Een ochtendje Doel

Mooie verlaten plaatsen, gebouwen enz...

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Een ochtendje Doel

Bericht door mikemix »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Als je de foto's als serie plaatst moet je ook zorgen dat het als serie overkomt.
Verschillende manieren van bewerken doen mijns inziens dan afbreuk.
#2 en #3 doen mij de sfeer goed overkomen.
Gebruikersavatar

Topic Starter
Willem Focus
Berichten: 69
Lid geworden op: ma 22 apr 2013, 19:54
Bewerk mijn foto's: Ja

Re: Een ochtendje Doel

Bericht door Willem Focus »

Skippy schreef:
Willem Focus schreef:
Skippy schreef:Leuke serie Willem. Soms iets te fanatiek aan de schuifjes getrokken, o.a. zichtbaar aan de lucht in foto 3.
Ja, het is dan oppassen met Nik ik herken het wel. Kun je dan niet het RAW origineel iets onderbelichten voor dat je 'm als Tiff Nik in mikt?
Of de hooglichten In Lightroom RAW terughalen, met Lightroom kun je daar vrij ver in gaan.
Heb nog eens getracht om dat gat te dichten, maar het is zo'n felle zonnestraal die er door komt dat ik het niet voor elkaar krijg. En dan vind ik de versie die er nu staat toch wat meer hebben.
Ook in de nabewerking van "de Engel van Doel" krijg ik ondanks exact dezelfde nabewerking als met de andere opnames niet hetzelfde beeld als bij de rest.

Het zij zo.

Groet en bedankt voor jullie commentaar. Willem ;)
Hoe meer ik leer, des te meer realiseer ik me dat ik nog niets weet !
Gebruikersavatar

Cyrus
Berichten: 1559
Lid geworden op: vr 01 apr 2011, 22:20
Favoriete camera merk: Sony - Olympus
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: NH
Contacteer:

Re: Een ochtendje Doel

Bericht door Cyrus »

Mooie serie! Ben het met Michael eens dat de bewerking binnen een serie wel zoveel mogelijk gelijk dient te zijn (iets dat ik ook heb moeten leren). Los daarvan: sprekende platen!

Ik ben er afgelopen voorjaar geweest, het is best indrukwekkend als je er rondloopt.
Groeten,
Edwin

flickr
Plaats reactie

Terug naar “Urban”