Laptop vernietigd door verzekeraar!!!

Ongerubriceerde harde zaken

Jolanda
Berichten: 1143
Lid geworden op: vr 24 jul 2009, 16:11
Favoriete camera merk: Nikon 1
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: In het gezellige Zuiden des lands

Re: Laptop vernietigd door verzekeraar!!!

Bericht door Jolanda »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Riemke,
wacht eerst eens rustig af. Doe aan dossieropbouw/informatiewinning. Door het nu op de spits te drijven dmv aangifte doet je onderhandelingspositie geen goed. Als je morgen iets hoort van partijen, daarna je brief/sommatie verzenden. Hoeft niet aangetekend, als ze hem maar ontvangen. Dus evt. ook per mail/fax. Geef aan wat je wilt en geef ze daar een termijn voor van bijv. 2 werkdagen.
Jolanda
Zoek altijd nog vriendjes voor op Facebook......

Topic Starter
Riemke
Berichten: 1013
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 18:17
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: Laptop vernietigd door verzekeraar!!!

Bericht door Riemke »

Gisteren heeft Dixons gebeld n.a.v. hun e-mail verleden week vrijdag naar de verzekeraar dat er inderdaad niks meer terug te halen is en dat mijn laptop dus daadwerkelijk vernietigd is. :huilen2: Ik heb dat nog even afgewacht, dus vandaag gaat de brief de deur uit naar zowel de verzekeraar als het hoofdkantoor van Dixons.

Ik hoop maar dat het geen ellenlang juridisch steekspel gaat worden en dat mij een oplossing geboden wordt waar alle partijen zich in kunnen vinden.

Wordt vervolgd........
Gebruikersavatar

Daniël
Berichten: 3356
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 16:17
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Thuis

Re: Laptop vernietigd door verzekeraar!!!

Bericht door Daniël »

Ik hoop het beste voor je. Maar ik denk dat het een zeer lang traject gaat worden. Verzekeraars willen nooit uit betalen. Baas moet immers in een dikke bak rijden.

Topic Starter
Riemke
Berichten: 1013
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 18:17
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: Laptop vernietigd door verzekeraar!!!

Bericht door Riemke »

Zo, de brief is de deur uit! Zowel HSC als de firma Dixons heeft de brief per e-mail ontvangen en ze krijgen hem dus ook nog via de reguliere post! Ik ben benieuwd naar hun reactie.Is die niet naar mijn zin, dan is de geschillencommissie de volgende stap.
Daniel, het geeft niet als het lang duurt, als het recht maar zegeviert, nietwaar?

noortje53
Berichten: 30
Lid geworden op: do 21 okt 2010, 16:13
Bewerk mijn foto's: Ja

Re: Laptop vernietigd door verzekeraar!!!

Bericht door noortje53 »

Mag ik hopen. Compleet belachelijk dat dit is gebeurd. Sterkte!
Mieke
Gebruikersavatar

Daniël
Berichten: 3356
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 16:17
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Thuis

Re: Laptop vernietigd door verzekeraar!!!

Bericht door Daniël »

Riemke schreef:Daniel, het geeft niet als het lang duurt, als het recht maar zegeviert, nietwaar?
:duimop: zo is het.
Gebruikersavatar

Arend-ho
Berichten: 1437
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 14:57
Favoriete camera merk: Nokin - Opuslym
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Heerhugowaard

Re: Laptop vernietigd door verzekeraar!!!

Bericht door Arend-ho »

wat een meuk zeg. !

ik zou zeker niet alleen een claim neer leggen van de laptop maar ook van de data.
ze moeten een nieuw besturings systeem er op kunnen zetten en dan ben jezelf verantwoordelijk voor de backup.
maar schijf 2 hebben ze niets mee te maken lijkt mij.
je hebt aangegeven dat de schijven wat jou betreft er uit moesten.

wat een meuk kan er met mijn pet niet bij dat ze zo handelen.
kan er ook met mijn pet niet bij dat, als ze dit altijd doen, iedereen het accepteert.

succes er mee riemke
Gebruikersavatar

Henk
Berichten: 704
Lid geworden op: za 26 jun 2010, 10:29
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: In de Betuwe
Contacteer:

Re: Laptop vernietigd door verzekeraar!!!

Bericht door Henk »

Toe maar.. wat een verhaal Riemke.
Sterkte! Hoop voor je op een snelle en correcte afhandeling. Voor zover je 't na dit nog correct kan noemen.
Groet, Henk

Bekijk [url_nv_extra=http://www.flickr.com/photos/h_v_m/]Flickr[/url_nv_extra], [url_nv_extra=http://hvmphotography.com/]website[/url_nv_extra] of "like" [url_nv_extra=http://facebook.com/HVMPhotography/]Facebook[/url_nv_extra].

Topic Starter
Riemke
Berichten: 1013
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 18:17
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: Laptop vernietigd door verzekeraar!!!

Bericht door Riemke »

Die verzekeraar heeft het alleen maar over de specificaties van de nieuwe laptop, die hetzelfde zijn als van mijn oude en daar ben ik het dus echt niet mee eens. Kwalitatief zijn een laptop van €1300 en eentje van €500 niet gelijkwaardig.
Stel je voor dat Nikon zo zou handelen en je bij een defecte D3 als vervanger een D90 krijgt. (Die heeft toch ook 12 milj. mp). Dan spreek je toch ook niet van twee gelijkwaardige camera's? In mijn gesprek met de verzekeraar heb ik dat als voorbeeld genoemd, maar ik geloof niet dat ze het begrepen. (of niet wilden begrijpen)

Wat ik me alleen nog afvraag is of ik Dixons nog apart aansprakelijk moet stellen voor het verlies van mijn 2 harde schijven. De medewerker die gezegd heeft dat mijn harde schijven er niet uit hoefden heeft naar mij toegegeven dat hij dat inderdaad gezegd heeft.
Gebruikersavatar

MARS
Berichten: 310
Lid geworden op: zo 10 jan 2010, 11:17
Favoriete camera merk: even op mijn camera kijken
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Laptop vernietigd door verzekeraar!!!

Bericht door MARS »

Wat een verhaal Riemke. Ik heb snel even gegoogled op "harde schijf vernietigd" en dan kom je enkele medeslachtoffers tegen. Misschien dat dit je wat helpt:

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2702

En een gelijksoortig verhaal:

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 37&t=93578

Aanpakken die handel!!!

Succes,

Marcel

Topic Starter
Riemke
Berichten: 1013
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 18:17
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: Laptop vernietigd door verzekeraar!!!

Bericht door Riemke »

@Marcel: Dit verhaal was ik nog niet tegengekomen in mijn zoektocht naar klachten over HSC. Dit slaat ook alles. Een laptop vernietigen omdat een scharnier stuk is! :? Opmerkelijk genoeg heeft hij dezelfde laptop aangeboden gekregen als ik. HSC heeft zeker een partij van die dingen kunnen inkopen bij Dixons? Zo komen ze er gemakkelijk vanaf. Jammer genoeg staat er niet in het verhaal hoe het uiteindelijk afgelopen is.
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere hardware zaken”