Futuristisch gebouw

Heb je iets heel speciaals met je foto's gedaan, post ze hier
Plaats reactie

Topic Starter
newmikey
Berichten: 40
Lid geworden op: za 19 sep 2015, 21:43
Bewerk mijn foto's: Ja

Futuristisch gebouw

Bericht door newmikey »

Dit kantoorgebouw staat in de stad Haifa, in Noord-Israel, en wordt ook wel "het Ruimteschip" genoemd in de volksmond om voor de hand liggende redenen. Het is al mooi genoeg, vooral omdat de ronding van de facade resulteert in zeer verschillende reflecties van de binnenstad rond de toren. De binnenstad bestaat nog voor een groot deel uit oudere gebouwen van de karakteristieke geel-grijze zandsteen. De bewerking gaat uit van een bracket van 3 belichtingen, niet omdat het dynamisch bereik van de camera tekort schiet maar juist om die reflecties te benadrukken alsmede de details in de facade.

Een complete "making of" staat (in het Engels) op https://discuss.pixls.us/t/the-making-o ... -gimp/1162

[img]https://farm2.staticflickr.com/1652/254 ... 3fc7_b.jpg[/img]Haifa1_pregamma_1_fattal_alpha_1_beta_0.9_saturation_1_noiseredux_0_fftsolver_1-2016-web by Mike Bing, on Flickr

Skippy
Berichten: 6556
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Futuristisch gebouw

Bericht door Skippy »

Gaaf gebouw! En mooi gefotografeerd, bewerking zeker gelukt de reflecties staan er goed op. Beetje jammer m.i. dat de symmetrie er net naast zit. Iets schuin lijkt me ook mooi voor een dynamisch beeld.
Gebruikersavatar

Genster
ex-LC'er
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma 14 jun 2010, 16:53
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Futuristisch gebouw

Bericht door Genster »

Mooi :duimop:
Gegroet,
"Genster"
Gebruikersavatar

Kroontje
ex-LC'er
Berichten: 2721
Lid geworden op: wo 11 mei 2011, 20:01
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Futuristisch gebouw

Bericht door Kroontje »

Mooi om te zien. Ook de spiegeling. Nice
De Nikon Z9 heeft me laatste elastiekje laten klappen...’t Beest iamKroontje
Plaats reactie

Terug naar “Speciale bewerkingen”