). Daar krijg ik meer dan 2000 foto's op en daar kom je wel een dag mee door. De imagetank is dan alleen een backup. En soms backup ik niet eens meer. Vertrouw op de Sandisk.

Misschien een idee om in je camera met dual kaartjes de ene kaart als image van de ander te gebruiken.
Ik overdrijf altijd graag een beetje... :schamen:
Quote of the Day : Nikon and Canon came to a similar conclusion: Amateurs need more pixels, pros probably don't. - Thom Hogan
Plaats reactie

Terug naar “Software problemen”