Toshiba pluim
Geplaatst: di 02 feb 2010, 19:47
Mijn Toshiba X200-21R heeft altijd al het probleem gehad dat deze heel vaak vastliep. De ene keer een blauw scherm, de andere keer gewoon vast met beeld om niets meer te doen. Zelfs met een Linux OS actief (booten van CD af) of tijdens het recoveren van de originele software heb ik vastlopers gehad.
Dat hou je toch wel een tijd vol (lees: je wilt het apparaat niet missen) maar vlak voor het verstrijken van de garantietermijn van 2 jaar heb ik afgelopen november de laptop op laten halen (ja ja, 2 jaar pickup en return) voor onderzoek en reparatie.
Helaas, de reparatie afdeling in Duitsland kon het probleem niet reproduceren. Eenmaal weer terug deed het probleem zich voor als vanouds, het duurde geen dag en bam....vast als een huis. En weer en ....weer.
Weer gebeld en de laptop werd netjes wederom opgehaald. Ook nu weer naar Duitsland en warempel, de harde schijf werd vervangen. Joepie, ze hebben wat gevonden en dat zou best de oplossing kunnen zijn. Eenmaal thuis....je raad het al....bam...binnen de kortste keren weer vastlopers.
Maar weer gebeld. De helpdesk vond het ook allemaal vervelend en boot me aan om het apparaat weer op te laten halen en dit keer in Nederland na te laten kijken. Aldus geschiede. Grrrr, ook hier kon men het probleem niet reproduceren en kwam de X200 weer terug. Moet ik het nog inkoppen? Op dezelfde dag zagen we de boel weer vastlopen (je vraagt je af hoe ze daar testen)
Het kan ook goed want ik draai op dit moment met een Toshiba Qosmio G50 en je hoort sowieso niet veel problemen met Toshiba's. Afijn, ik heb een mail gestuurd naar Toshiba waarin ik verwoord dat het vertrouwen wel een beetje zoekraakt en wat nu verder te doen.
De mail die daarop kwam was toch wel erg prettig: ze vinden de hele toestand erg vervelend en vinden net als ik dat het apparaat feilloos moet kunnen werken. Ze verlengen de garantie met een half jaar en komen de X200 a.s. dinsdag weer ophalen en desnoods gaan ze nu de hoofdonderdelen gewoon vervangen (ik denk zelf in de richting van een af en toe haperende schijfcontroler op het MB of iets in die richting).
Al met al ben ik dus al een tijdje in de weer met het apparaat, je moet ook na terugkomst van zo'n machine uiteindelijk ook weer aan de slag om alles weer in te richten zoals je wilt (telkens wordt de originele configuratie weer teruggezet) en moet er weer worden geupdate en ga zo maar door.
De moraal van het verhaal is natuurlijk dat ik de service van Toshiba zeer bewonder. Geen enkele keer tijdens wederom aanmelden van de storing ben ik tegengewerkt en werd alles snel in werking gezet om het op te lossen. Ook (en zeker) de laatste service na het mailverkeer vind ik bewonderenswaardig en ben daar dan ook erg blij mee. Van mij krijgen ze een pluim.
Er gaan natuurlijk mensen zeggen dat zulke service en garantie afhandeling nou eenmaal hoort, maar ik hoor het ook heel regelmatig anders bij veel merken. Dus dit mag ook wel eens gezegd toch?
Dat hou je toch wel een tijd vol (lees: je wilt het apparaat niet missen) maar vlak voor het verstrijken van de garantietermijn van 2 jaar heb ik afgelopen november de laptop op laten halen (ja ja, 2 jaar pickup en return) voor onderzoek en reparatie.
Helaas, de reparatie afdeling in Duitsland kon het probleem niet reproduceren. Eenmaal weer terug deed het probleem zich voor als vanouds, het duurde geen dag en bam....vast als een huis. En weer en ....weer.
Weer gebeld en de laptop werd netjes wederom opgehaald. Ook nu weer naar Duitsland en warempel, de harde schijf werd vervangen. Joepie, ze hebben wat gevonden en dat zou best de oplossing kunnen zijn. Eenmaal thuis....je raad het al....bam...binnen de kortste keren weer vastlopers.
Maar weer gebeld. De helpdesk vond het ook allemaal vervelend en boot me aan om het apparaat weer op te laten halen en dit keer in Nederland na te laten kijken. Aldus geschiede. Grrrr, ook hier kon men het probleem niet reproduceren en kwam de X200 weer terug. Moet ik het nog inkoppen? Op dezelfde dag zagen we de boel weer vastlopen (je vraagt je af hoe ze daar testen)
Het kan ook goed want ik draai op dit moment met een Toshiba Qosmio G50 en je hoort sowieso niet veel problemen met Toshiba's. Afijn, ik heb een mail gestuurd naar Toshiba waarin ik verwoord dat het vertrouwen wel een beetje zoekraakt en wat nu verder te doen.
De mail die daarop kwam was toch wel erg prettig: ze vinden de hele toestand erg vervelend en vinden net als ik dat het apparaat feilloos moet kunnen werken. Ze verlengen de garantie met een half jaar en komen de X200 a.s. dinsdag weer ophalen en desnoods gaan ze nu de hoofdonderdelen gewoon vervangen (ik denk zelf in de richting van een af en toe haperende schijfcontroler op het MB of iets in die richting).
Al met al ben ik dus al een tijdje in de weer met het apparaat, je moet ook na terugkomst van zo'n machine uiteindelijk ook weer aan de slag om alles weer in te richten zoals je wilt (telkens wordt de originele configuratie weer teruggezet) en moet er weer worden geupdate en ga zo maar door.
De moraal van het verhaal is natuurlijk dat ik de service van Toshiba zeer bewonder. Geen enkele keer tijdens wederom aanmelden van de storing ben ik tegengewerkt en werd alles snel in werking gezet om het op te lossen. Ook (en zeker) de laatste service na het mailverkeer vind ik bewonderenswaardig en ben daar dan ook erg blij mee. Van mij krijgen ze een pluim.
Er gaan natuurlijk mensen zeggen dat zulke service en garantie afhandeling nou eenmaal hoort, maar ik hoor het ook heel regelmatig anders bij veel merken. Dus dit mag ook wel eens gezegd toch?