Amersfoort (NL), piano bij de Kringloopwinkel

Heb je iets heel speciaals met je foto's gedaan, post ze hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
Frederix
Berichten: 920
Lid geworden op: za 22 aug 2009, 17:16
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Amersfoort (NL), piano bij de Kringloopwinkel

Bericht door Frederix »

Ik heb dit digitale zijstapje geplaatst in "Speciale bewerkingen" omdat dat digitale gedoe voor mij best wel speciaal is.

Ik heb in de Kringloopwinkel de onderstaande foto's gemaakt van een schitterende piano. Er ontbreken wat onderdelen, maar dat mag de pret niet drukken. Met deze serie heb ik geprobeerd om het verval in beeld te brengen. Eerst ongetwijfeld een mooi instrument, nu slechts een stoffig en gebrekkig restant van dat instrument.

Afbeelding
Foto 1




Afbeelding
Foto 2




Afbeelding
Foto 3




Afbeelding
Foto 4
met een vriendelijke groet

Fred Oosterhuis

Fred Oosterhuis Photography (bedrijfswebsite)

Foto's van Fred (vrij werk)


Het belangrijkste onderdeel van een camera is en blijft de fotograaf zelf.
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9142
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Amersfoort (NL), piano bij de Kringloopwinkel

Bericht door remoss »

Op zich een prachtige piano, maar niet zulke spannende beelden verder. Wel goed gebruikte scherptediepte in 2 en 3.
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

Skippy
Berichten: 6580
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Amersfoort (NL), piano bij de Kringloopwinkel

Bericht door Skippy »

Prima compo's en fijne warme kleuren. Goed gebruik van scherptediepte ook, dit rechtstreeks uit de camera op f2?

strangeartefact
Berichten: 4161
Lid geworden op: di 01 jun 2010, 09:31
Favoriete camera merk: Niet meer merk gebonden
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Re: Amersfoort (NL), piano bij de Kringloopwinkel

Bericht door strangeartefact »

Lekker wegkijken naar die piano, idd mooie kleuren.

Peter
https://peterzeedijk.myportfolio.com/
-Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid-
Gebruikersavatar

Topic Starter
Frederix
Berichten: 920
Lid geworden op: za 22 aug 2009, 17:16
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Amersfoort (NL), piano bij de Kringloopwinkel

Bericht door Frederix »

Op het NCN-forum werd opgemerkt dat dit waarschijnlijk een erg oude piano is. Dit kun je opmaken uit de tekst op de piano. Duitsland heeft immers al erg lang geen koningen meer. De fabriek dateert van 1831 en bestaat nog steeds.

@ Remoss,
De beelden hoeven wat mij aangaat niet spannend te zijn. Wat ik wel wilde laten zien is het verval van dit instrument. De warme tinten en de zachte glans van het hout (bv op foto 1), het verval door bv het ontbreken van hamertjes, de dikke laag stof (foto 2, vooral foto 3) en de zachte glans van de koperen pedalen (foto 4). Op zich ben ik wel tevreden met hoe dat uit de foto naar voren komt.

@ Skippy,
De beelden zijn niet zo uit de camera, maar op mijn manier bewerkt. Ik heb deze opnamen gemaakt op zijn P-stand, het diafragma was inderdaad 2, maar dit was echter niet bewust gekozen, maar heeft te maken met de lichtomstandigheden in de winkel. Het is even wennen, maar ik begin steeds bewuster met de mogelijkheden van dit machientje om te gaan.
met een vriendelijke groet

Fred Oosterhuis

Fred Oosterhuis Photography (bedrijfswebsite)

Foto's van Fred (vrij werk)


Het belangrijkste onderdeel van een camera is en blijft de fotograaf zelf.

Skippy
Berichten: 6580
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Amersfoort (NL), piano bij de Kringloopwinkel

Bericht door Skippy »

Frederix schreef:@ Skippy,
De beelden zijn niet zo uit de camera, maar op mijn manier bewerkt. Ik heb deze opnamen gemaakt op zijn P-stand, het diafragma was inderdaad 2, maar dit was echter niet bewust gekozen, maar heeft te maken met de lichtomstandigheden in de winkel. Het is even wennen, maar ik begin steeds bewuster met de mogelijkheden van dit machientje om te gaan.
Ik bedoelde te vragen of je wel/niet digitaal onscherpte had aangebracht in de nabewerking maar niet dus. Overigens heeft de LX3 wat mij betreft aardig wat onzinnige mogelijkheden. Zo zijn er wel erg veel autofocus-mogelijkheden om over de overdaad aan onzinnige Scene=modes (Baby- en Pet-mode met geboortedatum) maar te zwijgen. Bedankt voor de toelichting!
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9142
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Amersfoort (NL), piano bij de Kringloopwinkel

Bericht door remoss »

Frederix schreef:@ Remoss,
De beelden hoeven wat mij aangaat niet spannend te zijn. Wat ik wel wilde laten zien is het verval van dit instrument. De warme tinten en de zachte glans van het hout (bv op foto 1), het verval door bv het ontbreken van hamertjes, de dikke laag stof (foto 2, vooral foto 3) en de zachte glans van de koperen pedalen (foto 4). Op zich ben ik wel tevreden met hoe dat uit de foto naar voren komt.
Met spannend bedoelde ik meer boeiend. Maar dan spreek ik geheel voor mezelf. Ik heb wellicht niets met zo'n oude piano.
Wat je wilt laten zien is verder prima in beeld gebracht en als je zelf tevreden bent is het helemaal goed.
Hoe ouder ik word, des te beter ik was
Plaats reactie

Terug naar “Speciale bewerkingen”