ViewNX 2.0.3

Gratis, wat wil je nog meer
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
remoss
Berichten: 9123
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

ViewNX 2.0.3

Bericht door remoss »

Er zijn nieuwe versies van ViewNX uitgebracht n.l. versie 2.0.3

Windows: http://nikoneurope-nl.custhelp.com/app/ ... _id/150289
Mac: http://nikoneurope-nl.custhelp.com/app/ ... _id/150289

Wijzigingen in versie 2.0.3 (Windows)
- Als de instelling Witbalans in het palet Aanpassingen werd gewijzigd voor NRW (RAW)-foto's die zijn gemaakt met de instelling Hi 1 voor ISO-gevoeligheid van de COOLPIX P7000, kreeg de hele foto een magenta zweem. Dit probleem is nu verholpen.
- In sommige zeldzame gevallen werden niet de correcte tinten weergegeven als een monitorprofiel van een andere leverancier (niet van Nikon) werd gebruikt. Dit probleem is nu verholpen.
- Het probleem waardoor een project van Nikon Movie Editor niet als filmbestand kon worden geëxporteerd als Achtergrondmuziek gebruiken op het tabblad Audio is ingeschakeld, is verholpen.
- Het probleem waardoor ViewNX 2 niet correct werd gestart in de Deense versie van Windows XP, is verholpen.

Wijzigingen in versie 2.0.2
- Ondersteuning voor de D7000 is toegevoegd.
- De gegevens over de flitser die worden weergegeven in het gedeelte Flitser van het palet Metagegevens, zijn gewijzigd.
- De weergavemethode voor de flitscorrectiewaarde is gewijzigd voor foto's die zijn gemaakt met de D3100 of de D7000.
(De totale correctiewaarde van de camera en de optionele flitser samen wordt nu weergegeven.)
- Zoomstand, Verlichtingspatroon, Nikon-diffusiekap en Flitswaardevergrendeling zijn toegevoegd aan het gedeelte Flitser van het palet Metagegevens voor foto's die zijn gemaakt met de D3100 of de D7000.
- De formaten 640 × 424 en 320 × 216 voor D-films zijn toegevoegd aan de exportformaten voor films die zijn gemaakt met Nikon Movie Editor.
- Het probleem waardoor geen gegevens werden weergegeven in het palet Metagegevens voor foto's die zijn gemaakt met automatische onderwerpselectie met de D3100, is verholpen.
- Het probleem waardoor dia-overgangseffecten voor diashows niet werken, is verholpen.

Opmerkingen
Als bestanden worden overgezet met Nikon Transfer 2
- Beeldoverdracht met Nikon Transfer 2 is niet mogelijk met de volgende camera's:
- COOLPIX 910/900/600/300/100
- Beeldoverdracht met Nikon Transfer 2 terwijl de camera op de computer is aangesloten, is niet mogelijk met de volgende camera's. Gebruik een kaartlezer om foto's over te zetten.
- D1, D1X, D1H
- COOLPIX 950/800/700
- COOLPIX 990/880 (onder Windows 7)

Wijzigingen in versie 2.0.3
- Als de instelling Witbalans in het palet Aanpassingen werd gewijzigd voor NRW (RAW)-foto's die zijn gemaakt met de instelling Hi 1 voor ISO-gevoeligheid van de COOLPIX P7000, kreeg de hele foto een magenta zweem. Dit probleem is nu verholpen.

Wijzigingen in versie 2.0.2 (Mac)
- Ondersteuning voor de D7000 is toegevoegd.
- De gegevens over de flitser die worden weergegeven in het gedeelte Flitser van het palet Metagegevens, zijn gewijzigd.
- De weergavemethode voor de flitscorrectiewaarde is gewijzigd voor foto's die zijn gemaakt met de D3100 of de D7000.
(De totale correctiewaarde van de camera en de optionele flitser samen wordt nu weergegeven.)
- Zoomstand, Verlichtingspatroon, Nikon-diffusiekap en Flitswaardevergrendeling zijn toegevoegd aan het gedeelte Flitser van het palet Metagegevens voor foto's die zijn gemaakt met de D3100 of de D7000.
- De formaten 640 × 424 en 320 × 216 voor D-films zijn toegevoegd aan de exportformaten voor films die zijn gemaakt met Nikon Movie Editor.
- Het probleem waardoor geen gegevens werden weergegeven in het palet Metagegevens voor foto's die zijn gemaakt met automatische onderwerpselectie met de D3100, is verholpen.
- Als een film die is opgenomen met 30 bps met de D3100 werd toegevoegd aan het storyboard van een Nikon Movie Editor-project dat begint met een foto of film, als daarna een overgangseffect werd toegevoegd en als het project vervolgens werd geëxporteerd als een film van 24 bps, was de film volledig wit. Dit probleem is nu verholpen.
- Als twee H.264-films die zijn opgenomen met 24 bps werden toegevoegd aan het storyboard van Nikon Movie Editor, als daarna een overgangseffect werd toegevoegd en als het project vervolgens vooraf werd bekeken, was alleen de tweede film zichtbaar in het overgangsgedeelte van het project. Dit probleem is nu verholpen. Daarnaast was de totale afspeelduur langer dan de werkelijke afspeelduur, kon de schuifregelaar niet helemaal naar het einde worden verplaatst en werd de opgegeven achtergrondmuziek niet afgespeeld. Deze problemen eveneens zijn verholpen.
Hoe ouder ik word, des te beter ik was
Gebruikersavatar

Genster
ex-LC'er
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma 14 jun 2010, 16:53
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: ViewNX 2.0.3

Bericht door Genster »

Ook deze heb ik gedownload, maar ik denk niet dat ik hem zal gebruiken. Ik gebruik NX2.
Wel tof dat je ons even tipt :duimop:
Gegroet,
"Genster"
Plaats reactie

Terug naar “Freeware”