NATO Tiger Meet 2011

Auto's, vliegtuigen, mororen, boten, noem maar op....'..

Skippy
Berichten: 6578
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NATO Tiger Meet 2011

Bericht door Skippy »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

P.Terlouw schreef:De Grieken hebben een hele andere kijk op de crisis en ik snap ook niet dat de EU hun een lening hebben verstrekt. Hun militaire apparaat is groot en modern.
Een snelle Google-actie levert dit resultaat op (bron http://www.vrede.be/tijdschrift/158-nr- ... riekenland)

Defensieuitgaven
Aan mogelijke oorzaken voor de uit de hand gelopen overheidsschuld geen gebrek. Om enkele gangbare verklaringen te noemen: het land raakte te gemakkelijk aan geld sinds het lidmaatschap van de eurozone, het hief te weinig belastingen in cruciale sectoren zoals de scheepsbouw en er is een te groot aandeel van de zwarte economie in verhouding tot het BBP (met een volume van 28% ten opzichte van het BBP heeft Griekenland inderdaad de grootste ondergrondse economie binnen de OESO). Wat minder gangbaar als verklaring, maar nochtans een belangrijke factor in het chronisch grote Griekse overheidstekort, zijn de exorbitant hoge uitgaven die het land pleegt te doen op het vlak van defensie. De gemiddelde Griek torst de grootste per capita militaire uitgaven binnen de Europese Unie: 3,1% van het BBP in 2007 volgens een schatting van SIPRI (Stockholm International Peace Research Institute). Frankrijk en Groot-Brittannië spenderen respectievelijk 2,3% en 2,4% aan hun defensie. Binnen de NAVO spendeert alleen de VS nog meer (ruim 4% van het BBP). Tussen 2005 en 2009 was Griekenland de grootste importeur van conventionele wapens in Europa en de vijfde grootste ter wereld. In 2009, toen de Verenigde Staten en grote delen van Europa in volle financiële en economische crisis verkeerden, zag Griekenland er geen graten in om het defensiebudget zelfs op te trekken tot 6,24 miljard euro, een nominale stijging van 6,9% ten opzichte van het jaar ervoor.

Lust u nog peultjes?

Overigens hele gave foto's, dat wel :duimop:
Gebruikersavatar

Daniël
Berichten: 3356
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 16:17
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Thuis

Re: NATO Tiger Meet 2011

Bericht door Daniël »

Ik snap de lening van de Grieken ook niet. Maar genoeg politiek.

Mooie update zeg

pbreev
Berichten: 451
Lid geworden op: di 27 jul 2010, 15:31
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: NATO Tiger Meet 2011

Bericht door pbreev »

Mooie foto's!

Van ouds her ben ik gek op dit soort platen. Geen zin in een politieke/financiële discussie over deze foto's. Mike heeft zich reeds geëxcuseerd, lekker doorgaan aangaande de foto's.
Groet Patrick.

"Er zijn twee mensen nodig om een foto mooi te vinden. Eén die hem maakt en één die hem bekijkt !"
Gebruikersavatar

Henk
Berichten: 704
Lid geworden op: za 26 jun 2010, 10:29
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: In de Betuwe
Contacteer:

Re: NATO Tiger Meet 2011

Bericht door Henk »

Fraaie foto's heer P.
Met als favoriet de vlieg- /startbeelden uit de update. Combinatie van onderwerp / achtergrond maakt 't voor mij net wat specialer.

Alle foto's zijn overigens geslaagd en verzorgd. Wat mij betreft is 't weer tijd voor nog een update; kan dit wel waarderen!
Groet, Henk

Bekijk [url_nv_extra=http://www.flickr.com/photos/h_v_m/]Flickr[/url_nv_extra], [url_nv_extra=http://hvmphotography.com/]website[/url_nv_extra] of "like" [url_nv_extra=http://facebook.com/HVMPhotography/]Facebook[/url_nv_extra].

yoyo
Berichten: 694
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 11:34
Favoriete camera merk: Nikon and LEICA
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Somewhere in the middle

Re: NATO Tiger Meet 2011

Bericht door yoyo »

Tja... Grieken.
Ze wantrouwen de banken en durven daar hun geld niet op te zetten. En dat was al voor de bankencrisis, dus zo ver zaten ze er niet naast.
Ze bouwen dan liever een huis, dat ze vervolgens niet helemaal afmaken, zodat ze er geen belasting over hoeven te betalen. En bij elke nieuwe generatie gaan ze een verdieping hoger.

Dat vroege pensioen is voor ons een doorn in het oog, maar het leven daar is volgens mij iets lastiger dan hier.
Echter, als er geen geld is dan zul je dat toch anders op moeten lossen.

Groot probleem is natuurlijk Turkije... De grieken zijn continu in verhoogde staat van paraatheid. Vervelende geschiedenis. Hele eilanden die uitgemoord zijn... Ik heb de vele schedels gezien...
Het zou handig zijn als de Turken ook bij de EU gingen en dat die twee landen elkaar wat meer gingen vertrouwen met de EU als schoolmeester. Scheelt een hoop in wapentuig denk ik.
Maar Turkije neemt het weer niet zo nauw met mensenrechten, Koerden, e.d. Dus wordt niet toegelaten... Lastig allemaal.

Oeps.
Nu moet ik ook wat zeggen over de foto's... :)
Uhhh, tja. Mooi die vliegijzers. :tevreden:

PS
Volgens mij is #3 een F-16B ipv D.
Ik overdrijf altijd graag een beetje... :schamen:
Quote of the Day : Nikon and Canon came to a similar conclusion: Amateurs need more pixels, pros probably don't. - Thom Hogan

SwederD300
Berichten: 182
Lid geworden op: za 02 jan 2010, 11:49
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Best
Contacteer:

Re: NATO Tiger Meet 2011

Bericht door SwederD300 »

Altijd weer een feest hoe ze er ieder jaar weer uitzien! Heel gaaf!
#1, erg mooi shot en #6 mooie beschildering!

Zo te zien kon je ditmaal erg dicht bij de startbaan staan...(was 2 jaar geleden op kleine-brogel wel anders :-(
Hopelijk was het ditmaal net zo bruut om alle deelnemers in een half uur lang in slagvolgorde te zien/horen vertrekken...
De focus van fotografie is allang verschoven van vakkundig binnenhalen naar professioneel wegknikkeren!

Topic Starter
P.Terlouw
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 15 aug 2010, 19:38
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Soesterberg
Contacteer:

Re: NATO Tiger Meet 2011

Bericht door P.Terlouw »

PS
Volgens mij is #3 een F-16B ipv D.
Nope, toch echt een D. Van de F-16 zijn de tweezitters -B (1e generatie, bijv.Nederland), -D (2e generatie bijv.Turkije) en -F (3e generatie bijv. Arabische Emiraten).

11. close-up van de mooie Duitse Tornado
Afbeelding

12. Zwitserse F-18C Hornet
Afbeelding

13. bezoekende Eurocopter Tigre van de Franse Landmacht
Afbeelding

14. het kantoor van een Portugese F-16
Afbeelding

15. en de rest van het toestel
Afbeelding

SwederD300
Berichten: 182
Lid geworden op: za 02 jan 2010, 11:49
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Best
Contacteer:

Re: NATO Tiger Meet 2011

Bericht door SwederD300 »

#11 :jaja:
De focus van fotografie is allang verschoven van vakkundig binnenhalen naar professioneel wegknikkeren!

Jolanda
Berichten: 1143
Lid geworden op: vr 24 jul 2009, 16:11
Favoriete camera merk: Nikon 1
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: In het gezellige Zuiden des lands

Re: NATO Tiger Meet 2011

Bericht door Jolanda »

Gave serie hoor! Met plezier bekeken.

Jo-land, een land met een gezonde financiele situatie
Zoek altijd nog vriendjes voor op Facebook......
Plaats reactie

Terug naar “Vervoer”