Camera keuze voor op reis

Ongerubriceerde harde zaken

Skippy
Berichten: 6556
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De nieuwe AF-S NIKKOR 35 mm f/1.4G

Bericht door Skippy »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

remoss schreef:Zit ook te lonken naar de nieuwe E-P3 eigenlijk....als ie op tijd in de winkel ligt. Heb de E-P2 een weekje gehad en de output qua o.a. ruis was het net niet evenals bijv. de AF. Dit soort eigenschappen zouden bij de E-P3 verbetert moeten zijn.

Maar we gaan nu erg off-topic natuurlijk ;)
In Marokko schijnt de zon hoor :D Tja, hoge iso. Uiteindelijk schiet je 90% van je foto's op zo'n vakantie op base iso 100 of 200, daar zou ik me niet op blindstaren. Niet voor niets dat ik nog steeds de LX3 koester met zijn 6x kleinere dan MFT-sensor. Draadje splitsen naar "Zoektocht naar ideale compacte vakantiecamera?" ;)
Gebruikersavatar

Topic Starter
remoss
Berichten: 9123
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Camera keuze voor op reis

Bericht door remoss »

Heb de berichten inderdaad afgesplitst. Is beter voor de 35mm draad ;)

Heb wel een "tussenbeslissing" genomen. Ga vooralsnog met de D3s op stap met alleen de 24-70 erop. Overwegingen:
- niet licht te noemen maar wel veel lichter dan mijn initiële idee om de hele zooi mee te nemen
- de goede hele compacts zijn nog best aan de prijs
- heb dan nog steeds niet het idee (met de huidige keuzemogelijkheden) dat de ultieme compact er is
- had in China alleen de D200 en 17-55 mee en nooit spijt van die keuze gehad
- heb dan wel de "ultieme" kwaliteit mee

Moet nog wel de X100 uitproberen, dus de keuze kan nog veranderen. Daarnaast wil ik, als de D3s inderdaad mee gaat, een handige tas kopen, denk aan de LowePro Toploader 70AW, past precies en niet te groot.

Alles kan veranderen natuurlijk maar heb nu wel een keuze waar ik op terug kan vallen. Best een goed gevoel.
Hoe ouder ik word, des te beter ik was
Gebruikersavatar

Marco
In memoriam ♰
Berichten: 3143
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 23:04
Favoriete camera merk: telkens iets anders
Bewerk mijn foto's: Nee
Contacteer:

Re: Camera keuze voor op reis

Bericht door Marco »

Lekker low-profile die D3s..... zoals de dealers bij Nine Miles op Jamaica riepen "no, that camera is too big man"

Afbeelding
flickr

Dragging heavy cameras is so uncool...

strangeartefact
Berichten: 4161
Lid geworden op: di 01 jun 2010, 09:31
Favoriete camera merk: Niet meer merk gebonden
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Re: Camera keuze voor op reis

Bericht door strangeartefact »

Ook niet onbelangrijk is dat als je je d3s meeneemt met 1 objectief je geen geld hoeft uit te geven, toch?
Tenzij je hoe dan ook er wat bij wilt kopen, dan word het anders.
Hoe je je gedraagt met je camera is mischien ook van invloed? Jamaica is toch heel ander land om even naar Marco zijn reactie te verwijzen en de opmerking van Luc ook te nemen. In Istanbul gaven mensen prima non verbaal aan dat ze wel of niet wilden als ze me zagen. En een D90 met grip is ook niet klein meer te noemen.

Ik heb 1 x speciaal voor vakantie een camera erbij gekocht, me nikon s3000, verstoft in de kast. Ik til wel ;)

Grts
https://peterzeedijk.myportfolio.com/
-Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid-
Gebruikersavatar

Marco
In memoriam ♰
Berichten: 3143
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 23:04
Favoriete camera merk: telkens iets anders
Bewerk mijn foto's: Nee
Contacteer:

Re: Camera keuze voor op reis

Bericht door Marco »

strangeartefact schreef:Jamaica is toch heel ander land om even naar Marco zijn reactie te verwijzen en de opmerking van Luc ook te nemen.
Zou je denken ? Had ik niet binnen de poorten gestaan, dan had ik het wel m'n hoofd gelaten.
Feit blijft dat je met dit formaat camera's enorm de aandacht trekt in landen waar deze camera's geen gemeen goed zijn.
flickr

Dragging heavy cameras is so uncool...
Gebruikersavatar

Topic Starter
remoss
Berichten: 9123
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Camera keuze voor op reis

Bericht door remoss »

Yep, de grootte van de set kan op sommige momenten roet in het eten gooien. En dan vooral bij het fotograferen van mensen.

Nou wil het toeval dat ik nou niet bepaald een mensen fotograaf ben, zelfs erg terughoudend daarin. Zal niet zo snel iemand zonder te vragen op de kiek zetten en zal het ook niet zo snel vragen. Zo blokkeert het een het ander hè ;)

Komt vast goed. Kan als het goed is Harrie's X100 voor die tijd nog een keer vasthouden. We gaan het beleven.............(hoe meer ik erover nadenk, vind ik de D3s keuze best wel een prettig eigenlijk)

Is een D3s met een 35mm F1.4 iets om mee te nemen?...............hoeft er ook geen flitser mee
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

strangeartefact
Berichten: 4161
Lid geworden op: di 01 jun 2010, 09:31
Favoriete camera merk: Niet meer merk gebonden
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Re: Camera keuze voor op reis

Bericht door strangeartefact »

Marco schreef:
strangeartefact schreef:Jamaica is toch heel ander land om even naar Marco zijn reactie te verwijzen en de opmerking van Luc ook te nemen.
Zou je denken ? Had ik niet binnen de poorten gestaan, dan had ik het wel m'n hoofd gelaten.
Feit blijft dat je met dit formaat camera's enorm de aandacht trekt in landen waar deze camera's geen gemeen goed zijn.
Wat ik bedoel te zeggen is dat je dealers op de foto wilt zetten....was wat onduidelijk mijner zijds. Maar ach, gelijk of ongelijk is niet enige gewoon eigen ogen goed open houden wat /wie je op foto zet.
Ik heb in Istanbul 1x commentaar gehad, boos, omdat ik een deur op de foto zette...dus ja.... dat verwacht je ook niet.

Toch de 35 1.4 Rene ;) Zit in je kop he :tevreden:

Fijne vakantie overigens
https://peterzeedijk.myportfolio.com/
-Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid-
Gebruikersavatar

Topic Starter
remoss
Berichten: 9123
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Camera keuze voor op reis

Bericht door remoss »

Thx, gaat vast lukken, al moet de P5000 mee ;) Duurt alleen nog even tot begin september (dus ik heb nog even met de keuzes )
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Camera keuze voor op reis

Bericht door mikemix »

AF-s 35/1.4 :fluiten:

x100 is mikemix ook van onder de indruk...
Gebruikersavatar

Genster
ex-LC'er
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma 14 jun 2010, 16:53
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Camera keuze voor op reis

Bericht door Genster »

remoss schreef: Heb wel een "tussenbeslissing" genomen. Ga vooralsnog met de D3s op stap met alleen de 24-70 erop. Overwegingen:
..........
- heb dan nog steeds niet het idee (met de huidige keuzemogelijkheden) dat de ultieme compact er is
........

Ik heb er niet erg veel verstand van René, maar Is een Ricoh GXR systeem misschien iets voor je. Je kan voor de kwaliteit kiezen voor een (APS-C) A12 (28 of 50mm) en voor de vakantie bijvoorbeeld voor een 'voordelige' P10-module.
Als voorbeeld :
Ricoh GXR-body + 28-300mm VC ( < 450 euro) + A12-module 28mm ( < 475 euro) = samen < x100 :):
Volgens mij is er nu ook een module te koop voor Leica M-mount (maar die heb ik in NL nog niet gezien).

Edit: Bij "konijn" 389 + 469 = 858 euro :):
Gegroet,
"Genster"
Gebruikersavatar

Topic Starter
remoss
Berichten: 9123
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Camera keuze voor op reis

Bericht door remoss »

Dank voor je input Genster. Had deze al meer gezien maar biedt ook behoorlijk wat mogelijkheden. Neem het mee in de rij keuzes :)
Hoe ouder ik word, des te beter ik was
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere hardware zaken”