Toshiba pluim

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
remoss
Berichten: 9123
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Toshiba pluim

Bericht door remoss »

Mijn Toshiba X200-21R heeft altijd al het probleem gehad dat deze heel vaak vastliep. De ene keer een blauw scherm, de andere keer gewoon vast met beeld om niets meer te doen. Zelfs met een Linux OS actief (booten van CD af) of tijdens het recoveren van de originele software heb ik vastlopers gehad.

Dat hou je toch wel een tijd vol (lees: je wilt het apparaat niet missen) maar vlak voor het verstrijken van de garantietermijn van 2 jaar heb ik afgelopen november de laptop op laten halen (ja ja, 2 jaar pickup en return) voor onderzoek en reparatie.
Helaas, de reparatie afdeling in Duitsland kon het probleem niet reproduceren. Eenmaal weer terug deed het probleem zich voor als vanouds, het duurde geen dag en bam....vast als een huis. En weer en ....weer.
Weer gebeld en de laptop werd netjes wederom opgehaald. Ook nu weer naar Duitsland en warempel, de harde schijf werd vervangen. Joepie, ze hebben wat gevonden en dat zou best de oplossing kunnen zijn. Eenmaal thuis....je raad het al....bam...binnen de kortste keren weer vastlopers.
Maar weer gebeld. De helpdesk vond het ook allemaal vervelend en boot me aan om het apparaat weer op te laten halen en dit keer in Nederland na te laten kijken. Aldus geschiede. Grrrr, ook hier kon men het probleem niet reproduceren en kwam de X200 weer terug. Moet ik het nog inkoppen? Op dezelfde dag zagen we de boel weer vastlopen (je vraagt je af hoe ze daar testen)

Het kan ook goed want ik draai op dit moment met een Toshiba Qosmio G50 en je hoort sowieso niet veel problemen met Toshiba's. Afijn, ik heb een mail gestuurd naar Toshiba waarin ik verwoord dat het vertrouwen wel een beetje zoekraakt en wat nu verder te doen.
De mail die daarop kwam was toch wel erg prettig: ze vinden de hele toestand erg vervelend en vinden net als ik dat het apparaat feilloos moet kunnen werken. Ze verlengen de garantie met een half jaar en komen de X200 a.s. dinsdag weer ophalen en desnoods gaan ze nu de hoofdonderdelen gewoon vervangen (ik denk zelf in de richting van een af en toe haperende schijfcontroler op het MB of iets in die richting).

Al met al ben ik dus al een tijdje in de weer met het apparaat, je moet ook na terugkomst van zo'n machine uiteindelijk ook weer aan de slag om alles weer in te richten zoals je wilt (telkens wordt de originele configuratie weer teruggezet) en moet er weer worden geupdate en ga zo maar door.

De moraal van het verhaal is natuurlijk dat ik de service van Toshiba zeer bewonder. Geen enkele keer tijdens wederom aanmelden van de storing ben ik tegengewerkt en werd alles snel in werking gezet om het op te lossen. Ook (en zeker) de laatste service na het mailverkeer vind ik bewonderenswaardig en ben daar dan ook erg blij mee. Van mij krijgen ze een pluim.

Er gaan natuurlijk mensen zeggen dat zulke service en garantie afhandeling nou eenmaal hoort, maar ik hoor het ook heel regelmatig anders bij veel merken. Dus dit mag ook wel eens gezegd toch?
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

Gino
In memoriam ♰
Berichten: 807
Lid geworden op: za 18 jul 2009, 11:03
Favoriete camera merk: Nikon en Leica
Locatie: Kapellebrug
Contacteer:

Re: Toshiba pluim

Bericht door Gino »

Zo hoort het inderdaad en helaas is dat vandaag de dag niet bij alle merken meer zo dat de klant koning is.
Ben blij dat het voor jou zo goed uitpakt.
Groeten, Gino

Every man dies, not every man really lives!!!! (William Wallace)

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

Skippy
Berichten: 6556
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Toshiba pluim

Bericht door Skippy »

Afgezien van het feit dat het product blijkbaar niet ok is (het lijkt wel een hol geslagen Toyota!) inderdaad een prima service. Een schouderklopje op z'n tijd doet heel veel. Zal ik binnenkort tijdens mijn beoordelingsgesprek ook even aan mijn manager melden :mrgreen:

luc
Berichten: 257
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 16:40

Re: Toshiba pluim

Bericht door luc »

Heb het meegemaakt met een Philips plasma TV. Al na een 1/2 jaar begon die problemen te geven Voeding/startproblemen TV gaat dan gewoon niet meer aan of valt in de eerste minuut weer uit.

De TV is in totaal 5 keer volledig kostenloos gerepareerd maar telkens kwamen de problemen weer na een aantal maanden terug. Uiteindelijk een overeenkomst getroffen met de service afdeling TV was toen bijna 3 jaar oud en dus ruim buiten de fabrieks garantie. Zij boden mij toen een vergelijkbaar nieuw LCD toestel aan moest wel een klein bedrag bijbetalen maar dat was eigenlijk helemaal niet zo onredelijk.

We zijn heel tevreden met onze huidige LCD (klopt heel hard op Hout) die tot nu toe nog volledig probleemloos functioneerd.....

Luc

joepert
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 31 aug 2009, 22:06

Re: Toshiba pluim

Bericht door joepert »

Natuurlijk ben je zeer netjes geholpen, maar even als advocaat van de duivel: als ze er toch maar niet in slagen om een voor jou manifest probleem te reproduceren en je dus meerdere malen toch zomaar een week (gok ik) zonder je computer zit, doen ze het nog steeds niet goed. Nog daargelaten de kosten die er intussen voor hun mee zijn gemoeid, daar hadden ze je allang een vervangend model voor kunnen aanbieden (gok ik wederom ;) ). Heb je trouwens moeten betalen voor die garantie of is dat bij Toshiba standaard?
Hopelijk kunnen ze het nu eens en voor altijd voor je oplossen!
Gebruikersavatar

Topic Starter
remoss
Berichten: 9123
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Toshiba pluim

Bericht door remoss »

Er zat standaard 2 jaar pickup en return garantie op. En op de Qosmio zelfs 3 jaar.
En natuurlijk had ik liever dat ze het meteen de eerste keer hadden opgelost. maar zo eenvoudig ligt het probleem blijkbaar niet. En tegen die achtergrond ben ik blij dat ook zij volhouden :)
Hoe ouder ik word, des te beter ik was
Plaats reactie

Terug naar “Computer gerelateerd”