Olympus OM-D E-M5

Sensoren met vaste verhouding

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6556
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Olympus OM-D E-M5

Bericht door Skippy »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

mikemix schreef:Liep zaterdag in Amsterdam langs een middelbare school.
In de hekken om de school hingen grote spandoeken van Olympus.
Bijzondere manier van nieuwe (toekomstige) doelgroep aanboren.
Niet te duur en groot bereik. Snap alleen de doelgroep niet zo, of moeten de middelbare scholieren nog meer gaan lenen? :denk:

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Olympus OM-D E-M5

Bericht door mikemix »

Nu de vastgoed crisis, erna studenten crisis....
Geen idee. Vond het wel een opmerkelijke actie.
Nu vertel ik het hier op het forum dus het blijkt te werken...

strangeartefact
Berichten: 4161
Lid geworden op: di 01 jun 2010, 09:31
Favoriete camera merk: Niet meer merk gebonden
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Re: Olympus OM-D E-M5

Bericht door strangeartefact »

https://peterzeedijk.myportfolio.com/
-Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid-

strangeartefact
Berichten: 4161
Lid geworden op: di 01 jun 2010, 09:31
Favoriete camera merk: Niet meer merk gebonden
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Re: Olympus OM-D E-M5

Bericht door strangeartefact »

https://peterzeedijk.myportfolio.com/
-Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid-

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6556
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Olympus OM-D E-M5

Bericht door Skippy »

Afgelopen donderdag met een OM-D gespeeld bij Foto Nivo Schweitzer in Amsterdam.
in een direct vergelijk met de Fuji X-E1 viel de autofocus snelheid van de OM-D in positieve mate op.
En het feit dat je net zoals op een Nikon zonder poespas het focuspunt met de 4-weg controller kan verplaatsen.
Wel een heel kleine camera met dito veel kleine knopjes. Zeg maar een te heet gewassen digitale reflex.
Ik heb geen grote jatten maar zelfs ik had af en toe moeite met de ergonomie. Misschien een kwestie van wennen.
Overigens maakt Olympus een mooi rijtje vaste brandpunten voor Micro Four Thirds; 12mm f2, 17mm f1.8, 45mmf1.8 en 75mm f1.8.
Wat ook opvalt is dat de OM-D na de introductie niet in prijs verlaagd is. Blijkbaar worden ze ergens heel goed verkocht.
Gebruikersavatar

Marco
In memoriam ♰
Berichten: 3143
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 23:04
Favoriete camera merk: telkens iets anders
Bewerk mijn foto's: Nee
Contacteer:

Re: Olympus OM-D E-M5

Bericht door Marco »

Maar, maakt ie een kans bij jou tegen de Fujifilm X-E1 ?
Ik begrijp dat die lonkt, maar jij zou, als fanatieke nabewerker, wel eens een op problemen kunnen stuiten met de X-E1. Totdat Adobe er ooit klaar voor is om de RAW bestanden goed te verwerken.311
flickr

Dragging heavy cameras is so uncool...

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6556
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Olympus OM-D E-M5

Bericht door Skippy »

Marco schreef:Maar, maakt ie een kans bij jou tegen de Fujifilm X-E1 ?
Ik begrijp dat die lonkt, maar jij zou, als fanatieke nabewerker, wel eens een op problemen kunnen stuiten met de X-E1. Totdat Adobe er ooit klaar voor is om de RAW bestanden goed te verwerken.311
Een kans? Wellicht, ik ben meer een liefhebber van mooie objectieven dan van mooie camera's. Digitale camera's vergaan, mooi glas blijft bestaan.
En ik vind de Fuji X100 een goede camera maar wat zou het lekker zijn als je met zo'n Fuji qua autofocus in de buurt van de snelheid van een dslr zou kunnen komen.
Overigens lees je op het web steeds meer fotografen (ook de "betere") die afstappen van de tijdrovende RAW-nabewerking. Misschien moet ik daar in ieder geval voor de vakantiefoto's maar eens over nadenken.
Ik heb dat (Jpeg's licht nabewerken, zelfs in batch) jarenlang gedaan met mijn LX3-kiekjes en dat is toch redelijk uitgepakt.
Gebruikersavatar

Arthur Mol
Berichten: 481
Lid geworden op: za 25 jan 2014, 23:18
Favoriete camera merk: Die ik bij me heb..
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Rotterdam

Re: Olympus OM-D E-M5

Bericht door Arthur Mol »

Ik ben vandaag ten prooi gevallen aan de specs en het (lage) gewicht van de O-MD E-M5 markII. De gehele Nikon boel is verkocht (ik kom van D7100 met 17-55 F2.8, 300F4, 105 F2.8VR Tokina 11-16F2.8 en zo..). Belangrijkste reden van overstappen is de enorme gewichtsbesparing. Nadeel van de E-M5II is wel de grip. Daarom heb ik er de batterijgrip bij genomen. Dat is een hele verbetering. Verder is de keuze gevallen op de 12-40 F2.8, een zogenaamde supersnelle "Pro" lens. Samen met de 5 assige stabilisatie, lage ruis bij hoge ISO gaan wij wel vrienden worden verwacht ik. Nu is het wachten op de nieuwe 300 F4 Pro. Onbekend is wanneer die uitkomt. Hopelijk dit jaar nog. Wellicht ga ik de mm's daar tussen ook missen, de 40-150 F2.8 is dan een goede optie.

Wat betreft de druppels op de foto die hier eerder geplaatst is, dat zou zomaar echt kunnen zijn. Het zoontje van een collega van me had vla over zijn E-M1 heen gegooid. Olympus zelf gaf de tip om de boel onder de kraan af te spoelen.. Gedaan dus, en geen enkel probleem! Camera werkt normaal als voor de vla..

https://www.youtube.com/watch?v=NjNDCCKkFZE
Sony RX10 MKIII + MKIV.
flickr

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6556
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Olympus OM-D E-M5

Bericht door Skippy »

Hoi Arthur, welkom bij de club van v/h gewichtheffers! Mooie set heb je gekocht, zal even wennen zijn maar daarna zal je elke keer blij zijn als je met een kleine en lichte tas op pad kunt. Ben benieuwd naar de foto's, veel plezier in ieder geval.
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9123
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Olympus OM-D E-M5

Bericht door remoss »

Mooie set Arthur, veel plezier ermee!
Skippy schreef:Overigens lees je op het web steeds meer fotografen (ook de "betere") die afstappen van de tijdrovende RAW-nabewerking. Misschien moet ik daar in ieder geval voor de vakantiefoto's maar eens over nadenken.
Hear hear :D
Hoe ouder ik word, des te beter ik was
Gebruikersavatar

Arthur Mol
Berichten: 481
Lid geworden op: za 25 jan 2014, 23:18
Favoriete camera merk: Die ik bij me heb..
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Rotterdam

Re: Olympus OM-D E-M5

Bericht door Arthur Mol »

Dank dank! Pfft wat een gezoek naar de juiste instellingen zeg, dat is wel even wat anders.. Niet slechter of beter, gewoon een andere indeling, even wennen. Maar als je het dan gevonden hebt, dan heb je ook wat! :):

Afbeelding

Afbeelding

Voor wat betreft de test van de de ruis bij hoge ISO en de test van de 5 assige stabilisatie heb ik de volgende foto gemaakt, ISO 5000 (!), F6.3, A1/10(!), los uit de hand dus! Ja, ik zie ruis, maar hé.. ISO 5000.. Ik vind het niet verkeerd. Oh, er staat een copyright van Karin Brussaard (Olympus ambassadrice) op zie ik nu, van haar had ik dus de camera geleend om te kunnen testen.

Afbeelding
Sony RX10 MKIII + MKIV.
flickr
Plaats reactie

Terug naar “Micro Four Third”