Fujifilm X-E2

Één merk

Robin
Berichten: 1934
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 11:33
Favoriete camera merk: lichtbox
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Fujifilm X-E2

Bericht door Robin »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

mikemix schreef:Serieus gereedschap met mooie specs.
Snap volledig jullie afwegingen en eventuele keuzes.
Temeer de grote merken het in dit segment volledig laten afweten.
Jammer genoeg nog geen ontwikkeling van Fuji richting FF
Robin's Flickrstream

Bad Sound Kills Good Music

Skippy
Berichten: 6578
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Fujifilm X-E2

Bericht door Skippy »

Robin schreef:
mikemix schreef:Serieus gereedschap met mooie specs.
Snap volledig jullie afwegingen en eventuele keuzes.
Temeer de grote merken het in dit segment volledig laten afweten.
Jammer genoeg nog geen ontwikkeling van Fuji richting FF
Wat zou dat voor extra brengen? Fuji heeft een serie relatief compacte en lichte X-objectieven uitgebracht, m.n. de 23mm f1.4 en 35mm f1.4 en waarschijnlijk ook de binnenkort leverbare 56mm f1.2, die vol open al prima bruikbaar zijn. Full frame is mooi maar niet de heilige graal. Vind ik dan ;)

Robin
Berichten: 1934
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 11:33
Favoriete camera merk: lichtbox
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Fujifilm X-E2

Bericht door Robin »

Skippy schreef:
Robin schreef:
mikemix schreef:Serieus gereedschap met mooie specs.
Snap volledig jullie afwegingen en eventuele keuzes.
Temeer de grote merken het in dit segment volledig laten afweten.
Jammer genoeg nog geen ontwikkeling van Fuji richting FF
Wat zou dat voor extra brengen? Fuji heeft een serie relatief compacte en lichte X-objectieven uitgebracht, m.n. de 23mm f1.4 en 35mm f1.4 en waarschijnlijk ook de binnenkort leverbare 56mm f1.2, die vol open al prima bruikbaar zijn. Full frame is mooi maar niet de heilige graal. Vind ik dan ;)
Meer scherpte diepte al is dit relatief denk ik met de lijn objectieven welke Fuji aanbied.

Ik ontken ook niet dat ik erg benieuwd ben op wat ze in januari gaan presenteren.
Ben namelijk echt aan het overwegen om mijn nikon en deels analoge uitrusting van de hand te doen, misschien eens een analoge nikon body ernaast te nemen en dan lekker compact digitaal op pad te gaan.
Robin's Flickrstream

Bad Sound Kills Good Music

Skippy
Berichten: 6578
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Fujifilm X-E2

Bericht door Skippy »

Full frame van Fuji duurt nog wel even als ik zo de Fuji blogs lees. Waarschijnlijk eerst (begin 2015 of zo) een Fuji X200 full frame met fixed 35mm lens. Die vind ik dan wel interessant als opvolger van mijn X100.

Robin
Berichten: 1934
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 11:33
Favoriete camera merk: lichtbox
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Fujifilm X-E2

Bericht door Robin »

Skippy schreef:Full frame van Fuji duurt nog wel even als ik zo de Fuji blogs lees. Waarschijnlijk eerst (begin 2015 of zo) een Fuji X200 full frame met fixed 35mm lens. Die vind ik dan wel interessant als opvolger van mijn X100.
Dat kan ik begrijpen Luc.
Die ontwikkeling duurt inderdaad nog een tijd. Waar heb je deze informatie onder andere gelezen?
Robin's Flickrstream

Bad Sound Kills Good Music

Skippy
Berichten: 6578
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Fujifilm X-E2

Bericht door Skippy »

Robin schreef:
Skippy schreef:Full frame van Fuji duurt nog wel even als ik zo de Fuji blogs lees. Waarschijnlijk eerst (begin 2015 of zo) een Fuji X200 full frame met fixed 35mm lens. Die vind ik dan wel interessant als opvolger van mijn X100.
Dat kan ik begrijpen Luc.
Die ontwikkeling duurt inderdaad nog een tijd. Waar heb je deze informatie onder andere gelezen?
http://www.fujirumors.com
Gebruikersavatar

Cyrus
Berichten: 1559
Lid geworden op: vr 01 apr 2011, 22:20
Favoriete camera merk: Sony - Olympus
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: NH
Contacteer:

Re: Fujifilm X-E2

Bericht door Cyrus »

@luc: De winst van FF is voor mij de beperktere DOF en het grotere zoekerbeeld (bij SLR). Daarnaast heb ik geen verschillen tussen mijn analoge camera en digitaal, wat betreft beeldhoek, crop en DOF bij gelijk glaswerk.

Maar goed, met de X20 schiet ik op een andere manier, meer casual en minder technisch dus daar speelt de cropfactor minder een rol. Echter: zou ik mijn Nikon systeem verruilen voor een Fuji systeem, dan wil ik graag FF omwille van de hierboven genoemde argumenten. De Fuji zal dan zeker ook ingezet worden bij de meer technische fotografie (industrie, nacht, architectuur etc).
Groeten,
Edwin

flickr

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Fujifilm X-E2

Bericht door mikemix »

@Robin, heb je al wat filmpjes geschoten met je Leica set?
Wellicht zoek je het te veel in gear en moet je je zelf eens gaan afvragen wat je echt wil?

Kijk maar naar Luc, die ging voor een jaar een klooster in om zijn foto bewerk skills eens flink onder
handen te nemen i.p.v. het in (weer) nieuwe gear te zoeken.
Ik bewonder zijn zoektocht met aantoonbaar resultaat.

Skippy
Berichten: 6578
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Fujifilm X-E2

Bericht door Skippy »

Ik ben het eens met Michael die zoals gebruikelijk de zaken recht voor zijn raap benoemt. Het doosje is een middel, geen doel.
Het doel is wat je letterlijk voor ogen moet hebben. Wil je voor de kont weg fotograferen of wil je jezelf ontwikkelen.
Mij komt het ook niet aanwaaien, ik concentreer me daarom bewust op een beperkt aantal aandachtspunten.
Zo heb ik het afgelopen jaar veel met één camera en brandpunt gefotografeerd, Fuji X100 op 35mm.
En zoals Michael aangeeft veel tijd besteed aan theorie (onderwerp, compositie) en praktijk (nabewerking).
Dat geeft rust in de kop en daarmee ruimte voor ontwikkeling. Met vallen en opstaan leidt dat tot progressie.

Robin
Berichten: 1934
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 11:33
Favoriete camera merk: lichtbox
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Fujifilm X-E2

Bericht door Robin »

Juist door het schieten met de Bessa en leica ben ik gek geworden op het werken met een compact systeem. Maar wil niet afhankelijk zijn van alleen analoog werken.


Wat ik al eerder schreef is geen overweging van een maand of zo.
Robin schreef:
Merk zelf dat ik mijn D700 snel thuis laat en dan gaat de leica of Bessa mee (al is dit even wat minder ivm het huis etc) Dit bevalt mij betreft de werkwijze en compactheid erg goed. Als ik voor de DF ga dan valt het compacte gelijk weg, een 35mm is niet echt klein te noemen namelijk, wel kan ik de sublieme 14-24 ,70-200 en 105mm zeker houden. Op een foto uitje vind ik het niet erg om wat mee te sjouwen maar als ik op pad ga met Mariska, vrienden of familie dan laat ik het tegenwoordig thuis staan.

Daardoor ben ik gaan denken aan een systeem camera type waarbij Fuji mijn het meest aanspreekt betreft de kosten, al is een M9 ,wel wat gedateerd en duur, ook een erg mooie camera waar ik al 3 objectieven voor heb
@luc en Michael: Bedankt voor jullie opbouwende kritiek.

Ik snap jullie punten erg goed. Uiteraard wil ik verder groeien, al staat het mij tegen om te sjouwen met mijn Nikon gear waardoor een deel van het plezier verdwijnt.
Robin's Flickrstream

Bad Sound Kills Good Music

Skippy
Berichten: 6578
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Fujifilm X-E2

Bericht door Skippy »

Ik begrijp je helemaal Robin en herken het. Zoals je weet staat het sjouwen mij ook al langer tegen. Jij bent er wel vroeg/jong bij wat dat betreft :wink: Mijn oplossing; Nikon dslr plus lichtere primes (indien met de auto) OF Fuji X100 (stad) OF Fuji X100 + Fuji X20 (vakantie) meenemen. Belangrijk is dat je het plezier in je hobby houdt en geen slaaf in dienst van je spullen wordt.
Plaats reactie

Terug naar “Systeem”