NULLA TENACI INVIA EST VIA
In 1914 Spyker merged with the Dutch Aircraft Factory N.V. From that moment on the Spyker logo consisted of an aircraft propeller and a wire wheel. The axiom “Nulla tenaci invia est via” - for the tenacious no road is impassable - has held true for Spyker ever since.
The racing and aviation heritage of the early cars has been carried over to the contemporary Spykers, their design being heavily influenced by airplanes and aerodynamics. Their uncompromising engineering developed for racing. Hand-crafted in the same tradition as the earlier Spykers by the best craftsmen of our time using bespoke materials only. Built with passion for the most passionate drivers, for those discerning connoisseurs who do not just buy a car but have one built for them, to their exacting specifications. Benefiting from experience gained in the international race arena by entering basically standard Spykers in GT class events such as the 24 Hours of Le Mans, the ultimate endurance race challenge.
Spykers are the ultimate statement of individuality: a creation of timeless beauty in the form of a state of the art technology package with spectacular performance. Every Spyker is as much an individual as its discerning buyer. Identified by its chassis number and given its personality by the individual specifications of its owner which are perpetuated on the car’s build sheet, it is updated whenever any work is done to it and available to owners on a personalized web page.
Every owner may follow the assembly process of his or her Spyker day and night by means of a dedicated web cam-system - The Spycam™ - in the factory, an absolute first in the motorcar industry.
We sincerely hope that you will enjoy the result of years and years of development and engineering and the lasting personal attention that we give to our cars and their proud owners.
Victor R. Muller
Chief Executive Officer
Ik overdrijf altijd graag een beetje...
Quote of the Day : Nikon and Canon came to a similar conclusion: Amateurs need more pixels, pros probably don't. - Thom Hogan
jank ik er ook nog over heen dat ik ze prachtig vind van binnen en van buiten.
mijn neefje is ooit in de "fabriek" geweest. die kwam met erg leuke foto's thuis.
en komop zeg !..hebben we een autobouwer die wat meer in zijn auto stopt dan DAF...
Het in de racerij soms meer dan aardig doet. [ over bruut geweld gesproken ]....
Een kopman had die zo flamboyant was als flavio briatore zelf...
een auto heeft die wereldfaam maakte in de eerste 2 1/2 minuut met angelina jolie achter het "lelijke" stuur...
is het weer niet goed....laten we trots zijn...[ ik hoor balkenende roepen ]
het is net als bij fotografie...subjectief als de neten. !
mikemix schreef:Skip, je foto's maken zeker wat los
Haha, zeker weten! Doet me een beetje denken aan mijn Flickr-account. Mijn veruit meest bekeken foto daar is een testfoto van een paar tulpen gemaakt met een Voigtländer 20mm Ik mag hopen dat de Spyker-foto's fotografisch iets interessanter zijn
Overigens ben ik ook wel trots op Spyker maar ik zou toch een Porsche 911 Carrera 4S Cabrio nemen. Voor veel minder geld, blijft er geld over voor een leuk huis aan de Costa Tropical (Granada / Spanje)