Zombiewalk Amsterdam 2011

Speciale activiteiten, gebeurtenissen en manifestaties

Topic Starter
GSAndré
Berichten: 528
Lid geworden op: za 21 nov 2009, 09:39
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Zombiewalk Amsterdam 2011

Bericht door GSAndré »

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding

9
Afbeelding
Motorrijden voegt geen jaren toe aan je leven, maar voegt leven aan je jaren toe!
Flickr

strangeartefact
Berichten: 4161
Lid geworden op: di 01 jun 2010, 09:31
Favoriete camera merk: Niet meer merk gebonden
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Re: Zombiewalk Amsterdam 2011

Bericht door strangeartefact »

Wat ontzettend gaaf......als ik geweten had dat dit was.....tjah Andre echt toffe serie, moet geweldig leuk zijn geweest daar!

Grts Peter
https://peterzeedijk.myportfolio.com/
-Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid-

a90
Berichten: 1242
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 21:49
Favoriete camera merk: Vtech

Re: Zombiewalk Amsterdam 2011

Bericht door a90 »

Het is allemaal nogal eeehh uitbundig zeg maar André.

Dit zijn foto's waarbij naar mijn mening de kracht van de fotograaf naar boven komt en hij daarmee het onderwerp overstijgt (in mijn ogen), dit omdat ik de fotografie heel erg sterk vind maar ik het onderwerp niet leuk vind. (dit is mijn mening en respecteer die van een ander ook uiteraard)

Foto 2 is bijvoorbeeld echt een hele fraaie plaat, de kleuren en de weglopende scherpte is geweldig, hele fraaie onscherpte in de achtergrond. Technisch dus een hele sterke plaat alleen wat de inhoud is bevalt me niet :)

Maar dat ben ik en stoor je niet aan mij , ik hou niet van griezels ;)
"All these idiots are worried about going green, worry more about having green"

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Zombiewalk Amsterdam 2011

Bericht door mikemix »

Ik heb hetzelfde als a90, onderwerp staat ver van me af (gelukkig maar).
#2 is zeker sterk te noemen.

strangeartefact
Berichten: 4161
Lid geworden op: di 01 jun 2010, 09:31
Favoriete camera merk: Niet meer merk gebonden
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Re: Zombiewalk Amsterdam 2011

Bericht door strangeartefact »

Oef, wat reageren a90 en mike op het onderwerp....Ok het is wat afwijkend maar prima toch? Ik ga even off topic als dat mag, ik voel me beetje aangesproken nml.

Als Will Smith in 'I Am Legend'' de zombies gaat uit moorden vinden we het mooi, hele volksstammen gaan naar Saw 3d etc. Je zal zien de heren boven mij nou net niet ;)
Wat is het dat julie zoiets hebben van dit is niet mijn ding, of zegt gelukkig maar als Michael?
Ik ben persoonlijk dol op dit soort dingen, ik weet dat andere met mij die dit gaaf vindenvaak zachtaardige mensen zijn dus dat het agressief is of zo , nah...


Hhaha let maar niet op me hoor, heb vakantie en dus tijd om eens over andere dingen dan de keiharde realiteit van mijn werk na te denken.
Ik zie soms dingen op me werk die horror zijn, dan is bovenstaande gewoon een glimlach(nep).

Moest het even kwijt mannen, sorry....

Peter

edit, ben ook wel benieuwd naar Andre, wat vind jij van het onderwerp, gewoon even de tchniek (die top is) vergetend.
https://peterzeedijk.myportfolio.com/
-Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid-

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Zombiewalk Amsterdam 2011

Bericht door mikemix »

Peter, je vat het te persoonlijk op.
Ik heb er niet veel mee, kan toch ?
Doet niets af aan de fotografische kwaliteiten.

strangeartefact
Berichten: 4161
Lid geworden op: di 01 jun 2010, 09:31
Favoriete camera merk: Niet meer merk gebonden
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Re: Zombiewalk Amsterdam 2011

Bericht door strangeartefact »

mikemix schreef:Peter, je vat het te persoonlijk op.
Ik heb er niet veel mee, kan toch ?
Ongetwijfeld....En dat kan en mag absoluut!!

back on topic maar weer!
https://peterzeedijk.myportfolio.com/
-Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid-

a90
Berichten: 1242
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 21:49
Favoriete camera merk: Vtech

Re: Zombiewalk Amsterdam 2011

Bericht door a90 »

Peter,

Het valt voor mij in de categorie theater en straattoneel (waar het uiteraard thuishoort) en vanuit dat perspectief kan ik het erg waarderen. André neemt de moeite om daar helemaal naartoe te gaan en met ons de beelden te delen, helemaal top.

Het is echter dermate goed gedaan dat het beeld bij mij gaat leven. Zo zie ik een half verbrand persoon waarbij ik in eerste instantie de associatie heb van een daadwerkelijk verminkt iemand, een niet al te prettige gedachte ondanks dat je weet dat het schmink en opmaak is.

Kortom deze sessie is zo goed geslaagd dat het zijn doel bij mij in ieder geval heeft bereikt, ervan uit gaande dat het doel choqueren en intimideren betreft van de uitvoerenden. Daarbij nog overtuigend vastgelegd door de fotograaf.

Wellicht dat een beter compliment niet denkbaar is voor zowel fotograaf als uitvoerende.

Let wel, het is geen negatieve reactie naar André of de uitvoerde acteurs, het is puur het soort vertoning waar ik niets mee kan en bij mij een reactie uitlokt. Een zelfde reactie heb ik bij "Real Life" fotografie als misdaad, ongevallen of oorlogs fotografie. Vaak ontzettend goed vastgelegd en met veel kunde gedaan maar vreselijk als het gaat om het interpreteren van het beeld.

Maar genoeg over gevoelige zieltjes nu, on topic !
"All these idiots are worried about going green, worry more about having green"

nikonshooter
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 19:48
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Rijswijk

Re: Zombiewalk Amsterdam 2011

Bericht door nikonshooter »

Top serie , echt wat voor Andre :duimop:


greetz
Nikonshooter

Topic Starter
GSAndré
Berichten: 528
Lid geworden op: za 21 nov 2009, 09:39
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Zombiewalk Amsterdam 2011

Bericht door GSAndré »

strangeartefact schreef:....................., ben ook wel benieuwd naar Andre, wat vind jij van het onderwerp, gewoon even de tchniek (die top is) vergetend.
Ik las dat er een zombiewalk in Amsterdam was, en wat gegoogled en afbeeldingen bekeken.
Men zou gaan verzamelen en daarna van de Dam naar het Vondelpark gaan lopen.

Dat lopen door de drukte (zaterdagmiddag) dwars door het centrum, leek mij al bijna onmogelijk om te fotograferen.
Vooruit rennen, plaatje schieten, en weer rennen !

Dus bij het vertrek daarnaar toe had ik alleen de 105 bij me, om alleen portretten te maken.
Uiteindelijk waren er slechts een man of 20, terwijl mijn verwachting veel hoger lag.

De "zombies"waren jongeren (organisatrice bleek zelf 19 jaar te zijn) maar heel erg vriendelijk, en bereidwillig voor de camera,
al ging het schminken van de laatst aangekomenen gewoon door.

Wat ik vind van het onderwerp;
Hmmm, ik heb er geen moeite mee, ik heb het gewoon beschouwd als verkleedde mensen waarvan ik dacht dat ik daar wel
aardige portretten van kon maken.

Vanavond zal ik alle foto's op Flicrkr zetten, dus voor diegene die e.e.a. niet erg vinden om naar te kijken, veel kijkplezier ;)
Motorrijden voegt geen jaren toe aan je leven, maar voegt leven aan je jaren toe!
Flickr
Plaats reactie

Terug naar “Evenementen”