Meidenshoot buiten - tips?

Hoe doe je het, waardoor komt het: vragen en antwoorden
Plaats reactie

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6583
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Meidenshoot buiten - tips?

Bericht door Skippy »

Ik ga a.s. zondagmiddag als verjaardagscadeau foto's maken van mijn nichtje. Het idee is om spontane, no-nonsense foto's te maken zonder veel opsmuk. Als locatie kiezen we voor een moderne, urban omgeving. Nou doe ik dit voor het eerst dus zou ik graag enkele tips willen hebben. Waar moet ik per sé aan denken te doen en niet te doen? Voor een totaalshot denk ik aan de 50mm, voor hoofd/schouder aan de 105mm en 180mm, alles op FX. Licht, bestaand licht evt. aangevuld met een remote invulflits vanaf statief. Ik neem ook een trapje mee voor een hoger standpunt en de broodnodige variatie.

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Meidenshoot buiten - tips?

Bericht door mikemix »

Vanuit een zonovergoten en gratis wireless Italië ;)
zou ik een groot scherm boven het model houden om bij vel zonlicht het licht prettig zacht te houden :idea:

Ik ga je overhoren hoor :D

Riemke
Berichten: 1013
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 18:17
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: Meidenshoot buiten - tips?

Bericht door Riemke »

De tip van Mike is er eentje om te onthouden Luc :D Het wordt heel mooi weer en echt een "zon"dag. Ga dus of vroeg op pad, of in de namiddag, dan heb je in ieder geval wat mooier licht. Fototechnisch heb ik er bij jou het volste vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen :D Aan je gear zal het niet liggen. De 105 (staat nog op mijn verlanglijstje) en de 180 mm zijn uitermate geschikt voor dit werk.

a90
Berichten: 1242
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 21:49
Favoriete camera merk: Vtech

Re: Meidenshoot buiten - tips?

Bericht door a90 »

Met kinderen denk ik in ieder geval aan AF, een MF objectief werkt dan niet altijd in het voordeel.

En als je toch midden op de dag gaat neem een flinke flitser mee, zeker als je met de 180 aan de gang gaat
"All these idiots are worried about going green, worry more about having green"

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6583
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Meidenshoot buiten - tips?

Bericht door Skippy »

Allemaal bedankt voor de tips!

Ik ben net terug van de shoot met 3 nichtjes. Voor mij de eerste keer zo'n "modellenshoot", en echt ontzettend lastig. Het harde licht werkte natuurlijk niet mee dus het meeste in schaduw met flits geschoten. Verder moet je op heel veel zaken tegelijk letten. Niet alleen fototechniek maar vooral ook de interactie met de - onervaren - meiden die het geweldig deden. Ik zal een apart onderwerp openen voor de foto's.
Plaats reactie

Terug naar “Fototechniek”