Firmware update voor Nikon D3: 2.02

Besturingssysteem voor camera's
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
remoss
Berichten: 9103
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Firmware update voor Nikon D3: 2.02

Bericht door remoss »

Er is een firmware update te downloaden voor de Nikon D3, n.l. versie 2.02:
nikon site schreef: De volgende verbeteringen zijn aangebracht in A- en B-firmware versie 2.02

- De automatische witbalans is verbeterd.
- Ondersteuning voor geheugenkaarten van 64 GB is toegevoegd.
- Als ISO-gevoeligheid instellen>Inst autom ISO-gevoeligheid in het opnamemenu is ingesteld op Aan, kan de optie Maximale gevoeligheid nu worden ingesteld in stappen van 1/3 LW, 1/2 LW of 1 LW, afhankelijk van persoonlijke instelling b1ISO-stapgrootte.
- De tijd die de camera wacht voordat de scherpstelling wordt aangepast in reactie op plotselinge wijzigingen in de afstand tot het onderwerp kan nu worden ingesteld op 5 (Lang), 4, 3 (Normaal), 2 of 1 (Kort) via persoonlijke instelling a4 FocusTracking met Lock-On. Met de toename van het aantal opties voor persoonlijke instelling a4 Focus Tracking met Lock-On wordt dit item na de firmware-upgrade ingesteld op 3 (Normaal). U kunt deze instelling naar wens aanpassen.
- De optie Dynamisch AF-veld is toegevoegd aan het item FUNC.-knop+ schijven (Voorbeeld + instelschijven, AE-L/AF-L + instelschijven) van persoonlijke instelling f4 FUNC.- knop toewijzen (f5 Voorbeeldknop toewijzen, f6 AE-L/AF-L knop toewijzen).
- Als AF-ON is geselecteerd voor persoonlijke instelling a9 AF-ON-knop of a10 Onderste AF-ON-knop, wordt de monitor nu uitgeschakeld als op de AF-ON-knop wordt gedrukt, zelfs als opname-informatie wordt weergegeven.
- Als AF-ON is geselecteerd voor persoonlijke instelling f6 AE-L/AF-L knop toewijzen>AE-L/AF-L knop indrukken, wordt de monitor nu uitgeschakeld als op de AE/AF-vergrendelingsknop wordt gedrukt, zelfs als opname-informatie wordt weergegeven.
- Het item Cameraklok instellen via GPS is toegevoegd aan de optie GPS in het setup-menu. Als Ja is geselecteerd, worden de datum- en tijdgegevens die zijn opgehaald via een verbinding met een GPS-apparaat, gebruikt om de interne klok van de camera in te stellen. Nadat u voor het eerst Ja hebt geselecteerd, moet u de camera uit- en weer aanzetten om de GPS-gegevens opnieuw op te halen.
- Als Inschakelen is geselecteerd voor GPS>Meter uit in het setup-menu, wordt de tijd voordat de meters worden uitgeschakeld nu met maximaal één minuut verlengd, zodat de camera GPS-gegevens direct kan ophalen nadat de camera is ingeschakeld en direct nadat de meters worden ingeschakeld (alleen met GPS-eenheid GP-1).
- Als Aan is geselecteerd voor Ruisonderdr. lange sluitertijd, deden zich problemen voor als u fotografeerde met een sluitertijd van meer dan 1 sec. maar minder dan of gelijk aan 8 sec. Dit probleem is nu verholpen.
- Het probleem dat ertoe leidde dat het scherpstelpunt niet werd getoond als beelden werden weergegeven die zijn opgenomen met continu-opname, is verholpen.
- Als bepaalde geheugenkaarten in de camera werden geplaatst, werd 'CHA' weergegeven in het bovenste LCD-venster en konden geen beelden worden vastgelegd. Dit probleem is nu verholpen.

Waarschuwingen voor gebruikers van Camera Control Pro 2

- Deze firmwareversies zijn niet volledig compatibel met Camera Control Pro 2 versie 2.7.0 en eerder. Sommige nieuwe menuopties zijn niet beschikbaar nadat de firmware-update is uitgevoerd.
- Gegevens over camera-instellingen die zijn opgeslagen vóór de upgrade kunnen niet worden geladen nadat de nieuwe firmware is geïnstalleerd.

Deze problemen worden opgelost in Camera Control Pro 2 versie 2.7.1 die naar verwachting in de nabije toekomst wordt uitgebracht.
[url_nv_extra=http://nikoneurope-nl.custhelp.com/app/ ... a_id/45694]Info en download voor Windows[/url_nv_extra]

[url_nv_extra=http://nikoneurope-nl.custhelp.com/app/ ... a_id/45718]Info en download voor Mac[/url_nv_extra]
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

Gino
In memoriam ♰
Berichten: 807
Lid geworden op: za 18 jul 2009, 11:03
Favoriete camera merk: Nikon en Leica
Locatie: Kapellebrug
Contacteer:

Re: Firmware update voor Nikon D3: 2.02

Bericht door Gino »

Ik kreeg net een email van Nikon waarin de nieuwe firmware aangekondigd werd.
Dacht, dat zal ik eens even op het forum knallen maar natuurlijk was René ons weer voor :klappen: :klappen: :klappen:
Zie dat er voor de D300s, de D700 en de D3x ook firmware updates zijn.
Groeten, Gino

Every man dies, not every man really lives!!!! (William Wallace)

http://www.flickr.com/photos/nikongino/
Gebruikersavatar

Topic Starter
remoss
Berichten: 9103
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Firmware update voor Nikon D3: 2.02

Bericht door remoss »

Gino schreef:Dacht, dat zal ik eens even op het forum knallen maar natuurlijk was René ons weer voor
Was toevallig vroeg op :danku:
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Firmware update voor Nikon D3: 2.02

Bericht door mikemix »

Ik kreeg 'm ook, iemand al in de camera zitten ?

[EDIT] versie 2.02 staat nu op mijn D3.
Keek er van op dat de A witbalans is aangepakt, vond deze altijd al erg goed, gemiddeld genomen.
Tot nu toe ziet alles er goed uit.

Gino
In memoriam ♰
Berichten: 807
Lid geworden op: za 18 jul 2009, 11:03
Favoriete camera merk: Nikon en Leica
Locatie: Kapellebrug
Contacteer:

Re: Firmware update voor Nikon D3: 2.02

Bericht door Gino »

mikemix schreef:Ik kreeg 'm ook, iemand al in de camera zitten ?
Niet in de D3 :twisted: :twisted: :twisted: helaas maar mijn D700 is weer up to date met versie 1.02
Wel handig dat de camera nu zelf de "A" & "B" versie installeert in één keer.
Groeten, Gino

Every man dies, not every man really lives!!!! (William Wallace)

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

Skippy
Berichten: 6554
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Firmware update voor Nikon D3: 2.02

Bericht door Skippy »

mikemix schreef:Keek er van op dat de A witbalans is aangepakt, vond deze altijd al erg goed, gemiddeld genomen.
Dat vind ik nou net met de D700 bij kunstlicht wat tegenvallen, hopelijk nu dan verbeterd. Ze zullen het niet voor de kat z'n viool aangepast hebben :mrgreen:

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Firmware update voor Nikon D3: 2.02

Bericht door mikemix »

Bij die D3 is dat wel goed :haha:

Ach, ik moet het nog zien Skip, een ruimte waar zowel halogeen licht, direct zonlicht en een raam aan de noordkant :shock:
Zal altijd lastig blijven.
Het komt toch altijd nog op ambacht aan in de nabewewerking ;)
Maar we zullen het beleven.

[EDIT]
Even een testje gedraaid, naar buiten gericht met sneeuw, in de kamer met blauwe gloed van buiten en bij raam+lichtkoepel
waar ook blauw licht overheerst, de beelden ogen schoner/neutraler dan de werkelijkheid bij WB op A :shock:
Ben wel blij verrast.
Plaats reactie

Terug naar “Firmware”