Systeemwissel

Één merk

Skippy
Berichten: 6556
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Systeemwissel

Bericht door Skippy »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Kijk, keuze genoeg dus. Goede aanvulling Harrie. Ben benieuwd waar de keuze op gaat vallen.
Gebruikersavatar

Cyrus
Berichten: 1559
Lid geworden op: vr 01 apr 2011, 22:20
Favoriete camera merk: Sony - Olympus
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: NH
Contacteer:

Re: Systeemwissel

Bericht door Cyrus »

Ondertussen al wat wijzer, Mark?
Groeten,
Edwin

flickr

Topic Starter
rocksoff
Berichten: 752
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 22:10
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Systeemwissel

Bericht door rocksoff »

Zeker. Ik blijf voorlopig bij de Canon. Ik ben volledig overtuigd van de Sony, op 2 punten na: hoge iso's en de beperkte lens line up. Daarnaast heb ik ivm de koters nog wel eens baat bij een lekker snelle AF. De Canon mag nog even blijven ;).
Je moet toch wat

Skippy
Berichten: 6556
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Systeemwissel

Bericht door Skippy »

Niks mis mee toch? Prachtig spul. Van het uitgespaarde geld een weekendje Center Parcs in de Herfstvakantie plannen :):
Gebruikersavatar

Cyrus
Berichten: 1559
Lid geworden op: vr 01 apr 2011, 22:20
Favoriete camera merk: Sony - Olympus
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: NH
Contacteer:

Re: Systeemwissel

Bericht door Cyrus »

Wil niet je draad kapen, maar dit leek mij de meest voor de hand liggende plek...

Vandaag even bij KE de A7 in handen gehad, voor een wat uitgebreidere indruk en dan met name qua viewfinder en MF.

De focus peaking werkt bijzonder goed. Zodra je gaat scherpstellen, wordt het beeld vergroot en is het allemaal heel goed te zien.

De viewfinder blijft toch iets aparts als je 25 jaar door een optische zoeker kijkt. Maar net als de X-T1 is er uitstekend mee te werken, met sls voorbehoud dst ik 'm niet in behoorlijk donker heb kunnen testen.

Kortom: ik ben "om". In die zin, dat de A7 er gaat komen, naast mijn Nikon D600.

Wil met de A7 vooral onthaasten, de tijd nemen om foto's maken. MF met Metabones en Ai-S glas. En daarnaast straatfotografie natuurlijk.
Groeten,
Edwin

flickr

Skippy
Berichten: 6556
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Systeemwissel

Bericht door Skippy »

Kleine kanttekening mijnerzijds. Voor straatfotografie met kleine dof is in veel situaties snelle AF noodzaak. De keuze voor onthaasten met MF moet welbewust zijn. Het is prettig onthaasten maar je moet beperkingen accepteren. Afijn, dat weet je waarschijnlijk zelf ook wel gezien je ervaring met MF glas op de D600.
Gebruikersavatar

Cyrus
Berichten: 1559
Lid geworden op: vr 01 apr 2011, 22:20
Favoriete camera merk: Sony - Olympus
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: NH
Contacteer:

Re: Systeemwissel

Bericht door Cyrus »

Goede noot, Luc!

Voor straatfotografie zal ik beslist ook een E-mount 35mm prime gaan aanschaffen, zodat ik dan met AF kan werken. Ik wil alleen wachten tot de aangekondigde 35 F/1.4 uit is alvorens een definitieve keuze te maken.
Groeten,
Edwin

flickr

Robin
Berichten: 1934
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 11:33
Favoriete camera merk: lichtbox
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Systeemwissel

Bericht door Robin »

Is je sigma 35mm niet om te bouwen door sigma? Of is dit weer een andere vatting?

Succes met je keuze. :positief:
Robin's Flickrstream

Bad Sound Kills Good Music
Gebruikersavatar

Cyrus
Berichten: 1559
Lid geworden op: vr 01 apr 2011, 22:20
Favoriete camera merk: Sony - Olympus
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: NH
Contacteer:

Re: Systeemwissel

Bericht door Cyrus »

Je kunt de Sigma idd laten aanpassen. Maar ik vrees dat het met de korte registerafstand van de E-mount niet gaat lukken. De huidige opties zijn vooralsnog Nikon, Canon en Sigma's eigen SLR mount. Die hebben alledrie een registerafstand die redelijk dicht bij elkaar ligt. Plus dat de balans op een a7 helemaal zoek is met die Sigma 35 F/1.4.

Los daarvan: de D600 blijft, voor werk waar snelle AF esentieel is (autosport bijvoorbeeld). Wellicht komt daar ooit een D750 of D810 voor in de plaats, maar er blijft een Nikon dSLR bij.
Groeten,
Edwin

flickr
Gebruikersavatar

Marco
In memoriam ♰
Berichten: 3143
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 23:04
Favoriete camera merk: telkens iets anders
Bewerk mijn foto's: Nee
Contacteer:

Re: Systeemwissel

Bericht door Marco »

Cyrus schreef: De focus peaking werkt bijzonder goed. Zodra je gaat scherpstellen, wordt het beeld vergroot en is het allemaal heel goed te zien.
Deze functie werkt niet met vreemde objectieven icm met een eenvoudige adapter. Scherpe delen lichten wel op in de EVF, maar geen vergroting.
Ik weet niet hoe het zit wanneer je er een meer geavanceerdere adapter tussen plaatst. Zodra ik dat ergens lees, zal ik het hier delen.
flickr

Dragging heavy cameras is so uncool...
Gebruikersavatar

Cyrus
Berichten: 1559
Lid geworden op: vr 01 apr 2011, 22:20
Favoriete camera merk: Sony - Olympus
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: NH
Contacteer:

Re: Systeemwissel

Bericht door Cyrus »

Goed om te weten! Ik ben mij ook nog volop aan het inlezen en voor mij geldt hetzelfde: kom ik iets relevants tegen, dan plaats ik het hier.
Groeten,
Edwin

flickr
Plaats reactie

Terug naar “Systeem”