Vakantie en geheugen

Van harde schijf tot MicroSD

Topic Starter
Jop
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 16 jun 2010, 00:10
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Vakantie en geheugen

Bericht door Jop »

Over een aantal maanden is het zover, dan ga ik 3 weken op pad in New York e.o.! :D Uiteraard neem ik mijn camera mee en ben ik van plan daar lekker veel foto's te gaan nemen. Daarom ben ik nu aan het kijken hoe ik het beste het geheugen kan regelen. Ik heb nu 1 SD kaart van 4 GB waar ik ongeveer 500 RAW foto's kan nemen. Ik heb zo'n vermoeden dat dat niet genoeg gaat zijn :oops:
Hebben jullie misschien tips om van het geheugen geen probleem te maken (oftewel, hoe regelen jullie dat tijdens vakantie)?

Opties die bij mij opkomen zijn onder andere:
- Extra geheugenkaartjes (2 of 3 extra meenemen);
- iPad;
- Netbook;
Enige waar ik verder rekening mee houdt, het liefst moet het niet te veel kosten en makkelijk te gebruiken.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen/tips/do's & dont's!

Groeten, Jop
| Nikon D5000 | Bereik: 10-300 | Tassen om al dit moois mooi te houden | 4 poten om het (af en toe) vast te houden |
flickr
Gebruikersavatar

Daniël
Berichten: 3356
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 16:17
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Thuis

Re: Vakantie en geheugen

Bericht door Daniël »

extra geheugen kaartjes is goedkoper Jop.
Daarna volgens mij notebook en daarna de iPad volgens mij.
Maar misschien is de iPad wel goedkoper in US? De kaartjes waarschijnlijk ook wel ;)

Hoe wij het doen?
Laptop mee en daar alles op zetten. Vervolgens met externe HDD overzetten naar mijn computer om door de molen te halen :grijns:

Riemke
Berichten: 1013
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 18:17
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: Vakantie en geheugen

Bericht door Riemke »

Ik zou inderdaad wat geheugenkaartjes bijkopen. Dat is relatief de goedkoopste oplossing. Evt. een imagetank? Die zijn tegenwoordig ook niet zo heel duur meer.

Topic Starter
Jop
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 16 jun 2010, 00:10
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Vakantie en geheugen

Bericht door Jop »

Dank voor de reacties Daniel en Riemke! Inderdaad, kaartjes zijn goedkoper (misschien wel combineren met een bezoek aan B&H in New York, om van de 'noodzaak' een deugd te maken), dat is en was financieel gezien de meest gunstige optie. iPad zou meer een gadget-optie zijn, maar op dit moment niet echt serieus. Een laptop/netbook meenemen is ook nog een serieuze optie, die zijn relatief ook niet zo duur tegenwoordig.
Riemke schreef:Evt. een imagetank? Die zijn tegenwoordig ook niet zo heel duur meer.
Daar had ik nog niet aan gedacht, zal ik vanavond eens naar gaan zoeken op het web. Bedankt voor de tip!
| Nikon D5000 | Bereik: 10-300 | Tassen om al dit moois mooi te houden | 4 poten om het (af en toe) vast te houden |
flickr
Gebruikersavatar

Daniël
Berichten: 3356
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 16:17
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Thuis

Re: Vakantie en geheugen

Bericht door Daniël »

hmmm, ik herriner me nog een gesprekje afgelopen zondag dat er toch mogelijk een D90 kwam i.p.v. een D5000.
Zou eerder daarvoor gaan dan een elektronisch A4 papier (met een dikke ;) natuurlijk)

En betreft imagetank:
http://www.mobile-harddisk.nl/imagetank ... d465ad1104

Topic Starter
Jop
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 16 jun 2010, 00:10
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Vakantie en geheugen

Bericht door Jop »

Haha ja maar voor de camera is een apart spaarpotje ;) Het geheugenprobleem valt onder de vakantie :lol:
| Nikon D5000 | Bereik: 10-300 | Tassen om al dit moois mooi te houden | 4 poten om het (af en toe) vast te houden |
flickr

Renik
Berichten: 635
Lid geworden op: ma 19 apr 2010, 23:18
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Vakantie en geheugen

Bericht door Renik »

Ben je er inmiddels al uit Jop? Heb/had hetzelfde 'probleem' met een geplande trip naar Borneo volgende maand...
Zelf gekozen voor wat extra kaartjes en de iPad gaat mee als backup en viewer (als ik die connection kit nog op tijd binnen krijg haha)

Kaartjes denk ik max 8gb per stuk maar misschien 1 van 16gb...
In totaal 24gb aan kaartjes mee - denk/verwacht (hoop) dat dat voldoende zal zijn...

Topic Starter
Jop
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 16 jun 2010, 00:10
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Vakantie en geheugen

Bericht door Jop »

Zoals het er nu naar uit ziet, ga ik voor de extra geheugenkaartjes. Is gewoon de goedkoopste oplossing. Heel misschien neem ik een netbook mee, maar dat is echt afhankelijk van de ruimte in de tas.. Als ik een netbook meeneem, dan hoef ik minder extra geheugenkaartjes te kopen en de netbook heb ik al. Eventueel kan ik de kaartjes ook gewoon in NY kopen, van de noodzaak een deugd maken en naar B&H :lol:
| Nikon D5000 | Bereik: 10-300 | Tassen om al dit moois mooi te houden | 4 poten om het (af en toe) vast te houden |
flickr
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9123
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Vakantie en geheugen

Bericht door remoss »

B&H moet je sowieso heen :) Niet zo goed voor een eventuele aankoop syndroom, die wordt er goed wakker van ha ha.
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

David
Berichten: 1866
Lid geworden op: ma 26 apr 2010, 19:34
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Vakantie en geheugen

Bericht door David »

Zo'n Epson p - serie is erg handig, merk ik nu ook. Ik heb zelf de 4000. Je ziet je foto's beter dan op het camera schermpje, en er kan 80 gb op.
Plaats reactie

Terug naar “Opslag”