Utrechts Provinciaal Damkampioenschap

Speciale activiteiten, gebeurtenissen en manifestaties

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6586
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Utrechts Provinciaal Damkampioenschap

Bericht door Skippy »

Gisteren heb ik op verzoek van de UPDB (Utrechtse Provinciale Dam Bond) het Utrechts Provinciaal Damkampioenschap gefotografeerd.

Er waren 54 wedstrijdspelers, van beginner tot gevorderd.

Hier een kleine serie van dit evenement. Technisch lastig, weinig ruimte, niet zo veel licht en uiteraard geen gebruik van flitslicht.

Apparatuur; Nikon D700, Tamron 28-75mm f2.8, Nikkor 85mm f1.8 AF-D , Nikkor 105mm f2 AF-D DC, Nikkor 180mm f2.8 AF-D

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

strangeartefact
Berichten: 4161
Lid geworden op: di 01 jun 2010, 09:31
Favoriete camera merk: Niet meer merk gebonden
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Re: Utrechts Provinciaal Damkampioenschap

Bericht door strangeartefact »

Moeilijke omstandigheden Luc, toch wat van kunnen maken, ik had ze op flickr al bekeken en was benieuwd hoe je zou selecteren voor lc, ik vind 10 de beste van deze.

grtn, Peter
https://peterzeedijk.myportfolio.com/
-Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid-

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Utrechts Provinciaal Damkampioenschap

Bericht door mikemix »

Mooi werk, Luc.
Wat opvalt is de goede constante kwaliteit van uitkaderen en bewerken van de serie.

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6586
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrechts Provinciaal Damkampioenschap

Bericht door Skippy »

strangeartefact schreef:Moeilijke omstandigheden Luc, toch wat van kunnen maken, ik had ze op flickr al bekeken en was benieuwd hoe je zou selecteren voor lc, ik vind 10 de beste van deze.

grtn, Peter
Dank Peter. Er staat inderdaad een hele serie van 50plus foto's op Flickr, voor wie ze allemaal wil bekijken :D ;)

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6586
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrechts Provinciaal Damkampioenschap

Bericht door Skippy »

mikemix schreef:Mooi werk, Luc.
Wat opvalt is de goede constante kwaliteit van uitkaderen en bewerken van de serie.
Dank Michael. Het kaderen viel niet mee in de kleine ruimte tussen de tafels. Volgende keer in de RAI graag ;)

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6586
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrechts Provinciaal Damkampioenschap

Bericht door Skippy »

Wat wellicht leuk of interessant is om op te merken is dat ik bij foto 1 t/m 3 gebruik heb gemaakt van de mogelijkheden die de kasten bieden die langs de wand zijn aangebracht. Daardoor kon ik vanaf hoogte de spelers fotograferen. Hier loont zich het ruim van tevoren aanwezig zijn en de zaal vooraf verkennen :tevreden:

Jolanda
Berichten: 1143
Lid geworden op: vr 24 jul 2009, 16:11
Favoriete camera merk: Nikon 1
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: In het gezellige Zuiden des lands

Re: Utrechts Provinciaal Damkampioenschap

Bericht door Jolanda »

Leuke serie.

Flitsend en vermoedelijk ook zeer (in-)spannend om te doen, een echte mannensport dus. Geen vrouw te zien.

Foto 2 en 5 vind ik de huidskleur iets te gelig in het gezicht, zeker als ik dat vergelijk met de kleur in foto 3.
En kan het zijn dat je iets anders met verscherpen aan het omgaan bent dan voorheen? (kan me vergissen hoor.)

Jolanda

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6586
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrechts Provinciaal Damkampioenschap

Bericht door Skippy »

Jolanda schreef:Leuke serie.

Flitsend en vermoedelijk ook zeer (in-)spannend om te doen, een echte mannensport dus. Geen vrouw te zien.

Foto 2 en 5 vind ik de huidskleur iets te gelig in het gezicht, zeker als ik dat vergelijk met de kleur in foto 3.
En kan het zijn dat je iets anders met verscherpen aan het omgaan bent dan voorheen? (kan me vergissen hoor.)

Jolanda
Dank Jo. Haha, zeker geen vrouwensport zo te zien. In 2009 deed er nog wel een jonge vrouw mee, jammer hoor.
Ik zie dat te gele niet, in alle foto's is trouwens al het geel iets verminderd omdat de automatische witbalans naar mijn smaak iets er naast zat. Of anderen jouw opmerking wel of niet beamen vind ik natuurlijk wel de moeite waard te lezen. Dank voor je commentaar!

Jolanda
Berichten: 1143
Lid geworden op: vr 24 jul 2009, 16:11
Favoriete camera merk: Nikon 1
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: In het gezellige Zuiden des lands

Re: Utrechts Provinciaal Damkampioenschap

Bericht door Jolanda »

Ik heb ook kritisch gekeken, weet dat je dat toch wel kunt hebben. De man met zijn armen over elkaar in foto 2 en de man met de bril in foto 5 daar viel me dat wat bij op.

Even nog een andere vraag, gebruik jij NX2 eigenlijk nog wel eens? Ik zit met een instelling die ik voor de update nog had en nu niet meer weet terug te vinden. Geef me evt. pb-tje als je er nog mee werkt.

J

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Utrechts Provinciaal Damkampioenschap

Bericht door mikemix »

Jolanda schreef:Flitsend en vermoedelijk ook zeer (in-)spannend om te doen, een echte mannensport dus. Geen vrouw te zien.
Jo, dit forum staat vrij om zoveel mogelijk vrouwensporten in beeldvorm te verslaan.
Graag zelfs.
Plaats reactie

Terug naar “Evenementen”