Cristallerie België - augustus 2016

Mooie verlaten plaatsen, gebouwen enz...
Gebruikersavatar

Topic Starter
Cyrus
Berichten: 1559
Lid geworden op: vr 01 apr 2011, 22:20
Favoriete camera merk: Sony - Olympus
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: NH
Contacteer:

Re: Cristallerie België - augustus 2016

Bericht door Cyrus »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Dank heren!
Groeten,
Edwin

flickr

Robin
Berichten: 1934
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 11:33
Favoriete camera merk: lichtbox
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Cristallerie België - augustus 2016

Bericht door Robin »

Erg fraaie en verzorgde serie Edwin.
Robin's Flickrstream

Bad Sound Kills Good Music
Gebruikersavatar

ger k.
Berichten: 1376
Lid geworden op: wo 30 dec 2009, 18:23
Favoriete camera merk: SONY A7RV
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Berg en Dal

Re: Cristallerie België - augustus 2016

Bericht door ger k. »

Cyrus schreef:Dat lijkt een logische verklaring, de AF van de PEN verwent je wel enorm als fotograaf. Snel en precies, zoals het hoort. En ook in low light verrassend goed. Maar ik weet niet of dat in deze situatie ook op gaat. De Sony A7II heeft ook 5-assige IBIS en stond daarnaast op statief (met IBIS uit). De foto's van de PEN zijn stuk voor stuk uit de hand genomen, IBIS aan op 5 assen (intelligente stand).

De Sony is inderdaad ietsje trager qua AF, niettemin nog steeds erg rap, ook in low light (beslist beter dan mijn ex-Nikons D610 en Df). De Sony heeft i.t.t. de PEN ook Phase-Detect AF, dus qua accuratesse zou de Sony in het voordeel moeten zijn. Bij statische onderwerpen als deze lijkt mij het qua AF tussen deze twee camera's dan gelijkspel, in ieder geval wat de techniek betreft dan.

Ik duik één dezer dagen in de RAW-files en mijn bewerkingen in LR, om te zien of het resultaat nu toevallig net met deze foto's sub-optimaal is, of alle foto's uit de A7II van die dag hier last van hebben of dat ik wellicht in post niet het maximale uit de combinatie beetje verscherpen + beetje NR heb gehaald.
Probeer CaptureOne maar eens, dan komen er wel andere/betere resultaten van de foto's met de SONY.
Fotograferen is schrijven met licht.
Plaats reactie

Terug naar “Urban”