Casio G-Shock Gulfmaster

De naam zegt alles
Gebruikersavatar

Topic Starter
remoss
Berichten: 9123
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Casio G-Shock Gulfmaster

Bericht door remoss »

Van de week mijn nieuwe horloge binnengekregen, de G-Shock GWN-1000B-1AER of wel Gulfmaster.
Behalve de tijd heeft de machine een bak mogelijkheden zoals temperatuurmeting, barometer, hoogtemeter, kompas, getijde aanduiding en natuurlijk de standaard toeters en bellen als stopwatch, timer en dergelijke. Gelijkzetten is niet nodig, het synchroniseert de tijd via de diverse beschikbare signalen overal in op de aardbol. Ook batterijen vervangen is niet nodig, het loopt op zonne-energie.

Ik dacht even wat foto's te maken maar dat viel zomaar tegen. Ik kon al geen goede ondergrond vinden (daar moet ik toch eens echt achteraan) en de lichtinval kreeg ik niet lekker. Ook dubbele secondenwijzers door te lange sluitertijd is er zo een.
Maar goed, ik plaats ze toch om het horloge te showen zeg maar ;)

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

robcctje
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 25 mei 2014, 09:55
Bewerk mijn foto's: Ja

Re: Casio G-Shock Gulfmaster

Bericht door robcctje »

Het is niet mijn ding,maar hoe je de beelden maakt vind ik knap :duimop:

Gr Rob
Gebruikersavatar

Topic Starter
remoss
Berichten: 9123
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Casio G-Shock Gulfmaster

Bericht door remoss »

Dank Rob!
Hoe ouder ik word, des te beter ik was
Gebruikersavatar

Genster
ex-LC'er
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma 14 jun 2010, 16:53
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Casio G-Shock Gulfmaster

Bericht door Genster »

Mooie platen van een mooi klokkie :):
Gegroet,
"Genster"

a90
Berichten: 1242
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 21:49
Favoriete camera merk: Vtech

Re: Casio G-Shock Gulfmaster

Bericht door a90 »

Ik vind ze wel erg fraai gelukt René ! Is de ondergrond een aanrechtblad ? dat kan eigenlijk niet want de structuur is daar te fijn voor maar ik weet even niet wat het wel is.

Wat mij verder opvalt is de gestoken scherpte, de relatief grote DOF (vast geen full frame sensor) maar de ook ietwat onrustige oof, het oogt wat ruizig bv bij foto 1 een het einde van het bandje. Knap vind ik verder de belichting zonder al te veel schaduw en spiegeling.

En dan te bedenken dat de enige luxe op mijn horloge de datum is :):
"All these idiots are worried about going green, worry more about having green"
Gebruikersavatar

Topic Starter
remoss
Berichten: 9123
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Casio G-Shock Gulfmaster

Bericht door remoss »

Thx mensen, Die ondergrond is de opbergmap van mijn laptopje :) Ik vind de structuur te grog en de kleur te licht. Moet ik nog wat anders voor vinden. Heb wel een zwarte plaat maar die glimt weer teveel.

Een kleinere dof was op zich geen punt geweest op f/2.4. f/8 is het grootste wat ik heb gebruikt. Die onrustige dof komt naar mijn idee op nr1 vooral door de structuur van de ondergrond, wordt je kriegelig van als je er lang naar kijkt ha ha.
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

Skippy
Berichten: 6556
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Casio G-Shock Gulfmaster

Bericht door Skippy »

Mooie toevoeging aan de collectie Renė. Wat een bruut apparaat zeg. Leuk die Remoss inscriptie, maakt het persoonlijk. Dit soort close-up fotografie is lastig, ik vind de resultaten die jij behaalt zonder uitgebreide belichting en trucs als focus stacking meer dan ok. Voor alternatieven qua ondergrond zou je bij de Xenos , Kwantum of Ikea kunnen kijken, dienbladen etc. zijn goed geschikt hiervoor.
Gebruikersavatar

Topic Starter
remoss
Berichten: 9123
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Casio G-Shock Gulfmaster

Bericht door remoss »

Dank Luc en goede tip voor de ondergrond, die neem ik mee!

Met het licht wil ik het altijd doen met het beschikbare licht op dat moment. En dat betekent licht wat de kamer binnenvalt, vaak dus verkeerde lichtinval op het onderwerp en dan zit ik te klooien met plaatjes board om licht tegen te houden en een ander plaatje om juist weer licht te reflecteren. Zie je me al zitten met 2 plaatjes in mijn handen en dan ook nog een foto maken, in de wetenschap dat ik heel slecht los rechtop kan zitten ha ha. Maar dat vind ik juist weer geweldig om te doen, weet niet zeker waarom maar het zal deels wel de uitdaging zijn.
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

Skippy
Berichten: 6556
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Casio G-Shock Gulfmaster

Bericht door Skippy »

Ik ken je goed genoeg om je inderdaad zo te zien zitten, opgeven is geen optie! Tijd voor een lightbox en een stel regelbare (led?) lampjes?
Gebruikersavatar

Topic Starter
remoss
Berichten: 9123
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Casio G-Shock Gulfmaster

Bericht door remoss »

Moet niet te makkelijk worden hè ;) Maar ga me wel eens een beetje oriënteren hiervoor!
Hoe ouder ik word, des te beter ik was
Plaats reactie

Terug naar “Productfotografie”