Smullen !

Speciale activiteiten, gebeurtenissen en manifestaties
Plaats reactie

Topic Starter
Matthieu
ex-LC'er
Berichten: 208
Lid geworden op: wo 12 mei 2010, 15:38
Bewerk mijn foto's: Nee

Smullen !

Bericht door Matthieu »

Van de week wat foto's geschoten
in een restaurant waar de voorbereidingen
in volle gang waren voor een feestje.

#1

Afbeelding

#2

Afbeelding

#3

Afbeelding

#4

Afbeelding

#5

Afbeelding
Nikon D3 + 24-70 + D80+MB80 + 18-135 + 16-85 VR + 70-300 VR + SB-600 + Lowepro Fastpack 350 + Manfrotto statieven

www.matthieuverhoeven.nl

kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart

Skippy
Berichten: 6578
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Smullen !

Bericht door Skippy »

Foto 1; qua compo had ik de zichtlijn van linksonder naar rechtsboven laten lopen i.p.v. nu van rechtsonder naar linksboven. Witte jas rechtsboven in beeld stoort.
Foto 2; ook een compo die wringt. Hoofdonderwerp onder in beeld afgesneden. Ik had iets meer scherptediepte (incl. de citroen dus) gepakt.
Foto 3; had ik het glas zo gedraaid dat je "in" het glas kijkt i.p.v. er tegenaan. Ook hier graag iets meer scherptediepte.
Foto 4; ok

Ik vind bij de foto's het contrast te hoog.

P.S.
Verder moet de kok voortaan even de spijsverteringskanalen bij de garnalen verwijderen ;)
Gebruikersavatar

Daniël
Berichten: 3356
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 16:17
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Thuis

Re: Smullen !

Bericht door Daniël »

als eerste:
krijg er trek van.

verder commentaar van Luc volg ik ook.
Moest even heen en weer scrollen om te kijken wat die bedoelde maar hij heeft wel een punt.

Contrast daarin tegen heb ik geen commentaar op.

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Smullen !

Bericht door mikemix »

1 en 3 ogen te blauw, zeker als je met 2 vergelijkt.
Verder ga ik wel mee in het commentaar van Skippy, contrast is zeker wat te hoog en oogt daardoor gauw wat roeterig.
Laatste vind ik een mooie. Al mis ik de stoel links toch wel.

Topic Starter
Matthieu
ex-LC'er
Berichten: 208
Lid geworden op: wo 12 mei 2010, 15:38
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Smullen !

Bericht door Matthieu »

mikemix schreef:1 en 3 ogen te blauw, zeker als je met 2 vergelijkt.
Verder ga ik wel mee in het commentaar van Skippy, contrast is zeker wat te hoog en oogt daardoor gauw wat roeterig.
Laatste vind ik een mooie. Al mis ik de stoel links toch wel.
Hoi Michael.
Dat blauwige heb ik met PE8 geprobeert maar dat hele PS gebeuren is toch wel
anders dan op onze zaterdag. Dat met dat penseeltje zachtjes wegpoetsen kan ik niet vinden in PE8...
Nog even en ik zet het PE bij de vuilnisbak.....wellicht toch maar eens PS5 aanschaffen.

Ja die laatste foto ....heb hem toch wel links afgesneden omdat in de achtergrond een groot raam
zichtbaar werd. Vond ik storend.
Vandaar de stoeltjes die er zodoende ook afvielen.
Eigenlijk vond ik de compo zo ook wat rustiger...anders staat alles zo in het midden.

Bedankt voor je reactie.....
ik weet je te vinden als t over PS gaat :sterretjes:
Nikon D3 + 24-70 + D80+MB80 + 18-135 + 16-85 VR + 70-300 VR + SB-600 + Lowepro Fastpack 350 + Manfrotto statieven

www.matthieuverhoeven.nl

kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart

Riemke
Berichten: 1013
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 18:17
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: Smullen !

Bericht door Riemke »

Aaaargggghhh :): Zulke lekkere dingen voorgeschoteld krijgen als je op dieet bent :huilen2:
W.b de foto's kan ik me wel vinden in het commentaar wat Luc geeft. De kleurtemperatuur waar Mike het over heeft kan misschien te maken hebben met de mix tussen flitslicht en kunstlicht? Daar had ik bij mijn Maskeradefoto's ook last van.

Topic Starter
Matthieu
ex-LC'er
Berichten: 208
Lid geworden op: wo 12 mei 2010, 15:38
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Smullen !

Bericht door Matthieu »

Riemke schreef:Aaaargggghhh :): Zulke lekkere dingen voorgeschoteld krijgen als je op dieet bent :huilen2:
W.b de foto's kan ik me wel vinden in het commentaar wat Luc geeft. De kleurtemperatuur waar Mike het over heeft kan misschien te maken hebben met de mix tussen flitslicht en kunstlicht? Daar had ik bij mijn Maskeradefoto's ook last van.
Ja de zweem in de leuken (de eerste 4 fotos) komen door tl verlichting en/of daglicht en flitslicht
de laatste foto is zonder flits en enkel met bestaand licht gemaakt met een hoge iso van 2500
Nikon D3 + 24-70 + D80+MB80 + 18-135 + 16-85 VR + 70-300 VR + SB-600 + Lowepro Fastpack 350 + Manfrotto statieven

www.matthieuverhoeven.nl

kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart
Plaats reactie

Terug naar “Evenementen”